AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #1 Skrevet 5. september 2022 Jeg har masse inkasso gjeld, der mye er renter og omkostninger. jeg får låne penger av min far. jeg har tenkt å gjøre opp for meg, men det dekker ikke alt. erfaring med at inkassoselskaper godtar hovedstol hvis den betales med en gang? Anonymkode: 7b3ff...892
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #3 Skrevet 5. september 2022 Du skal hvertfall be om at eventuell ekstra innbetaling føres mot hovedstol! Det er utrolig viktig fordi hvis hovedstol er nedbetalt så vil hvertfall ikke gjelden øke, da det ikke påløper renter på påløpte forsinkelsedrenter Anonymkode: a921b...e58 1 2
TBergh Skrevet 5. september 2022 #4 Skrevet 5. september 2022 Hei Det du snakker om er det som kalles en akkordløsning Å få aksept for akkordoppgjør er fullt mulig. Det du skal gjøre er å opplyse inkassobyråene om at du har fått et tidsbegrenset tilbud, som gjør at du kan innfri rest hovedstol. Sette er kort tidsfrist for å legge press på kreditorene. Opplys at beløpet det er snakk om ikke kan forhandles. Det som vil være avgjørende om du har utleggstrekk eller om du ikke har utleggstrekk i inntekten, eller om det beløpet som kan trekkes er så lite at nedbetalingen vil ta utrolig mange år. Legg sammen all gjelden og del den å det du mener du ellers kan betale pr mnd. Oppgi dette til dine kreditorer og påpek at det da ikke er tatt hensyn på ytterligere påløp av forsinkelsesrenter. Tilbudet med et akkordoppgjør må være mer fristende for kreditorene enn å forfølge deg gjennom mange år og kun få inn et lite beløp pr år. Med vennlig hilsen TBergh 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå