AnonymBruker Skrevet 13. september #41 Del Skrevet 13. september Dette er et vanskelig spørsmål. Målet må jo være å bli kvitt problemet med (hjemløse) katter som lider. Hvordan løser man dette problemet? Er dere også mot å kjøpe rasehunder, dere som er i mot? Vi har ingen gatehunder i Norge, tør jeg påstå. Men rasehunder kjøpes/selges. Personlig så synes jeg at katter ikke bør gis bort, men selges, vi må heve statusen. Videre synes jeg at chip burde påbys, og eiere holdes ansvarlige dersom de ikke tar seg av kattene sine. Anonymkode: ade9f...9b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #42 Del Skrevet 13. september Nei, det er ikke uetisk å kjøpe rasekatt. Det som er uetisk er å avle ukritisk eller sette ut uønskede katter. Folk må slutte å legge skyld på folk som ønsker å kjøpe seg dyr. De som har skyld i alle hjemløse katter er de som ikke tar ansvar for dyrene sine. Anonymkode: de301...bce 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #43 Del Skrevet 14. september gå får maine coon om du ønsker😄 ser virkelig ikke forskjellen på å bruke penger på en hund eller katt. har hatt katt via dyrebeskyttelsen 3 ganger. 2 kattunger og en voksen. Kunne ikke beholde noen av de for de var helt gærne og folkevonde. Kattungene hadde vi til de var 1,5 år. Den ene ga vi bort til ei enslig dame i familien og den andre ble omplassert via dyrebeskyttelsen. Den voksne ble raskt levert tilbake til dyrebeskyttelsen. Ønsket å gjøre en god gjerning å hjelpe en hjemløs katt. siste gangen gikk jeg for maine coon som jeg opprinnelig alltid har ønsket meg! Den er en fantastisk familiekatt vi nå hatt i 4 år❤️ ønsket selskap til han og fikk en huskattunge fra en barnefamilie, som vi har hatt i 3 år. Som også er herlig. Men maine coon er virkelig noe helt annet i personlighet og væremåte😄 den er jo som en hybrid av katt og hund😂 Anonymkode: ead3d...eac 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #44 Del Skrevet 14. september Nei. Med en rasekatt vet du mye mer hva du får. Vi har en rasekatt og en omplasserings-huskatt. Huskatten er sky, ikke særlig kosete, liker best å være ute, og er ganske lite selskap i. Rasekatten er mer som en hund; hengiven og kosete og snill, kan gå i bånd på tur, og gir generelt enormt mye mer glede. Anonymkode: 81006...aeb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #45 Del Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (På 5.9.2022 den 19.21): Er det uetisk å kjøpe rasekatt når det er så mange katter som trenger et hjem? Har så lyst på en maine coon, men vennene mine synes jeg er gal som ønsker å kjøpe en så dyr katt når man kan adoptere en hjemløs katt. Hva tenker dere? Er det noen her som har rasekatt, og føler du at folk dømmer deg for det? Anonymkode: 9c427...911 Jeg syns det er viktig at raser ivaretas. Ja, det er mange katter som trenger hjem, men dette er pga at folk ikke kastrerer og evt chipper. Jeg var selv fosterhjem for dyrebeskyttelsen, men jeg har kjøpt en Ragdoll. Slik som med hundeeraser så veit man litt mer hva man får, og raser er faktisk forskjellige. Jeg har lyst på en ragdoll til, eller som TS sier, en maine coon. Hadde kattehold/ avl vært like strengt som med hunder hadde vi ikke hatt mye løskatter heller. Hvorfor ser vi ikke løshunder f eks? Og at folk kan holde kattene sine INNE. Brare dét hadde hjulpte mye. Jeg personlig går turer med min når han vil ut osv. Jeg behandler han som en liten hund. Hvorfor er dette så vanskelig for folk? Katter MÅ ikke være ute. De kan ha det kjempegreit inne også. Så jeg kjøper katt pga prinsipp .. Og ragdoller er helt hærlige ❤️ Anonymkode: f2dcb...d9a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #46 Del Skrevet 14. september Jeg regner med de som er i mot kjøp av katteraser mener det samme om hunder. At dere kun er for å ta inn en omplasseringshund i stedet for valp. Jeg syns folk skal få kjøpe som de vil så lenge det er under gode omstendigheter, personlig har jeg kun hatt omplasserte katter, men ser ikke ned på dem som tar et annet valg. Om man må bruke penger på et dyr tenker folk gjerne mer kritisk, i stedet for å skaffe seg en katt på impuls. Anonymkode: c1577...317 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #47 Del Skrevet 16. september Har to hellig birma fra seriøs oppdretter. De oppfyller det vi ønsket oss; veldig kosete, hengivne, sunne og rolige katter som trives inne. God helse. Har blitt godt fulgt opp av oppdretter og man vet hva man får. Som noen sier her, så er ikke rasekatt og oppdrett av disse problemet. Problemet er folk som ikke tar vare på (hus-) kattene sine, ikke kastrerer og avler ukritisk. Tvert imot burde rasekatt vært «standarden», reglene for avl strenge, og prisen på en katt høy. Så kunne kattens status og verdi bli som den fortjener på sikt❤️ Anonymkode: 1d986...2e4 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå