AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #1 Skrevet 5. september 2022 Begynner og bli trolig lei av 3 åringen min som skal grine og skrive om nettene nesten hver eneste dag kl 1-2-3 om natten og griner feks for dynen er feil og ditt og datten.. begynner å tenke å slutte å gå bort til henne når hun griner om nettene vet ikke om det er feil.. men er så slitsomt og jobber tidligt.. så trenger jo søvn.. Anonymkode: b586e...29f 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #2 Skrevet 6. september 2022 Feel you! Har det samme med vår 3-åring. Det har vært slik hver natt siden hun ble født. Trodde det skulle gå over til nå. Her går det ofte i mareritt og gråter derfor når hun våkner og trenger trøst. Så her er det ikke annet å gjøre enn å bite tenna sammen og trøste ved behov. Nå har hun sluttet med smokk, men før det gikk det mye i at hun ikke fant smokken. Har blitt litt bedre etter dette, men våkner stort sett fortsatt 1-2 ganger mellom 11-04😣 Tror ikke vi kan gjøre annet enn å vente til det går over😌 Anonymkode: ac894...b68 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #3 Skrevet 6. september 2022 Selvfølgelig må du trøste ungen din. Har du prøvd å sove sammen med henne? Anonymkode: d290e...679 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #4 Skrevet 6. september 2022 Det kan ha blitt en uvane, men det kan også være at barnet har vært "koblet av" deg og dermed trenger å "koble på" deg igjen. At barnet trenger nærhet og trygghet. Selv om det er i en alder hvor de forstår mer at de er sin egen person så har barn stort behov for tilknytningen til foreldrene sine. For en periode, hva med å legge en madrass inn på rommet og sove der eller ta barnet inn på ditt rom? Så er det en enkel sak å fikse dyna. Å ikke gå inn til barnet som trenger deg kan jo potensielt gjøre barnet mer utrygt. Anonymkode: c4958...f11 2 1
Anonym6789 Skrevet 6. september 2022 #5 Skrevet 6. september 2022 Har dere prøvd å sove sammen? Vi hadde en periode med dårlig søvn, da sov vi sammen litt bare for å "avvenne" oppvåkningene. Virket som vår våknet av gammel vane og ikke fordi det var noe galt. Vi har generelt erfart at han sover bedre og lengre sammen med oss da, var derfor vi prøvde. 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #6 Skrevet 6. september 2022 Og siden barnet har sluttet med smokk, har det en bamse eller noe som ligger der som trøst i stedet? Jeg pleier å klemme og kose på bamsen og si at nå har den masse klemmer og koser på seg så kan du klemme på bamsen om natta så får du klemmene den passer på for deg. Anonymkode: c4958...f11
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #7 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Selvfølgelig må du trøste ungen din. Har du prøvd å sove sammen med henne? Anonymkode: d290e...679 Har ikke lyst å venne henne til det, jeg trenger også en god søvn😅 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og siden barnet har sluttet med smokk, har det en bamse eller noe som ligger der som trøst i stedet? Jeg pleier å klemme og kose på bamsen og si at nå har den masse klemmer og koser på seg så kan du klemme på bamsen om natta så får du klemmene den passer på for deg. Anonymkode: c4958...f11 Ja hun sover med favoritt bamsene sine som jeg alltid passer på at de ligger der Anonymkode: b586e...29f 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #8 Skrevet 6. september 2022 Akkurat vært gjennom det samme! Fryktelig tungt både for barn og foreldre. Mye trøtthet på dagtid for alle😅 Men det er en periode hvor de drømmer mye. Hos oss hjalp det godt å sitte inn til barnet sovnet, også snakket vi om det på kvelden før leggetid at det er ikke farlig på natta, og vi må sove alle sammen. Blir det helt krise kan barnet komme inn, men aller helst sove i egen seng fordi da sover alle best. Aner ikke om dette vil funke for andre, men uansett så er du ikke alene og den perioden er hard! Anonymkode: b5cd5...0e3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #9 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Har ikke lyst å venne henne til det, jeg trenger også en god søvn😅 Ja hun sover med favoritt bamsene sine som jeg alltid passer på at de ligger der Anonymkode: b586e...29f Du trenger søvn? Du vet når du får barn må du sitte de først? Ja søvn er viktig men trygghet for barnet ditt er viktigere! Så samsov og begge får sove trygt og godt! Anonymkode: 235a9...ac7 3 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #10 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Du trenger søvn? Du vet når du får barn må du sitte de først? Ja søvn er viktig men trygghet for barnet ditt er viktigere! Så samsov og begge får sove trygt og godt! Anonymkode: 235a9...ac7 Jeg er enig med TS. Hadde sittet langt inne hos meg også å skulle begynt å venne barnet til samsoving i en alder av 3 år. TS må innfinne seg i å bli vekt og gå inn til barnet. Å ignorere barnet når det roper, kan gjøre barnet utrygt. Bare gå inn, gjøre det som trengs og gå ut igjen. Være så kort/kjedelig som mulig. Og snakk gjerne på dagtid om at på natten må vi ikke vekke hverandre. Da må vi sove, så vi ikke blir trøtt på dagtid. Anonymkode: 8339b...2a4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #11 Skrevet 7. september 2022 Det går fortsatt i perioder her, selvom ungen snart er 4 år. Hold ut! Anonymkode: b5411...3a9
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #12 Skrevet 7. september 2022 Skjer det samme om du legger deg på madrass ved senga hennes? Kan det være hun trenger deg men har skjønt at det får hun ikke si? Så hun finner på andre ting? Anonymkode: dedcb...c30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå