AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #1 Skrevet 5. september 2022 Hvilke tegn ser du som får deg til å mistenke bruk av Sobril? Anonymkode: a885e...ace
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #2 Skrevet 5. september 2022 Det merker du nødvendigvis ikke. De fleste blir ikke ruset av Sobril, om man ikke har tatt en veldig stor dose. Anonymkode: 43345...b79 5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #3 Skrevet 5. september 2022 Sløv og litt tom i blikket noen minutter, er ikke lenge det varer nødvendigvis. Jeg merket det selv om personen selv påsto hardnakket at de ikke ble ruset. Anonymkode: 8f46b...8e9 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #4 Skrevet 5. september 2022 Det vil man stort sett ikke merke. Anonymkode: 9eb0e...e09 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #5 Skrevet 5. september 2022 Jeg føler meg lettere til sinns, så andre kan kanskje merke at jeg er mer snakkesalig. Men hvis de ikke vet at jeg har tatt Sobril, så kan de jo ikke vite at det er derfor. Jeg kan også bli trøtt, men det er jo vanlig at alle går rundt og et trøtte. Anonymkode: 8406e...42a 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #6 Skrevet 5. september 2022 Hvordan merke på noen at de har tatt insulin? Antidepressiva? Vitaminer? Paracet? Sobril er først og fremst en medisin. De som bruker det i medisinske doser kan man ikke se det på eller merke det på, man blir normal. Til vanlig vil man kanskje ikke gå ut av huset eller i en bursdag pga angst mens nå går man ut av huset eller prater med venner i den bursdagen. Sobril har veldig lite ruspotensiale siden det er det mildeste benzopreparatet og tar man høye doser vil man som oftest bare sovne før man blir ruset. Man blir ikke sløv og tom i blikket og sånn man forbinder med annen type pillerus, men i kombinasjon med alkohol kan man bli litt slappere i kroppen og ha mindre kontroll og hemninger. Hvis du mistenker at en person ruser seg på piller er det mest sannsynlig sterkere piller enn sobril selvom hen innrømmer misbruk av sobril. Det er mer tabu å innrømme typiske gatepiller enn vanlige legepiller. Hvis du har noen nær deg som du føler at du ikke kan stole på og som har brutt tilliten forhold til rus eller andre ting bør du bryte kontakt med personen eller gi et ultimatum om at du ikke vil ha kontakt med noen som misbruker medisiner. Å leke etterforsker skaper bare mer byrde på deg og mindre tillitt mellom dere og leder ikke til noe positivt. Anonymkode: eb115...87b 5 2
NewStart87 Skrevet 5. september 2022 #7 Skrevet 5. september 2022 Jeg bruker Sobril mot flyskrekk, tror nok de som kjenner meg godt merker at jeg blir mye roligere, i tillegg pleier jeg jo å få panikkanfall ellers. Tviler på at andre merker det på meg. 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #8 Skrevet 5. september 2022 Sløv, treg, fjern Anonymkode: 63136...646
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #9 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sløv, treg, fjern Anonymkode: 63136...646 Og de som er sløve/trege/fjerne til vanlig da? Anonymkode: b8c63...d78
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #10 Skrevet 5. september 2022 Det pleier ikke å vises i det hele tatt. Anonymkode: 55d70...008 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #11 Skrevet 5. september 2022 Jeg er sløv, treg og fjern uten sobril. Jeg har energisvikt/utmattelse. Har aldri i mitt liv tenkt at andre var på Sobril, men har tenkt på det i noen jæveltilstand-pasientgrupper der økt eller nyfunnet hundeangst er en del av symptombildet..Generelt er gruppen slapp i rettighetskamp, litt apatiske, og den vanligste medisinene der er antidepressiva og angstdempende. Anonymkode: 1b4a0...0b7
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #12 Skrevet 5. september 2022 Jeg har bare tatt Sobril èn gang i hele mitt liv og jeg ble ikke sløv og fjern av det. Men jeg kjente at musklene i beina begynte å svikte under meg. Anonymkode: 0d620...a27 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #13 Skrevet 5. september 2022 Er sobril det samme som stesolid? Hva er evt forskjellen? Merker ingenting på noen av de to jeg kjenner som bruker de to i allefall… Anonymkode: 19f69...050
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #14 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er sobril det samme som stesolid? Hva er evt forskjellen? Merker ingenting på noen av de to jeg kjenner som bruker de to i allefall… Anonymkode: 19f69...050 De har forskjellig virkestoff, så ikke helt det samme. Jeg har aldri prøvd stesolid, men jeg trodde det var sterkere enn Sobril. Men er ikke helt sikker. Jeg tror folk som sier de ser det på folk blander de som bruker det som medisin og de som ruser seg på det/misbruker det. Selvfølgelig ser du det på de som misbruker det… Man ser heller ikke en slurk vin på folk, men om noen tyller i seg en flaske…ja da synes det. Anonymkode: f0e49...0f4 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #15 Skrevet 5. september 2022 Når jeg brukte det mot sterk angst/fobi ble jeg ustø på bena og trøtt. Jeg kunne se det selv i speilet at jeg så sløv ut. Jeg tok kun foreskrevet dose. Sånn var det for meg, tydeligvis litt annerledes enn for andre her i tråden. På tross av min personlige erfaring så tror jeg likevel ikke at noen kan se på folk og si med sikkerhet at de har tatt Sobril. Da må de ha mistanke fra før eller mye erfaring med den typen medisiner. Anonymkode: 3fe83...682
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #16 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De har forskjellig virkestoff, så ikke helt det samme. Jeg har aldri prøvd stesolid, men jeg trodde det var sterkere enn Sobril. Men er ikke helt sikker. Jeg tror folk som sier de ser det på folk blander de som bruker det som medisin og de som ruser seg på det/misbruker det. Selvfølgelig ser du det på de som misbruker det… Man ser heller ikke en slurk vin på folk, men om noen tyller i seg en flaske…ja da synes det. Anonymkode: f0e49...0f4 Stesolid er sterkere enn Sobril og har lenger halveringstid. Anonymkode: 12cd6...c03 1
Christina82 Skrevet 6. september 2022 #17 Skrevet 6. september 2022 Ryddet for diskusjon om legemidler. Christina82, mod
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #18 Skrevet 6. september 2022 Jeg ser mindre ustø ut, og ser friskere ut. Tar det for uttalt vestibulær lidelse «fast», men ikke daglig. 10 mg. Som fysisk frisk er jeg usikker på hvordan 10 mg ville påvirket utseende. Anonymkode: 21ee6...04e
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #19 Skrevet 6. september 2022 Du merker det på meg ved at jeg gjesper mye, de gangene jeg får den bivirkningen. Ellers merker du det ikke om man tar riktig dose. Anonymkode: d989a...5e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå