Gå til innhold

Sykt hard i magen, det er som sten🙈 Beklager! Men kan man ødelegge noe om man presser for hardt?🙊🙈

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager litt detaljer her!

Jeg har aldri vært med på verre, det er liksom helt nede i endetarmsåpningen, men jeg får det ikke ut😕 Jeg presser som jeg aldri har presset før, og det kjenner jeg flere steder i mage, lysk og rygg😳🙈 Kan det være skadelig på noen måte?🙄🙈

Anonymkode: 6e17b...6a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å spise svisker? En halv boks, så er du nok ikke hard i magen særlig lenge.

Anonymkode: 1be3b...eaf

Skrevet

Du kan få hemoroider om du presser for hardt og lenge - anbefales ikke da det er et smertehelvete. Ta på engangshanske og pill ut avføringa i småbiter ;)

Anonymkode: 7a6a3...86b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Huff da. Du ødelegger ikke noe annet en små blodkar rundt åpningen, som kan gi hemoroider. Det kan gjøre veldig vondt!

Prøv laktulose eller laxoberal. Får det reseptfritt på apoteket. Det kan også hjelpe med 1 g paracet sup (stikkpille). Men 1 g må fås på blå resept.

Hvis ikke så er det svisker da.

Endret av Turtellure12
Skrevet

Smør matolje i åpningen ☺️

Anonymkode: ac2cf...df2

Skrevet

Du får kjøpe krakk så slipper du å presse så hardt. Du kan få hemmorider og rift.

Anonymkode: 69f8d...a6b

• Liker 1
Skrevet

Uff🤭 Det er så jævlig🙈 Du må prøve svisker og sånt, som har blitt nevnt. Linfrø i vann kan også hjelpe. Evt. kjøpe noe på apoteket. Jeg gikk i 1 1/2 uke og måtte bruke pose på hånda med olje på og dra ut «proppen» for å få løsnet det😂 Helt jævlig🙈 Men jeg slapp innleggelse på sykehus😄 

Anonymkode: 7a671...a61

Skrevet

Masser endetarmsåpningen, mulig du må holde på litt. Sikkert ikke dumt som noen sier, å bruke matolje. Ellers har jeg god erfaring med sånn miniklyx, for å få gang på det. Å presse med fingrene på mellomkjøttet(der du føler avføringen gjennom huden når du presser) kan også hjelpe. 

Anonymkode: 05216...a06

• Liker 1
Skrevet

Dra på apotektet og kjøp *Frukt og fiber* Det regulerer magen på en god måte, og er ikke på noen måte farlig. Ta en tablett om kvelden med et stort glass vann, og er du veldig forstoppet kan du ta to frem til det løsner.

Lykke til! Og et lite tips:les/hør boken "Sjarmen med tarmen" - nyttig lærdom om hvordan alt virker og henger sammen,og som virkelig beviser at tarmen er sjefen over kroppen!

Skrevet

Er det helt ute ved endetarmen er det lettest å bare spyle det ut. Ta av dusjhodet og før det rett innenfor og fyll opp med lunket vann mens du sitter på do, så kommer det ut av seg selv.

Anonymkode: e1ca0...106

Skrevet

Om du er kvinne, press nedover på tarmen fra innsiden av vagina 

Anonymkode: 56a81...58e

Skrevet

Triks er å smøre litt matolje i åpningen. Så slipper du presse på deg hemorider. 

Skrevet

Kjøp sviskesaft på babyglass. Voila... 

Anonymkode: 72dc5...ad2

Skrevet

Du kan få hemeroider. Jeg ville tatt noe lakserende middel, dra på apoteket i morgen for tips.

Anonymkode: 67ed7...563

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Beklager litt detaljer her!

Jeg har aldri vært med på verre, det er liksom helt nede i endetarmsåpningen, men jeg får det ikke ut😕 Jeg presser som jeg aldri har presset før, og det kjenner jeg flere steder i mage, lysk og rygg😳🙈 Kan det være skadelig på noen måte?🙄🙈

Anonymkode: 6e17b...6a1

Hvor mange dager har det vært full stopp? Er det mer enn 5 bør du kontakte legen din imorgen; ikke gå for lenge!

Skrevet

Beste lakserende middelet jeg har brukt er godis uten sukker. Spis en hel pose. Da vil du få diare så det holder. Jeg presset på meg hemorider som jeg ikke ble kvitt på 12-15 år. Så prøv å unngå det

Skrevet

Om du ikke har dusjslange som kan brukes på do, så har jeg også god erfaring med en våt klut/papir. Bruk så varmt vann du greier og hold den rundt hele åpningen for å mykgjøre både deg selv og det som skal ut.

Skrevet

Man skal jo aldri presse ut avføringen.bruk pusten og pust den ut, avføringen skal slippe taket når du puster ut og slapper helt av. Når du presser jobber du mot kroppen og ikke med. 

Datteren min på 3 var hard i magen og satt og presset til hun ble rød i ansiktet. Lærte henne pusteteknikk jeg benyttet under fødsel. Nå bruker hun den hver gang hun er på do, og har ingen ubehag med toalettbesøk selv ved hard avføring. 

Anonymkode: 3d170...6d4

Skrevet

Mikrolax, evt dulcolax stikkpille💩

Anonymkode: 246e6...b3f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det finnes pulver til å blande i vann som skal drikkes. Det løser opp avføringen. Vi har det i hus alltid pga en som sliter med hemorrider.

Anonymkode: 41db4...60e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...