AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #1 Skrevet 5. september 2022 Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, kanskje bare ventilere litt. Vi ønsker så veldig å lage søsken til barnet vårt, men av arbeidsrelaterte årsaker er mannen bortreist 10 av 30 dager i mnd. Og jeg har uregelmessig syklus, så jeg vet omtrent aldri med sikkerhet når eggløsning er. Det gjør det utrolig vanskelig å planlegge, og vi har gått glipp av mange vindu fordi han er bortreist når jeg har eggløsning:( noe trøst/gode råd å få? Anonymkode: dbcb6...65a
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #2 Skrevet 6. september 2022 Kjenner til det, mannen jobber 2 uker på 4 av og jeg har også uregelmessig syklus, så det er litt gambling. Prøver rett og slett bare å ha samleie jevnlig😅 Så får vi se. Men ja, uregelmessig syklus er noe styr. Jeg tror mensen er rett rundt hjørnet men hvem vet🤷♀️ Anonymkode: ef678...d64
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #3 Skrevet 9. september 2022 Uff.. vi får smøre oss med tålmodighet Anonymkode: dbcb6...65a
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #4 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (På 5.9.2022 den 21.09): Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, kanskje bare ventilere litt. Vi ønsker så veldig å lage søsken til barnet vårt, men av arbeidsrelaterte årsaker er mannen bortreist 10 av 30 dager i mnd. Og jeg har uregelmessig syklus, så jeg vet omtrent aldri med sikkerhet når eggløsning er. Det gjør det utrolig vanskelig å planlegge, og vi har gått glipp av mange vindu fordi han er bortreist når jeg har eggløsning:( noe trøst/gode råd å få? Anonymkode: dbcb6...65a Jeg har to ganger blitt gravid med samleie henholdsvis 6 og 5 dager før EL! Helt utrolig at det gikk! Anonymkode: 0cc9c...d8e
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #5 Skrevet 9. september 2022 Jeg har blitt gravid med samleie 7 dager før EL, ble ganske sjokkert da jeg ble gravid da. For vi prøvde faktisk ikke å bli gravide. Anonymkode: f254e...b77
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #6 Skrevet 9. september 2022 Jeg har brukt ‘sikre perioder’ som prevensjonsmiddel og begge gangene jeg ble gravid var det i ‘de sikre periodene’. Da altså rundt menstruasjonstiden. Jeg er overbevist om at noen sædceller og eggceller har så god ‘kjemi’ at de finner hverandre ekstra lett. I mitt tilfelle ble jeg gravid helt i slutten av mensperioden, altså dag 4/5 i syklusen. Skal jo være umulig, men det som må ha skjedd er at sædcellene må har overlevd svært lenge og samtidig fremskyndet eggløsningen på et vis. Finner ikke teoretisk vitenskap rundt disse tingene men har ingen annen forklaring😅 Jordmor bare flirer/smiler lurt som om hun ikke tror meg. At jeg MÅ ha hatt samleie nærmere eggløsning. Men uten å være påståelig. Uansett er det svært fascinerende hvordan kroppene fungerer når det kommer til befruktning. Alt kan skje…og ikke skje. Noen ganger er det for lett, andre ganger ‘umulig. Nesten som man blir litt religiøs eller overtroisk …og begynner å tro på skjebnen🙂 Anonymkode: 7e7c4...f76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå