Gå til innhold

Vil unne meg en fin ferie! Men hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke vært på en ordentlig ferietur siden jeg var liten og med familien i Syden og en gang i Barcelona som ungdom så jeg er ikke bereist eller kjent med hvor man bør dra. Jeg ønsker nå å unne meg en skikkelig avkoblingsferie med tilgang til massasje, spa, flott og eksotisk natur, rolige omgivelser på et hotellresort og ikke bar- og partymekka, men gjerne tilgang til litt butikker og liv.  Jeg liker også å få med meg litt historie og kultur,monumenter eller lignende og lære og oppleve nye ting. Drømmer om et luksusresort på Maldivene eller et resort på Savannen i Afrika, med elefanter og sjiraffer i "hagen" men disse turene ser jeg koster 100.000 og mer. 

Mitt budsjett er på 8000-20.000, da tyve tusen totalt inkludert mat og sånn. Jeg bryr meg ikke om å ri på elefanter eller kun ligge på stranden, men kunne tenke meg å besøke for eksempel steder som har fin arkitektur, hjelper syke aper eller hvaler, har en flott kjent foss eller mye interessant historie. Jeg vil nyte god mat og er åpen for en voksenflørt men mest av alt er hensikten med turen å oppleve noe av det vakre verden har å by på og slappe av og nyte dagene og komme hjem med minner for livet. 

Hvor bør jeg reise? Blir kjempeglad for konkrete tips og erfaringer da dette blir en once in a lifetime tur for meg siden jeg ellers har veldig dårlig råd og brukt ti år på å spare nok penger til å unne meg noe fint :) Jeg likte Barcelona godt, men fins det en blanding av barcelona og maldivene og afrika?

Anonymkode: 5236a...a03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Polen?

Anonymkode: 64a90...702

Skrevet

Sjekk ut Vietnam😊. Vet ikke hva flyprisene ligger på nå, men det burde gå med ditt budsjett. Hotell og mat er ganske billig (det varierer selvsagt, men man får mye for pengene). Autentisk kultur, god mat og man kan få sydd klær hos de mange flinke skredderne.

Thailand er jo også en sikker vinner. Alltid billige billetter å få tak i. 

Skrevet

PS: Hvis du reiser alene og har lyst på selskap og litt mer organiserte aktiviteter vil jeg anbefale å reise med G Adventures😉. Har reist med de flere ganger og er superfornøyd.

• Liker 1
Skrevet

Thailand kanskje? Ikke en strandby nødvendigvis, men feks Chiang Mai? Ellers syns jeg Mexico/Yucatan var gøy, med besøk til alle de flotte ruinene og cenotene.

Anonymkode: 649fd...972

Skrevet

Nå som alt har blitt dyrere så tror jeg ikke du får det du spør etter i det prissjiktet. Bare flybillett litt lengre unna koster raskt 5000-8000kr. Luksusresort må du regne med minst 2000kr natta, og det uten mat. Så kommer transport og alt annet i tillegg.  

Hvis du kan reise når som helst så kan du holde utkikk etter restplasser. Håper du for deg tur du ønsker deg, det fortjener du ❤️

Anonymkode: c1293...fa2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...