Gå til innhold

Hva slags sted er det jeg har kommet til? Normalt med mangel på folkeskikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske sjokkert over ny arbeidsplass. Det var krav om høyere utdanning og en god del erfaring i en rådgiverstilling

Jeg har aldri jobbet et lignende sted. Dette er offentlig sektor, Kanskje er det typisk offentlig sektor?

Damer snakker i munnen på hverandre, avbryter hverandre og fremstår ganske dumme. De hører ikke etter, tenker ikke, men ramler som tomme tønner. 

Møter består av 40% arbeidsrelaterte temaer og 60% slarv, drittsnakk om arbeidsgiver og klaging. 

Hvis du feks. raskt nevner en ryggplage som medfører legebesøk, skal damene overgå og snakker deg i senk til langt på overtid. Det ramler om mormor med samme plager, hvordan hun fikk diagnose, hvor lang tid det gikk før arbeidsgiver tilrettala, nav, hvordan samboer strevde med det samme en gang i 1995 og om hvordan plagene dukket opp igjen i 2002. Du føler deg som et gissel som pepres med totalt uinteressant historiefortelling . Alt dette fordu du kjapt ville gi beskjed om en legetime.

Andre forklarer som om de kan og vet alt om et ganske enkelt tema. De gir deg forelesning om ting du kan bedre selv fordi du hsr studert det og jobbet med det. De antar at du er helt blank fordi de er så opptatte med å snakke om seg selv.

Det mest irriterende er å bli motsagt på trass. Det kan være om jeg forsiktig sier " jeg tror vi skal følge med litt på værmeldingen før vi drar. Sist gang jeg var der og det ble regn, fikk vi ikke utrettet x.  Istedenfor å bare si " ja, det kan vi", blir det en lang diskusjon.  Jeg orker ikke diskutere for å diskutere og tenker, blir det regn, trekker jeg meg. Etterpå viser det seg at det ble regn og at alle kastet bort en hel dag. Ingen husker hva jeg sa.

Det er også mye bruk av hersketeknikker.

Noen som jobber under slike forhold? Hvor lenge ble du?

Anonymkode: 0ac39...995

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får finne deg en ny jobb da, siden du føler deg så mye bedre enn kollegene dine. 

Anonymkode: 1a04b...d5e

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor i all verden tror du det er typisk offentlig sektor? 🙈 Har du veldige lite erfaring? 

Anonymkode: c74f1...ff8

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Du skisserer en helt vanlig lunsj på jobben.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Høres ut som det offentlige ja 😑😑😑😑😑😑😑

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Entern skrev (1 minutt siden):

Høres ut som det offentlige ja 😑😑😑😑😑😑😑

Jeg jobber ikke i det offentlige. Men observerer nøyaktig det samme:)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hannah80 skrev (Akkurat nå):

Ja det er ofte litt sånn i det private og 😅

Det er generelt litt sånn 😅

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
Hannah80 skrev (19 minutter siden):

Og jeg jobber i det offentlig og kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen.

Skrevet

Handler nok mer om kulturen på akkurat den arbeidsplassen, samt at du selv ikke er så glad i sånn prating? Jeg har selv kun jobbet i det private næringsliv, og jeg kan love deg det er mye tompreik, sladring og slarv der også, mens andre steder er det roligere. Så jeg tenker det handler om kulturen som oppstår pga. personlighetene til de som jobber der, og så "blir det bare slik".

Anonymkode: d2064...260

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Velkommen til offentlig sektor. Er enig med endel her at det er mye med kulturen der man jobber. Sladdring på kvinnedomminerte plasser har jeg selv observert og gått lei. Nettopp derfor trenger vi også endel menn inn som ikke godtar hva som helst og setter foten ned . Ikke rart det er gjennomtrekk i offentlig sektor

Anonymkode: 25aeb...6d3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...