AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #1 Skrevet 5. september 2022 Jeg har en sti på øyet som har vart i 3 uker nå... første uka la jeg på kompress hele tida, og stien ble etterhvert så overfylt av puss at det rant ut. Alt rant ikke ut, og nå er det en liten rød (og litt gul) klump der... Merker ikke så mye til den, bortsett fra når jeg ser meg selv i speilet. Er det noen som har erfaring med at dette går bort av seg selv? Isåfall hvor lang tid tar det?! Jeg vil helst slippe antibiotika.. Anonymkode: 9c663...3c9
Diry72 Skrevet 5. september 2022 #2 Skrevet 5. september 2022 Gå til legen, evt en optiker. Når du har gått så lenge som tre uker med dette, så bør du oppsøke fastlege. Har du bilder av det? Forøvrig så skal du ikke legge på kompress hele tiden, da det tørker ut huden.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #3 Skrevet 5. september 2022 Ja, jeg merket at huden ble tørr. Så jeg har ikke lagt på kompress nå nylig. Kan en optiker hjelpe med å tømme den eller må jeg til fastlege? Ser sånn ut nå: -ts Anonymkode: 9c663...3c9
Diry72 Skrevet 5. september 2022 #4 Skrevet 5. september 2022 (endret) Jeg hadde en betennelse i øvre øyelokk. Min var mye verre enn din, og jeg måtte til slutt på antibiotika. Hadde diare flere uker etter at jeg avsluttet kuren. Da bør man også ta probiotika i forkant. Du kan fortsette med kompress, men bare 2 til 4 ganger om dagen.Ikke bruk alt for varmt vann og evt fukt med litt fuktighetskrem hvis det blir tørt. Vet du hva som er årsaken til betennelsen? Tviler på at fastlege eller optiker tømmer den, da må du nok mere sannsynlig til en øyelege, uten at jeg skal si for sikkert. Du kan oppsøke en optiker for å høre om de kan ta en titt. Noen av de tilbyr seg å ta en titt uten omkostninger, så spør om de har mulighet til å ta en titt. Endret 5. september 2022 av Diry72 Ekstra info
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #5 Skrevet 5. september 2022 Du burde prøve denne, enklere enn å styre med kompresser https://www.apotek1.no/produkter/therapearl-oyemaske-kulde--og-varmepakning-1stk-848870p?gclid=EAIaIQobChMI06_d2ZH--QIVBs13Ch07sQoFEAQYBCABEgJwbPD_BwE Anonymkode: a7b31...3c5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #6 Skrevet 5. september 2022 Jeg hadde en som så mye værre ut en din, etter 3 uker, fikk jeg antibiotika dråper og salve til øyet. Gikk bort iløpet av noen få dager da. Det var godt. Anonymkode: f6814...0de
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #7 Skrevet 5. september 2022 Diry72 skrev (2 timer siden): Jeg hadde en betennelse i øvre øyelokk. Min var mye verre enn din, og jeg måtte til slutt på antibiotika. Hadde diare flere uker etter at jeg avsluttet kuren. Da bør man også ta probiotika i forkant. Du kan fortsette med kompress, men bare 2 til 4 ganger om dagen.Ikke bruk alt for varmt vann og evt fukt med litt fuktighetskrem hvis det blir tørt. Vet du hva som er årsaken til betennelsen? Tviler på at fastlege eller optiker tømmer den, da må du nok mere sannsynlig til en øyelege, uten at jeg skal si for sikkert. Du kan oppsøke en optiker for å høre om de kan ta en titt. Noen av de tilbyr seg å ta en titt uten omkostninger, så spør om de har mulighet til å ta en titt. Kan jo dele med deg hvordan det så ut for 2 uker siden, da det var mye verre: Skal gå til optiker i morra og høre hva de tror 😊 har hatt både chalazion OG øyekatarr i år... så håper det ikke blir ny runde med antibiotika. Chalazionen fikk jeg pga tilstoppede kjertler. Denne stien oppstod nok av at jeg skrubbet for hardt på øyelokket under sminkefjerning. Var hvertfall etter det at jeg merket at det begynte å gjøre vondt 🤷🏻♀️ Anonymkode: 9c663...3c9
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #8 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du burde prøve denne, enklere enn å styre med kompresser https://www.apotek1.no/produkter/therapearl-oyemaske-kulde--og-varmepakning-1stk-848870p?gclid=EAIaIQobChMI06_d2ZH--QIVBs13Ch07sQoFEAQYBCABEgJwbPD_BwE Anonymkode: a7b31...3c5 Denne gjorde stien mye verre 🤷🏻♀️ -ts Anonymkode: 9c663...3c9
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #9 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Denne gjorde stien mye verre 🤷🏻♀️ -ts Anonymkode: 9c663...3c9 Oj, beklager da var det et dårlig råd! 😔 ville gått til fastlegen og fått antibiotika dråper og krem. Anonymkode: a7b31...3c5
Diry72 Skrevet 5. september 2022 #10 Skrevet 5. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan jo dele med deg hvordan det så ut for 2 uker siden, da det var mye verre: Skal gå til optiker i morra og høre hva de tror 😊 har hatt både chalazion OG øyekatarr i år... så håper det ikke blir ny runde med antibiotika. Chalazionen fikk jeg pga tilstoppede kjertler. Denne stien oppstod nok av at jeg skrubbet for hardt på øyelokket under sminkefjerning. Var hvertfall etter det at jeg merket at det begynte å gjøre vondt 🤷🏻♀️ Anonymkode: 9c663...3c9 Slik så min ut i juli. Har fortsatt litt igjen. Ser du nedenfor så er det en chalazion også. Den har mer eller mindre forsvunnet av seg selv. Avhengig hvor du bor, men her i Oslo tar det fort minst et halvt år å få time til øyelege. Endret 5. september 2022 av Diry72 Bedre bilde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå