AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #1 Skrevet 5. september 2022 Jeg hører veldig mye, både her på forumet, i vennegjengen og ellers at de fleste kvinner får komplimenter, blir sjekket opp, får blikk osv, selv om de er i et forhold. Jeg er lykkelig gift, så jeg trenger ikke slik oppmerksomhet. Men jeg lurer veldig på det andre sier - jeg har altså aldri blitt sjekket opp, "kledd av med øyne" eller fått komplimenter fra menn, verken da jeg var singel eller da jeg var i forhold. Alle mine forhold, inkludert nåværende, ble til med at jeg viste interesse først. Flere i samme båt, eller er det uvanlig? Anonymkode: 870b3...f9a 5 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #2 Skrevet 5. september 2022 Hadde det samme som deg. Tror det var fordi jeg var utrolig sjenert når det gjaldt gutter. Jeg var også veldig usikker på meg selv, så klesstilen min var for å gjøre meg så anonym som mulig. Tror menn reagerer på selvsikkerhet. Jeg gjør også det. Ser jeg en dame eller mann strutte rundt, smilende og selvsikker, fanger det også oppmerksomheten min. Jeg tror også mangelen på oppmerksomhet fra menn er på grunn av at jeg ble sammen med min nåværende mann da jeg var 18. Fikk liksom aldri flørte-perioden som alle andre 20- åringer har. Angrer ikke på det da, er veldig lykkelig 😊 Anonymkode: 4ef8d...baa 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #3 Skrevet 5. september 2022 Det kommer an på hvor du ferdes. Går du bare til og fra jobb vil du ikke få det men er du ute på nattklubb er det noe annet Anonymkode: 3c351...892 8
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #4 Skrevet 5. september 2022 Jeg gjorde det før i tiden da jeg var mer ute blant folk. Jobbet i serveringsbransjen, var mye på byen og ellers veldig sosial. Nå som jeg er eldre, er jeg blitt mye roligere. Er en del sammen med venninner riktignok, med da er det mer at vi går turer, tar et glass vin eller en kopp kaffe hos hverandre, trener osv. Og så jobber jeg i et kvinnedominert yrke, så det er lite menn der også. Så nå blir jeg ikke sjekket opp på den måten lengre. Også er jeg jo som sagt blitt eldre, og det har sikkert noe med saken å gjøre også😅 Anonymkode: d0d08...9a0 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #5 Skrevet 5. september 2022 Kanskje du er som meg, som ikke forstår når du blir sjekka opp eller flørta med 😄 Må ha det skriftlig med to streker under for å fatte tegninga, eller venninnene mine som ikke er like hjelpeløs hvisker meg i øret og jeg bare "ååjaa" Anonymkode: 5c39d...d47 9 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #6 Skrevet 5. september 2022 Det har vel mest med alder og livsituajon å gjøre. En gift middelaldrende dame i fast jobb som lever et vanlig familieliv blir selvsagt ikke sjekket opp til stadighet medmindre hun befinner seg i et dysfunksjonelt arbeidsmiljø. Anonymkode: b6aa1...11b 3 1
Gjest AprilRyan Skrevet 5. september 2022 #7 Skrevet 5. september 2022 Jeg har fått lite av det. Merker av og til blikk, men om det er fordi de liker det de ser eller om de bare ser synes jeg ikke er så lett å tolke. Får mest blikk når jeg kler meg feminint og pent, har sminket meg litt og ordnet håret. Så kanskje jeg ser ok ut da. Ellers får jeg ikke noe blikk, men det er vel naturlig. Å gå med anonyme og grå klær og i tillegg til at man generelt sett ikke gjør særlig mye med utseendet gjør nok at man ikke blir lagt merke til. Da må man nok være veldig pen tror jeg. Jeg merket i hvert fall en oppsving da jeg kvittet meg med brillene sent i tenårene og fikk en helt annen stil. Så har jeg hatt flere perioder hvor jeg har vært mer grå og sett at da er det lite oppmerksomhet. Sikkert litt fordi jeg får mer selvtillit når jeg føler meg fin også. Men jeg har ikke blitt sjekket opp eller flørtet med særlig ofte. Ikke som jeg har skjønt i hvert fall og jeg antar egentlig at om menn virker som de er hyggelige så er de bare hyggelige og ikke noe mer. Jeg er også veldig sjenert så virker nok ikke så imøtekommende heller, men må ha ganske tydelig beskjed før jeg skjønner at noen er interessert. Når jeg er i et forhold så "ser" jeg ikke andre menn siden jeg ikke er interessert i andre menn og er uinteressert om jeg får oppmerksomhet fra andre menn.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #8 Skrevet 6. september 2022 For meg kommer det litt an på hva jeg har på meg, og om jeg danser osv. Dette har veldig mye å si. Det er nok ikke personligheten min de er ute etter uansett. 😄 Anonymkode: eebc8...73a 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #9 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det kommer an på hvor du ferdes. Går du bare til og fra jobb vil du ikke få det men er du ute på nattklubb er det noe annet Anonymkode: 3c351...892 Har ikke så mye med det å gjøre, er mer om en er oppmerksom på folk rundt seg. Jeg har ikke vært på nattklubb på 10 år, og går sjeldent ut, og lever et ganske straight liv med job, trening og "sunne hobbier". Jeg får jevnlig oppmerksomhet fra menn men faktisk fra kvinner også. Opplever å bli sjekket opp på gata iblant og at folk flørter i butikker og sånt. Jeg tror jeg uttrykker en del generell åpenhet og at mange folk bare vil bli sett. Eksen min, som sjekket meg opp da han var på jobb, sa at jeg fikk ham til å føle at jeg var kjæresten hans. Anonymkode: 9686b...20a 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #10 Skrevet 6. september 2022 Du må være approachable for at noen av det motsatte kjønn skal ta kontakt. Virke som noen som ikke blir irritert om en mann sier hei til deg. De fleste kvinner ønsker jo ikke oppmerksomhet fra menn, så om du faktisk ønsker det må du gi tydelige signaler om det. Ingen ønsker jo å bli anklaget for å være innpåsliten, creepy, #villebaresnakkelitt etc. Hvis du møter blikk, smiler og sier hei vil du få mye oppmerksomhet. Om du ikke gjør det får du ikke oppmerksomhet, med mindre du er ung og pen. Anonymkode: ccf1c...078 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #11 Skrevet 6. september 2022 Jeg har det akkurat som deg. Aldri fått blikk, blitt sjekket opp osv. Eller jeg ble sjekket opp en gang, og han er jeg fortsatt gift med 30 år etter... Og jeg har vært mye ute og festet i 20 årene, vært på jenteturer i 30 - 40 årene og er fortsatt mye ute på farten i en alder av 49. Venninnene mine blir sjekket opp, blir bedt opp til dans, får de utroligste tilbud osv (alle godt gift), men aldri jeg. Så når vi er på turer/ute på byen er jeg fast "veskepasser", for det er ingen som ser meg uansett. Jeg er lykkelig gift, jeg altså, men det hadde jo vært morsomt å bli sjekket opp/at noen viste interesse for meg mer enn en gang i løpet av hele mitt liv... Anonymkode: e8012...9e6 1 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #12 Skrevet 6. september 2022 Jeg ser at mannfolk liker meg men de tør ikke å komme til meg av en eller annen grunn. Jeg er pen, og penere enn venninnene mine. Men de er mere løs og sprudlende..det var noen sa il meg at jeg ser altfor streng ut.. Anonymkode: 2e9e2...97d 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #13 Skrevet 6. september 2022 Jeg får det jeg trenger. Ingen særlig oppmerksomhet, men føler noen ser litt lenger på meg innimellom, men det er under vanlige møter. Ingen fremmede som fir meg komplimenter eller glor på meg eller snur seg tror jeg. Det lever jeg godt med. Anonymkode: 62571...33a
