AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #1 Skrevet 5. september 2022 Jeg er i 20 årene. Pappaen har ulike kjærester/flørt og det gjør meg ikke noe. Jeg har et par ganger overhørt ham snakke nedlatende om kvinner på telefon, på kontoret hans. Jeg konfronterte ham og han ble flau. Han sa han respekterer kvinner osv og han hadde knust huet til en hvis han hadde snakket sånt om meg. Gikk i forsvarsmodus. Men nå etter en stund gjentar det med jeg trodde var et seriøst forhold. Jeg vil lære ham "lekse". Bør jeg si fra til kjæresten. Hvordan vil en kjæreste reagere på å høre sånt. Anonymkode: 96c43...ad9 1
Anonym546u Skrevet 5. september 2022 #2 Skrevet 5. september 2022 Si det som en spøk ved middagsbordet. "Ja, pappa, er du ferdig med det tullet...? Husker du, du sa ...? " og så le. Kjæresten tar hintet.. 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #3 Skrevet 5. september 2022 Jeg syns det er bra du har tatt han på det før og du burde ta en alvorsprat når det skjer igjen. Menn flest har dårlig kvinnesyn, med unntak av mot sine egne døtre. Det igjen er dårlig kvinnesyn i seg selv fordi det betyr at det kun er kvinner han har makt over og "eier"/stammer direkte fra han som liksom har verdi nok for han til å respektere de og ikke tillate sånt mot de. Jeg syns du skal fortelle han akuratt det at han respekterer ikke kvinner når han bare respekterer de som er i familien hans eller gjør som han vil. Å respektere kvinner handler om å respektere alle kvinner og kvinner generelt som kjønn. Jeg har tatt faren min på det noen ganger også når han har vært sint på betjeningen og kalt de jævla fitte til meg når han gjenforteller at han fikk trikkebot eller en dame tok parkeringsplassen hans. Etter jeg hadde sagt til han det samme som jeg skriver til deg over og jeg hørte han snakke ned om en dame nok en gang så mistet jeg respekt for han. Klarer ikke se han som pappaen min lenger og har trappet ned kontakten. Vil ikke ha med noen som mangler respekt for kvinner å gjøre, de påstår at de respekterer meg men oppfører seg sånn mot andre er ikke godt nok for det betyr at de bidrar til den samme skadelige kulturen som gjør at andre menn ser ned på meg og sier stygge ting til meg fordi jeg er dame og det som rammer andre kvinner er ikke greit selvom det er kvinner man ikke kjenner. Vi står i dette sammen og er alle samme kjønn og fortjener å bli respektert Anonymkode: 4a5a3...b2c 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #4 Skrevet 5. september 2022 Om du burde si det til kjæresten og hvordan hun vil reagere er ikke lett å vite. Jeg tror hun hadde blitt flau på hans vegne og satt pris på å få vite det så hun vet hvordan han egentlig er , da kunne hun forlatt han eller i det minste vært mer på vakt og hatt lettere for å si fra hvis han var sånn noe mer mot henne Anonymkode: 4a5a3...b2c
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #5 Skrevet 5. september 2022 Jeg synes ikke at du skal si det til henne. Men jeg synes du skal si til faren din at han er et forbilde for deg, og da synes du ikke at han skal snakke slik om andre mennesker. Anonymkode: 40d08...1ee 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå