Gå til innhold

Beste blender til smoothie?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nå en fra Grundig som bare står og spinner og irriterer meg. Den takler ikke frossen frukt og jeg må hele tiden nedi med en skje for å røre rundt og hjelpe den. Trenger en kraftig en. Og kan ikke betale mer enn 1500 synes jeg...

Ser Tek.no anbefalte Wilfa Xplode Vital, men ser også at flere skriver i anmeldelsen at de nettopp måtte stå og hjelpe til med en skje fordi maskinen ikke klarte å kutte opp frossen frukt og frosne bær. 

Tips?

Anonymkode: 3faba...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har blender fra Bodum. Synes den er helt ok. Hender at det er noen biter, men generelt sett er den god til den prisen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen "vanlig" blender er laget for å kjøre så mye frosne ting. Man kan putte enkelte frosne ting oppi om det er veske fra før, og en god, "vanlig" blender vil knuse dem, som f.ex. Wilfa X-plode, men man må ha en kraftig blender om man skal mye som er frossent. Og om man skal lage iskrem, må man kjøpe utstyr for iskrem, og ikke en blender.

Profesjonelle blendere er  kraftigere enn de vanlige man får kjøpt, så med dem kan man kjøre ting som er tyngre å kjøre, men man bør fortsatt ikke lage iskrem i dem. Fordi de er kraftigere har de ofte en "stake", så man kan stake nedi uten å ta bort lokket og stoppe blenderen. Eksempel på disse er  Vitamix, Blendtec, Raw, Omniblend etc. 
De som produserer mer vanlige blendere kan også ha mer profesjonelle blendere, da må man se etter de kraftigste de har. F.ex. Med Wilfa har man Powerfuel som er en kraftigere type som er billigere enn f.ex. Vitamix. Omniblend og Raw er også en billige, kraftige blendere.

Anonymkode: 1059b...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...