AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #1 Skrevet 5. september 2022 Etter å ha lest så mye bra om disse produktene kjøpte jeg no. 3- den oppbyggende proteinkuren som skal brukes før vask, og nr 8-fuktighetskuren. Bør jeg bruke disse på samme dag eller forskjellige dager? Og hvor stor mengde av produktet bruker dere ved påføring? Nå har jeg kun brukt no 3 tre ganger og allerede er flasken halvtom!!! Produktene er dyre og jeg regnet med de ville holde 4-5 mnd men nå virker det som man må kjøpe nytt hver måned nesten. Andre hårkurer i krukke holder jo i nesten et halvt år så jeg var veldig skuffet over hvor små flaskene var. Jeg har veldig tynt hår til midt på ryggen ca. Og til dere som bruker no 4 og 5 sjampoen og balsamen vil dere si det utgjør stor forskjell når man har kurene uansett? Og er leave in produktet dems nødvendig? Anonymkode: abfa5...96c
Kullsyrevann Skrevet 5. september 2022 #2 Skrevet 5. september 2022 Olaplex 3 er teknisk sett ikke en klassisk proteinkur, uten at jeg helt vet vitenskapen bak det (men denne artikkelen forklarer det veldig godt, siden er beregnet på krøllete hår da). Hadde lagt til en proteinkur i tillegg hvis du har kjemisk behandlet hår, og en fuktkur i tillegg selvsagt. Olaplex er mer tilgivende i bruk i forhold til en ren proteinkur, så man kan bruke den så ofte man føler for det. Men det blir jo dyrt... så hvis du føler at håret ikke blir bedre, kan det godt hende du kan gå til innkjøp av en proteinkur i tillegg. En enkel sjekk er å dra i det når håret er vått - er det som tyggegummi trenger håret proteiner. Splittede tupper er også typisk for hår som har proteinmangel. Har hatt flasken min i evigheter, så skjønner ikke hvordan du har gått tom så fort. Har du ekstremt mye hår? Sjampoen var ikke verdt prisen syns jeg, men balsamen er veldig god. Likte leave in produktet da jeg hadde bleiket hår.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #3 Skrevet 6. september 2022 Kullsyrevann skrev (14 timer siden): Olaplex 3 er teknisk sett ikke en klassisk proteinkur, uten at jeg helt vet vitenskapen bak det (men denne artikkelen forklarer det veldig godt, siden er beregnet på krøllete hår da). Hadde lagt til en proteinkur i tillegg hvis du har kjemisk behandlet hår, og en fuktkur i tillegg selvsagt. Olaplex er mer tilgivende i bruk i forhold til en ren proteinkur, så man kan bruke den så ofte man føler for det. Men det blir jo dyrt... så hvis du føler at håret ikke blir bedre, kan det godt hende du kan gå til innkjøp av en proteinkur i tillegg. En enkel sjekk er å dra i det når håret er vått - er det som tyggegummi trenger håret proteiner. Splittede tupper er også typisk for hår som har proteinmangel. Har hatt flasken min i evigheter, så skjønner ikke hvordan du har gått tom så fort. Har du ekstremt mye hår? Sjampoen var ikke verdt prisen syns jeg, men balsamen er veldig god. Likte leave in produktet da jeg hadde bleiket hår. Nei jeg har veldig lite og veldig tynt hår, tar en mengde tilsvarende kanskje 2,5-3 cm diameter av olaplex no 3 i hånden og sprer utover håret. Det står jo på pakken at man skal bruke rikelig mengde (generous amount) og jeg føler egentlig at det jeg bruker er litt lite til og med, for det føles ikke ut som mye produkt i håret som når jeg tar en god klype av en kerastase hårkur i krukke og soaker inn håret. Hvor stor mengde bruker du og bruker du no. 3, hver uke? Hva gjorde leave in produktet for håret ditt? Har aldri brukt leave in produkter før og liker ikke kliss på puta men frisøren jeg bleket/stripet håret hos sist sa at leave in var viktigere å bruke enn hvilken sjampo og balsam man brukte .har ikke allverdens budsjett men vil begynne å ta vare på håret mitt :) Anonymkode: abfa5...96c
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #4 Skrevet 6. september 2022 PS hårlengde til nederst på skulderbladene, kanskje litt lenger og nærmere midten av ryggen men så tynt hår at det blir max en cm i diameter ved strikken når jeg setter strikk i det. Altså hvis noen lager to fletter i håret sitt, så er min totale hårmengde like mye som 1/3 av den ene fletten av andres hår delt i to😅 Anonymkode: abfa5...96c 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #5 Skrevet 8. september 2022 Jeg bruker nr 3 og nr 6, den siste er en leave in creme. Bruker nr 3 ca en gang i mnd, mer har jeg ikke behov for. Bruker en god klump når jeg først bruker, tar først i litt mens jeg grer håret med fingrene også klemmer jeg inn litt ekstra etterpå, lar den som regel sitte et par timer. Håret mitt er ikke så slitt og jeg bruker lite varme på det. Så dette er kun for å fikse skade av hårbørste, strikk og forurensing. Bruker bestandig en kur med fukt etter bruk av Olaplex nr 3 . Og jeg bruker å blande nr 6 med en hårolje, da får jeg best resultat syntes jeg. Håret mitt er ca 50 cm langt og begynner å få litt fylde igjen etter flere svangerskap hvor jeg mistet mye hår. ( Går også på hår vitaminer som minsker hårtapet, merket forskjell bare etter en mnd på de med at jeg mistet mye mindre hår) Anonymkode: 43416...253
Anonymous11 Skrevet 8. september 2022 #6 Skrevet 8. september 2022 Bruker no. 3 og no. 0 sammen en gang iblant. Har en hel del tykkere hår enn deg høres det ut som, og jeg har ca halve flaska igjen etter å ha brukt no. 3 5-6 ganger. Håret mitt er ikke veldig tykt altså, men jeg har veldig store mengder med veldig tynne hårstrå. Fukter du håret før du har den i? Om ikke skjønner jeg godt at det går med mye. Gjort samme feilen selv. 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå