Gå til innhold

Kan man faktisk utlevere andre på Internett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har blitt utsatt for svindel og ser at det er flere svindel grupper på Facebook hvor de utleverer svindleren. Jeg har tenkt å gjøre det samme med min svindler, men ble usikker på om jeg har rettslig lov til å gjøre det? Noen som vet noe om dette?

Anonymkode: 6d49d...8f8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener å ha hørt at det ikke er lov men at svindlere uansett ikke pleier å anmelde deg for ærekrenkelse og får mer av politiets søkelys på seg og risikerer å bli straffet for egen svindel 

Anonymkode: fd34e...dc7

• Liker 1
Skrevet

Jeg har og lurt på om dette er en helt lovlig praksis. De jeg har sett er i lukket gruppe og sånn sett ikke eksponert for hele verden. Jeg ville ikke lagt ut noe dersom jeg hadde anmeldt saken til politiet, da er det opptil rettstaten og straffesystemet.  Hvis jeg skulle advare andre ville jeg tenke nøye på om dette er faktisk svindel eller en tvist, så ville jeg valgt mine ord med omhu og lagt ved bevis om mulig. Jeg ser ofte at det er flere som står fram og kommenterer at også de har blitt svindlet av samme person , det har jo en god effekt at folk blir oppmerksom på hvordan svindlerne opererer og ofte handler det jo og om en profil/bruker som er opprettet kun for å svindle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...