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #14 Skrevet 6. september 2022 Aldri opplevd, verken på byen eller andre steder. Jeg er for høy, har briller og er ikke spesielt pen. Har store pupper og timeglassfigur og alt det der, men det hjelper ikke på resten. Er snart 40 og singel, og alltid veldig blid og hyggelig, men ingen mann vil ha meg. Like greit, jeg har bare valgt feil menn tidligere. Anonymkode: 9c1dc...cf1 1
Isambard Skrevet 6. september 2022 #15 Skrevet 6. september 2022 (endret) Jeg vil påstå at absolutt alle kvinner får blikk. Menn ser på alle kvinner og vurderer alle kvinner. Noen kvinner (TS) legger ikke merke til blikkene. Andre tolker det som interesse og "oppmerksomhet fra menn". Endret 6. september 2022 av Isambard 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #16 Skrevet 6. september 2022 Kan ikke si jeg har opplevd det. Men nå går jeg ikke «ut» heller, så ikke mange arenaer det kan skje på. Anonymkode: a4196...e27
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #17 Skrevet 6. september 2022 Isambard skrev (1 minutt siden): Jeg vil påstå at absolutt alle kvinner får blikk. Menn ser på alle kvinner og vurderer alle kvinner. Noen kvinner (TS) legge ikke merke til blikkene. Andre tolker det som interesse og "oppmerksomhet fra menn". Trist å høre det første du skriver. Altså, jeg ser jo på menn. Det er noe annet å gå forbi en mann enn en kvinne. Men jeg tenker ikke: stygg eller pen. Er han pen, forsøker jeg kanskje å møte blikket hans. Er det slik du mener? Eller er det mer en besettelse? Du snakker jo for alle menn her. Dessuten har man da hodet i sky en del ganger, haster til jobb e.l. Anonymkode: 62571...33a 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #18 Skrevet 6. september 2022 Veldig mange damer ser jo bort når menn ser på de eller går forbi. Da legger dere kanskje ikke merke til at mennene kaster et blikk på dere.. Anonymkode: 54fc3...697
Isambard Skrevet 6. september 2022 #19 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Trist å høre det første du skriver. Altså, jeg ser jo på menn. Det er noe annet å gå forbi en mann enn en kvinne. Men jeg tenker ikke: stygg eller pen. Er han pen, forsøker jeg kanskje å møte blikket hans. Er det slik du mener? Eller er det mer en besettelse? Du snakker jo for alle menn her. Dessuten har man da hodet i sky en del ganger, haster til jobb e.l. Anonymkode: 62571...33a Jeg mener ikke å gjøre noen trist og bekymret. Det er kanskje litt overdrevent å si alle menn hele tiden. Jeg tør skrive det fordi hjerneforsker og nobelprisvinner Kahneman skrev om det i boka si "Thinkings fast and slow". Det at menn vurderer kvinner er helt ubevisst. Det blir et blikk på rumpa og puppene uten at han tenker over det. Det er ikke sånn at man bevisst dømmer og setter karakter. Hvis det er en trøst så vurderer man andre menn også, ubevisst. 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #20 Skrevet 6. september 2022 Isambard skrev (2 minutter siden): Jeg mener ikke å gjøre noen trist og bekymret. Det er kanskje litt overdrevent å si alle menn hele tiden. Jeg tør skrive det fordi hjerneforsker og nobelprisvinner Kahneman skrev om det i boka si "Thinkings fast and slow". Det at menn vurderer kvinner er helt ubevisst. Det blir et blikk på rumpa og puppene uten at han tenker over det. Det er ikke sånn at man bevisst dømmer og setter karakter. Hvis det er en trøst så vurderer man andre menn også, ubevisst. Det jeg tror jeg synes er trist er hvilken vekt det får når du sier det sånn. Som om det er viktig. Jeg kan godt se på mannerumper eller en bul eller solbrun hud som spenner over muskler, men det er jo egentlig helt uvesentlig. Og hvis det er slike blikk man vil ha, som til og med er ubevisste og gjelder ALLE, så er det jo egentlig ingen bekreftelse av noe som helst? Anonymkode: 62571...33a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå