Gå til innhold

Blinkende smiley dag 5

Camcamcam

Anbefalte innlegg

Hei,

Jente 32 år med et barn på 3 år og prøver oss nå på nr 2. jeg har blitt veldig fort gravid tidligere(vært gravid 3 ganger). Og er da litt nervøs for at det nå tar litt lenger tid enn før. Sluttet på p pille i april og startet vel prøvingen i Slutten av mai. Er fult klar over at det ikke er lenge, men har tidligere blitt gravid på p piller, etter 2 forsøk og etter 1 forsøk. Derfor blir jeg desverre litt stresset når det ikke sitter nå som ønsket er så stort  etter en lillesøster eller lillebror. Jeg har tydeligvis nå en veldig variable sykluser(bruker Flo appen). Så fra jeg startet å sjekke har det vært fra 25-32 dager. (Har da hatt sex både før og etter antatt eggløsning før) Jeg har denne syklusen brukt eggløsningstest fra clearblue(den lilla) . Skulle hatt eggløsning på fredag i følge Flo men begynte å teste tirsdag for morro skyld, runding frem til torsdag og da begynte den å blinke, er nå mandag og den blinker fortsatt. Noen som har opplevd dette og likevel fått fast smiley etterhvert? Kan jeg bare brått miste eggløsning etter å aldri hatt problemer med det tidligere? Kan legen ta noe blodprøve for å sjekke om jeg har hatt eggløsning? Håper noen kan gi meg noen råd ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er normalt den kan blinke i dagesvis før den blir posiriv. Mange synes den rosa cb er bedre enn den lilla fordi man kan forvirres av alle disse snart-positive testene. Har man også litt kluss med hormonene eks østrogen så vil den også kunne vise høy ganske lenge uten å bli Max. 

eneste måte å vite Om man har hatt eggløsning med blodprøve er å måle progesteron ca 7 dager etter en antatt eggløsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Men ville ikke den rosa egentlig blitt enda mer forvirrende ved at den «aldri» blir negativ? Nå vet jeg jo i alle fall at en lh økning har vært der? Jeg er litt blank på dette jeg altså🙉 jeg har vært så nervøs for dette at vi har hatt sex hver dag siden mandag, bare for å være på den sikre siden men nå blir man jo nesten litt lei😂🙉

denne blodprøven, kan den tas hos legen? Jeg spurte legen min og hun sier det ikke finnes en slik blodprøve. Den tas kanskje bare hos gyn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne måneden blinket min 10 eller 11 dager, kom ut av tellingen, før jeg fikk fast smilefjes! 

Anonymkode: df79f...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camcamcam skrev (38 minutter siden):
Laura80 skrev (47 minutter siden):

Ja det er normalt den kan blinke i dagesvis før den blir posiriv. Mange synes den rosa cb er bedre enn den lilla fordi man kan forvirres av alle disse snart-positive testene. Har man også litt kluss med hormonene eks østrogen så vil den også kunne vise høy ganske lenge uten å bli Max. 

eneste måte å vite Om man har hatt eggløsning med blodprøve er å måle progesteron ca 7 dager etter en antatt eggløsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Denne måneden blinket min 10 eller 11 dager, kom ut av tellingen, før jeg fikk fast smilefjes! 

Såpass ja. Når på dagen tester du? Har du som regel også ustabile sykluser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Camcamcam skrev (2 timer siden):

Tusen takk for svar! Men ville ikke den rosa egentlig blitt enda mer forvirrende ved at den «aldri» blir negativ? Nå vet jeg jo i alle fall at en lh økning har vært der? Jeg er litt blank på dette jeg altså🙉 jeg har vært så nervøs for dette at vi har hatt sex hver dag siden mandag, bare for å være på den sikre siden men nå blir man jo nesten litt lei😂🙉

denne blodprøven, kan den tas hos legen? Jeg spurte legen min og hun sier det ikke finnes en slik blodprøve. Den tas kanskje bare hos gyn?

Den rosa viser du venter strax eggløsning og dermed de 2 viktigste dagene du skal ha sex. Den måler lh som stiger kraftig før el. Den lilla viser økning både i lh Og østrogen og siden østrogen øker først vil denne gi flere «snart eggløsning» før eggløsning virkelig nærmer seg. Lege kan ta/ rekvirere blodprøve av progesteron jo, må være en lite lur lege på det området :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde i 6 mnd før det til slutt satt, har termin nå i oktober. Kjenner godt igjen følelsen når det krever noen førsøk, veldig frustrerende. Brukte også clearblue eggløsningstester og fikk vel sånn blinkende smiley over en ukes tid to ganger. Det som er rart er at den da aldri slo fullt ut, så nivåene den skal måle var vel aldri høye nok.

For vår del satt det når den måneden vi begynte å prøve annenhver dag, noen dager før forventet eggløsning etter beregninger fra flo appen og før testen i det hele tatt begynte å blinke. Samt de klassiske minuttene hvor jeg ble liggende med pute under hoftene etterpå. 🙈

Vet ikke om min erfaring er til noe hjelp, men ønsker deg masse lykke til.

Anonymkode: 60e05...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (1 time siden):

Den rosa viser du venter strax eggløsning og dermed de 2 viktigste dagene du skal ha sex. Den måler lh som stiger kraftig før el. Den lilla viser økning både i lh Og østrogen og siden østrogen øker først vil denne gi flere «snart eggløsning» før eggløsning virkelig nærmer seg. Lege kan ta/ rekvirere blodprøve av progesteron jo, må være en lite lur lege på det området :)

Aha skjønner. Og jeg som har kjøpt inn ei pakke med 20 ekstra av den lilla nå da🙉 Men da får jeg bare teste hver dag å se da. Ja, jeg leste jo at man kan ta den blodprøven så rart hun svarer slik. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Vi prøvde i 6 mnd før det til slutt satt, har termin nå i oktober. Kjenner godt igjen følelsen når det krever noen førsøk, veldig frustrerende. Brukte også clearblue eggløsningstester og fikk vel sånn blinkende smiley over en ukes tid to ganger. Det som er rart er at den da aldri slo fullt ut, så nivåene den skal måle var vel aldri høye nok.

For vår del satt det når den måneden vi begynte å prøve annenhver dag, noen dager før forventet eggløsning etter beregninger fra flo appen og før testen i det hele tatt begynte å blinke. Samt de klassiske minuttene hvor jeg ble liggende med pute under hoftene etterpå. 🙈

Vet ikke om min erfaring er til noe hjelp, men ønsker deg masse lykke til.

Anonymkode: 60e05...bdf

Ja det er litt frustrerende kjenner jeg. I alle fall når det ikke var slik sist, man blir jo litt urolig av det. Nå har jeg kjøpt inn en pakke med 20 slike av de testene(ble litt desperat med rask levering fra farmasiet) så da får jeg bare teste på å se da. Men takk for svar og tips! Og gratulerer til deg, lykke til med fødsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte den lilla i flere sykluser. Hos meg varierte det fra 4-10 dager med blinkende. Måneden jeg ble gravid, fikk jeg fast etter ni dager med blinkende. 

Anonymkode: d48b8...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måneden jeg ble gravid fikk jeg aldri fast smilefjes - kun blinkende. Jeg ga opp, men ble altså likevel gravid den måneden. Jeg har tro på klisjeen om at det ordner seg når man ikke stresser. 

Anonymkode: a2145...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camcamcam skrev (12 timer siden):

Såpass ja. Når på dagen tester du? Har du som regel også ustabile sykluser?

Jeg tester på morningen! Ja har PCOS, så så mange dager er vanligvis ikke uvanlig for meg, men nå bruker jeg letrozol for å fremkalle eggløsning, og da har jeg i tidligere sykluser på letrozol ikke opplevd så mange dager med blinkende smiley! De andre rundene har det «kun» vært 3-5 dager før fast smilefjes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg tester på morningen! Ja har PCOS, så så mange dager er vanligvis ikke uvanlig for meg, men nå bruker jeg letrozol for å fremkalle eggløsning, og da har jeg i tidligere sykluser på letrozol ikke opplevd så mange dager med blinkende smiley! De andre rundene har det «kun» vært 3-5 dager før fast smilefjes. 

Tok meg faktisk en spontan tur til gynekolog idag. Alt så bra ut å hun sa jeg ikke hadde hatt eggløsning enda men at det så ut som den kom om et par dager. Så jeg har rett å slett en sikkelig ustabil syklus som blir litt vanskelig å følge, ikke rart spira ikke har sittet da. En uke for «sen» eggløsning. Så veldig spent nå 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...