GrønnNellik68 Skrevet 5. september 2022 #1 Skrevet 5. september 2022 Jeg har hele tiden syntes Spetalen har noe fornuftig å komme med så dette gleder jeg meg til. Utrolig at han har stilt opp til en debatt. Han er sjelden å se på tv egentlig. 5
Gjest Adobyen Skrevet 5. september 2022 #2 Skrevet 5. september 2022 Jeg gleder meg til denne debatten, men Terje Aasland er politiker og kan de glatte politikersvarene.
GrønnNellik68 Skrevet 5. september 2022 Forfatter #3 Skrevet 5. september 2022 Adobyen skrev (15 minutter siden): Jeg gleder meg til denne debatten, men Terje Aasland er politiker og kan de glatte politikersvarene. Dvs og aldri komme med noe konkret svar. Har sett han før. Ordentlig sleiping syns jeg da. 1 1
GrønnNellik68 Skrevet 5. september 2022 Forfatter #4 Skrevet 5. september 2022 Dette sa politikere om Acer for ca 1 år siden. 2
GrønnNellik68 Skrevet 5. september 2022 Forfatter #5 Skrevet 5. september 2022 Dette sa Spetalen og Astrup fra Høyre i slutten av 2021. Syns hele tiden Spetalen får for lite tid til å forklare. Og han snakker så jeg forstår .. 3 3
GrønnNellik68 Skrevet 7. september 2022 Forfatter #6 Skrevet 7. september 2022 (endret) Jada Spetalen det der klarte du godt. Acer avtalen må skrotes at vi ikke har stemmerett der en gang er jo skremmende. Vi blir rævpult av EU som styrer alt med strømmen vår fremover og bestemmer prisene vi skal ha. Spetalen snakker rett fra levra noe jeg liker. Aasland er som politikere flest... gjentar og gjentar og gjentar som en innøvd mantra det samme hele tiden. Det er ACER og de to utenlandskablene som har gjort dette. REgjeringa er på vegne av folket og det burde vært folke avstemning mot ACER avtalen. Vi blir jo ikke spurt en gang og får ting bare tredd nedover hodene vår. Men vi sier nå ingenting heller da. Å diskutere i kommentar felt hjelper jo ingenting egentlig er bare for å få ut egen fustrasjon. Er vel ingen på stortinget som bryr seg hva folk skriver og ja Erna og hennes regjering har en stoooooooor skyld i at vi har de strømprisene vi har nå. Så ja folkens fortsett å stem høyre og ap... går rett vest de tenker kun på profitt og slikke eu oppetter ryggen. https://neitileu.no/aktuelt/sveits-skjermer-sitt-arbeidsliv-mot-eu-krav Dette handler ikke om ACer direkte men sier noe om landet sveits og det presset de har vært i mot EU. De er ikke med i ACER og Eu har truet dem til å bli medlem men de klarte å sette ned foten for å beskytte eget folk. Men her selger vi sjela vår til EU... faans makkverk Norge har blitt. Endret 7. september 2022 av GrønnNellik68 10 1 3
Gjest Paramount Skrevet 7. september 2022 #7 Skrevet 7. september 2022 Interessant å registrere at VG gir debatten minimal oppmerksomhet, ingen bilder og overskrifter slik det vanligvis er rundt strømnyheter og debatter. VG fortier et tema som normalt dekker hele forsiden med overskrifter. Her ser vi hvor primitiv og sjofel nyhetsformidlingen er i Norge. Noen journalister har et privat hat for Spetalen, eller en sterk link til de som hater Spetalen, og dermed blir debatten ikke formidlet eller kommentert på forsiden. Slik formidles nyheter i Norge. De sorteres og filtreres. Spetalen er for nært den ubehagelige sannheten, og blir på instruks fortiet slik at han ikke får en plass i debatten. Kanskje vil VG etter hvert komme med en "dyp" kommentar om at Spetalen bør ignoreres fordi han har mye å tjene selv på lave strømpriser, for å flørte med folkets hat mot rikinger. Nok en trist dag for det norske demokratiet.
GrønnNellik68 Skrevet 7. september 2022 Forfatter #8 Skrevet 7. september 2022 Paramount skrev (48 minutter siden): Interessant å registrere at VG gir debatten minimal oppmerksomhet, ingen bilder og overskrifter slik det vanligvis er rundt strømnyheter og debatter. VG fortier et tema som normalt dekker hele forsiden med overskrifter. Her ser vi hvor primitiv og sjofel nyhetsformidlingen er i Norge. Noen journalister har et privat hat for Spetalen, eller en sterk link til de som hater Spetalen, og dermed blir debatten ikke formidlet eller kommentert på forsiden. Slik formidles nyheter i Norge. De sorteres og filtreres. Spetalen er for nært den ubehagelige sannheten, og blir på instruks fortiet slik at han ikke får en plass i debatten. Kanskje vil VG etter hvert komme med en "dyp" kommentar om at Spetalen bør ignoreres fordi han har mye å tjene selv på lave strømpriser, for å flørte med folkets hat mot rikinger. Nok en trist dag for det norske demokratiet. De gjorde det samme under korona tiden. Kritiske røster ble kneblet for meg virker d som om media er kjøpt og betalt av politikerne til å bare skrive positivt om det de gjør … hvorfor? Fordi folk får høre nok hvor bra avgjørelser de tar, gjør at folk tror det. Skremmende egentlig blir vi hjernevaska?? 9 2
Gjest Paramount Skrevet 7. september 2022 #9 Skrevet 7. september 2022 GrønnNellik68 skrev (12 minutter siden): De gjorde det samme under korona tiden. Kritiske røster ble kneblet for meg virker d som om media er kjøpt og betalt av politikerne til å bare skrive positivt om det de gjør … hvorfor? Fordi folk får høre nok hvor bra avgjørelser de tar, gjør at folk tror det. Skremmende egentlig blir vi hjernevaska?? Dette skjer hele tiden, så utrolig tydelig og provoserende. Og det funker, flertallet påvirkes og de politisk korrekte meningene dominerer. Andre blir latterliggjort som konspiratoriske, eller de får diagnosen fremmedfiendtlig eller egosentrisk. Det er hjernevask i praksis. Det virker så sterkt at dersom du går utenfor det politisk korrekte mister du venner, og noen mister til og med jobben dersom de ikke er i takt med medias formidling av "sannheten". Vi ser det samme rundt følsomme temaer som klima og innvandring. Og som du nevner; angående korona og vaksine. Det finnes ingen endelig løsning, det eneste som kan bedre situasjonen er å plassere ut flere mikrofonstativ, slik at monopolsituasjonen til VG og Nrk med noen flere, brytes ned. Det motsatte skjer dessverre. Vi ser jo hvordan det gikk med kommentarfeltene i avisen, et demokratisk forsøk som endte med drøssevis av barrierer, og inngående sensur slik at også disse kom innenfor den politisk korrekte linjen.
GrønnNellik68 Skrevet 7. september 2022 Forfatter #10 Skrevet 7. september 2022 Skremmende tid der folk skrev på kg at de hadde fryst ut venner som ikke tok vaksina og fryst ut folk som ikke brukte munnbind osv….håper ingen holder på slik med vennskap lengre. Det var media som skapte dette hysteriet og frykten blant folk. 5 1 2
Lenelarsen Skrevet 7. september 2022 #11 Skrevet 7. september 2022 Spetalen overkjørte han som forventet, alt han ble møtt av var bare vås og tåkeprat. 7
GrønnNellik68 Skrevet 7. september 2022 Forfatter #12 Skrevet 7. september 2022 Skulle fått kjørt finans ministeren i senk og😂 2
Carrot Skrevet 7. september 2022 #13 Skrevet 7. september 2022 Det som er så synd er at velgerene som sitter med makten ikke skjønner sitt eget beste men lar seg kjøpe av tåkeprat og svada og så klager de etterpå når ting blir akkurat som lovet med høyere pris osv. Det er særdeles få av velgerene i Norge som faktisk setter seg inn i politikken, de sitter hjemme i sofaen, ser på en og annen debatt på tv og lar seg blende av valgflesk og tomme løfter.. Selv om Spetalen gjorde en kjempeinnsats i går rekker han ikke inn til de folka fordi de ikke er motagelige.. 6 1
GrønnNellik68 Skrevet 7. september 2022 Forfatter #14 Skrevet 7. september 2022 Carrot skrev (47 minutter siden): Det som er så synd er at velgerene som sitter med makten ikke skjønner sitt eget beste men lar seg kjøpe av tåkeprat og svada og så klager de etterpå når ting blir akkurat som lovet med høyere pris osv. Det er særdeles få av velgerene i Norge som faktisk setter seg inn i politikken, de sitter hjemme i sofaen, ser på en og annen debatt på tv og lar seg blende av valgflesk og tomme løfter.. Selv om Spetalen gjorde en kjempeinnsats i går rekker han ikke inn til de folka fordi de ikke er motagelige.. enig folk engasjerer seg ikke så da får de tåle dette. Har venninner hvis jeg nevner dette til så er svarene : ok, eller så synd da. Ja det er dumt ja. Etterpå klager de på høye priser .. jeg fatter ikke hvorfor folk ikke ser hva som skjer eller bryr seg litt om landet vårt . Er helt i tåka og mer opptatt av salg på Cubus .. 1
Carrot Skrevet 8. september 2022 #15 Skrevet 8. september 2022 Jeg tror mange er nummen, de har så måte på gang elelrs at de ikke klarer ta innover seg hvilke konsekvens det har for dem og deres lommebok, for eksempel går nordea ut og bruker ord som "høst fra helvete" når de skal beskrive den kommende økonomiske situasjonen for mange og jeg tror ikke de det gjelder skjønner at dette er meg de snakker om, det er JEG som kommer til å få et rent helvete økonomisk fremover! De som alt HAR dårlig råd de vet det så alt for godt at nå kommer det ikke til å gå lengre, de ligger våken om natta og gruer seg fordi de VET at de ikke klarer holde hodet over vann, men de som per i dag akkurat klarer seg, de som kanskje til og med har igjen penger på konto hver mnd, såvidt - de skjønner ikke at det er dem de snakker om.. Og når folk ikke skjønner, eller er villig til å ta innover seg hva som skjer, når de ikke ser at dette gjelder meg - min familie, min økonomi, det er mitt liv dette påvirker - da er det ikke vits i å diskutere det heller. Se på denne tråden, hvor få som diskuterer. Hadde du laget en tråd om at det er dårlig kvalitet på buksene fra cubus vs buksene fra Chanel eller en tråd om merkevesker til 10 000 ville du nok fått langt flere som engasjerte seg for slike meningsløse ting har alle tanker rundt.. Eller gud forby, en tråd om barnevernet eller en blogger som tilfeldigvis også tjener flust med penger.. 1
Maskinfører Skrevet 8. september 2022 #16 Skrevet 8. september 2022 Spetalen vinner den debatten lett skulle vært statsminister/finansminister han 🙂 3
lille pille Skrevet 8. september 2022 #17 Skrevet 8. september 2022 Jeg så debatten, og det må da finnes et fasitsvar på dette - blir den norske strømprisen satt av denne «energibørsen» eller ikke? Det må nesten finnes et ja/nei svar på dette? Svarene fra Aasland var full av motsetninger. Ja, det var «litt prissmitte», men det var ikke pga kablene. Samtidig mente han at vi måtte bygge mer vannkraft for å få større strømoverskudd, men hvorfor trenger vi det når strømprisene uansett følger gassprisen? Jeg har så mange spørsmål etter debatten. Man forstår at politikere aldri kommer til å røre acer-avtalen. De tør ikke engang å konfrontere det norske folk med sannheten. De lyver for å redde sitt eget skinn, og er mer opptatt av å tjene kontinentet. Virker som at norske politikere lider av et mindreverdighetskompleks som kun kan bedres ved å bli sett som viktige i utlandet. Det er tafatt og flaut. 3
amit Skrevet 8. september 2022 #18 Skrevet 8. september 2022 31 minutter siden, lille pille said: Jeg så debatten, og det må da finnes et fasitsvar på dette - blir den norske strømprisen satt av denne «energibørsen» eller ikke? Det må nesten finnes et ja/nei svar på dette? Svarene fra Aasland var full av motsetninger. Ja, det var «litt prissmitte», men det var ikke pga kablene. Samtidig mente han at vi måtte bygge mer vannkraft for å få større strømoverskudd, men hvorfor trenger vi det når strømprisene uansett følger gassprisen? Nei, som Spetalen sa, så spiller det ingen rolle for den norske strømprisen hvor mye strøm vi produserer, for det norske strømoverskuddet blir eksportert til EU uansett, og den norske strømprisen blir ssatt til maksimalprisen i EU. 5
Commander Skrevet 8. september 2022 #19 Skrevet 8. september 2022 Paramount skrev (På 7.9.2022 den 8.36): Interessant å registrere at VG gir debatten minimal oppmerksomhet, ingen bilder og overskrifter slik det vanligvis er rundt strømnyheter og debatter. VG fortier et tema som normalt dekker hele forsiden med overskrifter. Her ser vi hvor primitiv og sjofel nyhetsformidlingen er i Norge. Noen journalister har et privat hat for Spetalen, eller en sterk link til de som hater Spetalen, og dermed blir debatten ikke formidlet eller kommentert på forsiden. Slik formidles nyheter i Norge. De sorteres og filtreres. Spetalen er for nært den ubehagelige sannheten, og blir på instruks fortiet slik at han ikke får en plass i debatten. Kanskje vil VG etter hvert komme med en "dyp" kommentar om at Spetalen bør ignoreres fordi han har mye å tjene selv på lave strømpriser, for å flørte med folkets hat mot rikinger. Nok en trist dag for det norske demokratiet. Ikke så mye som en 3 linjes notis i Dagbladet. 1
Capt. Obvious Skrevet 8. september 2022 #20 Skrevet 8. september 2022 Commander skrev (9 minutter siden): Ikke så mye som en 3 linjes notis i Dagbladet. Her er artikkelen: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/8Jwarw/litt-av-en-debatt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå