Friendss Skrevet 5. september 2022 #1 Skrevet 5. september 2022 Til deg som ikke trodde du kom til å være utro, men var det på fylla. Et engangstilfelle, og lovet at du ikke skulle gjøre det igjen. Har det skjedd igjen? Hvordan er følelsene dine rundt det?
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #2 Skrevet 5. september 2022 Nei for jeg sluttet å drikke og gå på byen. Anonymkode: d2832...5fa 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #3 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei for jeg sluttet å drikke og gå på byen. Anonymkode: d2832...5fa Jeg var av typen som var såååå mot utroskap og sikker på jeg aldri kunne gjøre det, men en dag i fylla bare skjedde det. Tenkte ikke engang over det et sekund. Innså at hvis det bare kunne skje sånn så kunne det skje igjen så da tok jeg valget om å slutte å feste. Anonymkode: d2832...5fa
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #4 Skrevet 5. september 2022 Hvis det skjer gjentatte ganger, og alltid i fylla, har man først og fremst et alkohol-/rusproblem. Det bør man få profesjonell hjelp til å takle. Anonymkode: ff32a...135 1
Silkedyne Skrevet 5. september 2022 #5 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis det skjer gjentatte ganger, og alltid i fylla, har man først og fremst et alkohol-/rusproblem. Det bør man få profesjonell hjelp til å takle. Anonymkode: ff32a...135 Det er det ingen fasit på. Det kan være man hele tiden har lyst til å være utro fordi man er en moralløs drittsekk og gjemmer den siden av seg til vanlig fordi man vet det er galt og at det først er i fylla man tør eller sjansen byr seg. Man skal ikke sykeliggjøre all dårlig oppførsel, man skal sette grenser for dem og ikke finne på unnskyldninger for dem. 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #6 Skrevet 5. september 2022 Ja dessverre , jeg blir så kåt i fylla, og er svak hvis rette typen mannfolk dukker opp og viser interesse. Anonymkode: 68f86...823
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #7 Skrevet 5. september 2022 For og svare på spm ditt konkret. Hvis man er så blåst i bevisstheten sin hvor man vet innerst inne at man ikke kan kontrollere bruken av alkohol om det så måtte være på fest hjemme eller hvor du er. Så Ikke fu*kings drikk. As simple as that. Du velger alt selv i livet. Ta kontroll. Er ikke vanskeligere enn det. Slutt og lure deg selv. Simple as that. Anonymkode: 9306d...bd9
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #8 Skrevet 5. september 2022 Silkedyne skrev (22 minutter siden): Det er det ingen fasit på. Det kan være man hele tiden har lyst til å være utro fordi man er en moralløs drittsekk og gjemmer den siden av seg til vanlig fordi man vet det er galt og at det først er i fylla man tør eller sjansen byr seg. Man skal ikke sykeliggjøre all dårlig oppførsel, man skal sette grenser for dem og ikke finne på unnskyldninger for dem. De aller fleste av oss opplever fra tid til annen å ha impulser eller ønsker i retning av gjøre uetiske eller skadelige ting. Men det å bli et voksent, modent og ansvarlig menneske handler i stor grad om å bli istand til å håndtere disse impulsene eller fristelsene. Ingen kan bli helt immun mot sin egen viljessvakhet, men alkohol/rus blir et kjempeproblem både for en selv og andre hvis det fører til at man gjentatte ganger begår så graverende handlinger mot sine aller nærmeste. For personer med dyssosiale eller narsissistiske trekk - som mangler empati eller ansvarsfølelse på et helt elementært nivå - er det selvsagt ikke rusen som er hovedproblemet. Men siden TS knyttet sin problemstilling utelukkende til utroskap i fylla, tolket jeg innlegget slik at det er rusbetinget «kontrollsvikt» som er hovedtemaet, og ikke drittsekker med karakterbrist. Et slikt problem er det god grunn til å søke hjelp for hvis man ikke klarer å bli kvitt det selv. Anonymkode: ff32a...135 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #9 Skrevet 6. september 2022 Friendss skrev (8 timer siden): Til deg som ikke trodde du kom til å være utro, men var det på fylla. Et engangstilfelle, og lovet at du ikke skulle gjøre det igjen. Har det skjedd igjen? Hvordan er følelsene dine rundt det? Skjedde en gang, fikk så dårlig samvittighet at jeg ble psykisk nedbrutt. Lovte å aldri gjøre det igjen. Drikker mindre enn før og har en åpen dialog med kjæresten/har med kjæresten når jeg drikker. Dermed har det ikke skjedd flere ganger heller. Jeg vet hvorfor det skjedde, jeg har skylda i fylla, spesielt den kvelden. Fylla er ingen unnskyldning for å oppføre seg som en teit idiot. Anonymkode: d7bbc...b40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå