AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #1 Del Skrevet 6. september 2022 Jeg ser så mange kjøleskap på Instagram og lignende hvor alt er så fint organisert i bokser og alt, men ser at dette for meg ikke fungerer like fint i praksis i alle fall ikke med det jeg har kjøpt inn. Til alle tider har jeg forskjellige ting i kjøleskapet i forskjellige mengder. Dermed kan jeg trenge en stor boks for paprika en uke og så neste så tar den boksen bare opp mye plass for jeg har kanskje bare en halv paprika der. Det er også et styr å rive ut fem bokser fordi jeg skal ha en boks som ligger bak og under noen andre. Samtidig trenger jeg et system. Ellers blir det matsvinn fordi jeg har glemt ut en vare jeg ikke så, og jeg er lei av å drive å grave i kjøleskapet. Å la alt ligge i plastposene fra butikken fungerer dårlig for det flyter rundt og jeg får ikke oversikt over innholdet. Jeg har veldig mye grønnsaker og frukt som tar mye plass og trenger gode råd til oppbevaringsprodukter og løsninger til dette og andre varer. Anonymkode: 26986...bf3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #2 Del Skrevet 6. september 2022 Har du veldig stor familie? Anonymkode: 3e888...4c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #3 Del Skrevet 6. september 2022 Vi har pålegget på et brett, så vi enkelt kan ta ut hele brettet og da lett ha oversikt over hva som er der. Frukt og grønnsaker grupperes i skuffer. Epler+pærer+klementiner o.l. i en skuff. Rotgrønnsaker i en skuff. "Salatgrønnsaker" som tomat, paprika, agurk i en skuff. Skuffer og åpne kurver eier over å bare legge ting inn i hyllene - da må man grave for å få fatt i ting, og det er vanskelig å ha oversikten. Og så ikke ha alt for mye i kjøleskapet på en gang.. Vi bruker MYE frukt og grønt, og handler da to ganger i uken. Da unngår vi både at ting råtner, og at kjøleskapet blir så overfylt at vi ikke klarer organisere og ha oversikt. Anonymkode: c43d4...a29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #4 Del Skrevet 6. september 2022 Jeg bruker et slikt svingbrett til kjøleskap fra IKEA, og jeg tar alt av ferskvare i døra i stedet for skuffene. På den måten ser vi dem lettere og blir påminnet hva vi må bruke før det blir dårlig. Sauser, dressinger syltetøy osv har vi i skuffen. Jeg har en boks som jeg har kjøtt og fisk oppi, mtp renhold, og jeg har en liten boks til bær. Ellers ingen andre bokser, bortsett fra matrester og slikt. Anonymkode: 13bec...247 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #5 Del Skrevet 6. september 2022 Om du har igjen en halv paprika, så kan da vel den ligge i kjøleskapet uten å være i en boks? Vi har en boks for oster, en for kjøttpålegg, osv. Lokkene fungerer fint som oppbevaring av f.eks en halv paprika, en halv agurk, tuber med majones el.l. Så er de plassert at en hylle er pålegg, en hylle grønnsaker, en hylle div. glass, osv. Anonymkode: ebf3b...8ff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #6 Del Skrevet 6. september 2022 Jeg har plantevekster, uåpnet pålegg og middagsvarer i skuffen nederst (har bare én). Så har jeg en boks til tuber og en kurv til åpnet pålegg. Flasker og åpnede kartonger i døra, uåpnede kartonger ligger i hyllen over skuffen. Passer på å ikke ha for mange varianter i kjøleskapet samtidig for å ha oversikt, samt skriver middagsliste og handler inn etter denne for hver uke for å unngå svinn. Bruker tilbudsaviser og datodisk aktivt for å spare penger. Det tar meg en times tid én dag i uken å planlegge, men jeg ser at det sparer tid og tankevirksomhet resten av uka. Anonymkode: c4375...20c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå