AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #1 Skrevet 5. september 2022 Sitat Jeg opplever vold i forholdet og er helt alene om å takle dette. Jeg er i dialog med krisesenteret, men det er en lang prosess likevel. Jeg er vel i det man kan kalle oppvåkningsprosessen, og jeg vet enda ikke hva som skjer. Jeg er utsette for skjult narsissisme og trenger hjelp til å vurdere graden av alvor i de tingene som skjer. Jeg vet ikke hva som er innenfor normal oppførsel og ikke. Dette gjør det vanskelig å sette grenser fordi jeg ikke vet om det er jeg som er svak eller hendelsene som er uakseptable. Jeg blir psykisk utkjørt og fysisk syk, og jeg trenger å avklare om jeg er dum eller normal selv. Jeg sliter bla med å sove og kroppen er skvetten. Ja kan skrive mye mer men vil heller snakke med noen. Hvordan kan det gjøres? Anonymkode: 348fd...336
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #2 Skrevet 5. september 2022 Hei. Du er absolutt ikke svak eller dum. Det er narsissisten som tuller med hodet ditt og få deg til å tro det. Det er jo en form for hjernevask de bedriver. Du er kjempetøff som har tatt det første skrittet og kontaktet krisesenteret! Jeg har opplevd psykisk vold i et forhold selv, og som du skriver vet man til slutt ikke hva som er normalt eller ikke. Kom meg heldigvis ut av det. Hva sier krisesenteret da? Er det andre du er i kontakt med i hjelpeapparatet som fastlege eller psykolog? Hva med venner, er du åpen med noen av de?❤️ Anonymkode: 073fe...36b
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #3 Skrevet 5. september 2022 Dette kan fastlegen hjelpe deg med. Krisesenteret likeså. Landsforeningen for voldsofre kan være grei å oppsøke så den vet hva du kan forvente ved en politianmeldelse. Anonymkode: cf594...807
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #4 Skrevet 5. september 2022 Du kan ringe VO linjen anonymt hele døgnet for noen å snakke med vold i nære relasjoner og få svar på hva som er normalt og ikke. Telefonnummeret dit er 116006. Jeg vil anbefale deg å gå på kurset "Hva er vold?" på ditt lokale krisesenter også. Spør etter kurset så får du informasjon. Det var oppvåkningen for meg og jeg forstod hvor alvorlig det jeg gikk gjennom egentlig var og at han aldri kom til å endre seg. Jeg lærte mye om hjernen og traumebånd som forklarte meg hvorfor jeg syns det var så vanskelig å gå og hvorfor han alltid fikk tilbake makt over meg og lurt meg tilbake hver gang jeg klarte å slå opp. Å lære hvorfor hjernen er sånn hjalp meg å forstå at det var ikke kjærlighet jeg følte men avhengighet og at håpet jeg hadde om bedring var basert på den personen jeg ønsket han var og ikke den personen han faktisk var. Man må svelge noen vonde kameler og innse at den man elsker er ikke han som mishandler deg, men den personen han spiller skuespill og later som han er når han er snill og god (som regel alltid for å få makt over deg igjen før ny mishandling fortsetter). Du kan lese mer på dinutvei.no og på taushettarliv.no og ved å Google Circle of domestic abuse eller voldssirkelen. Det er også viktig at du bygger deg et sosialt nettverk slik at du ikke er så avhengig av han fordi det føles som at du bare har han. Krisesenter har nettverksgrupper hvor man gjør vanlige venninneting sammen som bygger selvtillit. Tilbudene på krisesenter er ikke til for at du skal gå fra han i morgen, men de er til for at du gradvis skal få de ressursene i deg selv som trengs for å klare det den dagen du selv er klar. Jeg kan anbefale å følge heartswithjules, understandingthenarc, og mentalhealness på instagram og fb også for å lære mye om manipuleringen. Anonymkode: 112b0...e6e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå