Gå til innhold

GU gjør så vondt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når hun skal sette inn spekulumet (?) blir jeg kvalm av smerte.
Det er ikke vondt i muskulaturen (jeg slapper av i musklene), men det er i selve huden i skjedeåpningen. Jeg har noen vonde hudfolder i skjedeåpningen og lurer på om det kan være derfor. Kan man fjerne disse? 

Har aldri sagt i fra om at det gjør vondt, fordi jeg ikke vil virke pysete

Anonymkode: 7532e...8eb

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta deg sammen og si ifra! Kanskje problemet er noe nettopp gynekologen kan gjøre noe med..

Anonymkode: 6a524...12c

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du må jo si i fra om det gjør vondt! Så prøver jo gynekologen å finne ut hva som gjør vondt. Jeg slet selv, men viste seg at jeg hadde en betennelse rett ved inngangen til skjeden.

Endret av frøken bra nok
Skrevet

Man er ikke pyse for at man ikke synes spekulumet er noe særlig. Kanskje hun bruker for stort spekulum hvis det er så ekstremt smertefullt for deg? 

Jeg opplever at jeg er ganske normal der nede selv om jeg ikke akkurat vet hvordan andre er, men leger og gynekologer leter alltid i skuffer og skap etter et lite spekulum, og noen ganger tror jeg rett og slett at de ikke finner et som er lite nok hvis man kan si det sånn, så da blir det veldig ubehagelig og jeg føler jeg blir kløpet i slimhinnen inni vagina av spekulumet. Heldigvis varer det så kort tid at det går greit for min del, men du bør jo snakke med dem om ubehaget!

Anonymkode: 6e587...8a5

Skrevet

Si ifra! De har mindre versjoner som de kan bruke. 

Anonymkode: 8d431...d46

• Liker 1
Skrevet

Jeg klarer ikke å la være å vise med hele meg når det gjør vondt. Gynekolog ser det med en gang. Hvordan kan du skjule det? Det kan hende det er betent inni der. Da gjør det vondt. 

Anonymkode: cfaf0...70a

Skrevet

Den eneste måten å få vite om noe kan gjøres med det er å si fra. Du skal ikke måtte lide deg gjennom undersøkelsen hver gang. Det er en dårlig lege hvis h*n synes du er pysete, du er garantert ikke den første som har problemet. 

Anonymkode: c849e...c8c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg klarer ikke å la være å vise med hele meg når det gjør vondt. Gynekolog ser det med en gang. Hvordan kan du skjule det? Det kan hende det er betent inni der. Da gjør det vondt. 

Anonymkode: cfaf0...70a

Jeg har aldri vist reaksjon utad på smerte, selv ikke da jeg var barn. Men vondt gjør det likevel! Utredes for Asperger nå, kan kanskje ha en sammenheng med det i såfall. 

Har bare hørt at alle sier det er smertefritt, så tenkte gynekologen kanskje ikke ville tro meg. Men skjønner jo nå at jeg må si i fra. Skal gjøre det neste gang jeg er der.

Anonymkode: 7532e...8eb

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns også det er grusomt vondt. Jeg har røde, såre slimhinner, og gynekologen har ikke funnet ut hvorfor enda, men hun er veldig forsiktig og tar ekstremt hensyn. Sist fikk jeg føre ultralydstangen inn selv, det hjalp å ha kontroll. Men jeg puster og peser og vrenger meg hver gang, så du er ikke alene, ts❤️ Jeg har vondt under sex også da.. så det er ikke mye til sexliv på meg.

Anonymkode: 1e997...1e8

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns også det er vondt. Ikke misforstå meg, men jeg syns det er godt flere sier det.

Anonymkode: e096b...5f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...