AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #1 Skrevet 5. september 2022 Datet en fyr i en stund nå hvor de to siste gangene har vi vært hjemme til han, jeg fikk inntrykk av at han var litt redd for å rocke på båten og begå en feil så han tok det ikke lenger enn kyssing og kosing. For å svare på spørsmålet, ja han kan få ereksjon så problemet ligger ikke der. Jeg tok det lengre ved å føle han opp når vi lå på sofaen sammen og gav den noen tak i buksen hans før jeg fisket den ut. Tok det sakte siden jeg regnet med at han ikke kom til å klare å holde ut så lenge om jeg gjorde det kjapt, det var faktisk veldig spennende, kunne se hvor mye han prøvde å fokusere på nytelsen. Var fortsatt hard etter jeg fikk han til å komme og jeg føler vi hadde kommet til å ha sex, men ble avbrutt av hjemmesykepleien, vi var litt i vår egen verden så vi viste ikke at det var inne i gangen før vi hørte døren smelle igjen, toppen og BHen min lå på gulvet så fikk bare dekket oss kjapt over med teppe, hvor han ble helt rød i ansikte. Ikke at jeg akkurat en blotter selv så var takknemlig at de to som kom tok det veldig med ro, og lot meg ta på meg før de kom inn i stuen for å gjøre sitt. Han begynte å beklage når de hadde dratt. Jeg fikk beroliget han med at det var ikke hans feil men stemningen var der ikke helt lenger etter det til å fortsette. Rådet jeg spør om er ikke så mye om nøyaktig hvordan, jeg er klar over at jeg kommer til å må være øverst. Men mer, er det normalt å ringe å be om at de ikke kommer på visse tidspunkt. Jeg spurte han om vi kunne finne et tidspunkt hvor vi viste de ikke kom, men han sa de kommer to til tre ganger om dagen og det er alt etter sine egne timeplaner og andre pasienter de må følge opp. Han er ikke i en posisjon hvor han kan ordne seg med privat pleier hvor han selv kan bestemme timene. Så noen som har erfaring rundt dette? Anonymkode: 3998b...ba6
uglejenta Skrevet 5. september 2022 #2 Skrevet 5. september 2022 Da får dere gjøre det rett etter en pleier har reist, da er det vel noen timer til neste gang😊 og lås døra! 1 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #3 Skrevet 5. september 2022 Hjemmesykepleie 3 ganger om dagen? Det var ganske mye, hva trenger han hjelp til? Anonymkode: ac759...455 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #4 Skrevet 5. september 2022 Må vell gå an å be de om å ringe på døra og vente til det blir åpnet. Anonymkode: dcda1...49e 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #5 Skrevet 5. september 2022 Har selv jobb i hjemmesykepleien, og det skjer stadig vekk at vi tilpasser vårt skjema dersom bruker har en avtale. Dersom han har behov for hjelp av to, kan det være litt utfordrende å flytte besøker til eks nattvakt, men det ble være mulig iløpet av kveldsvakten. Kan jo også se at det kan være en utfordring i mindre kommuner med lange avstander, behov for medisinsk bistand til spesifikke klokkeslett osv, men det vet jo han Anonymkode: 03979...52f 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #6 Skrevet 5. september 2022 uglejenta skrev (6 minutter siden): Da får dere gjøre det rett etter en pleier har reist, da er det vel noen timer til neste gang😊 og lås døra! Døren var låst, de har nøkler. Anonymkode: 3998b...ba6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #7 Skrevet 5. september 2022 Det er ikke oss du må spørre, du må snakke med HAN Anonymkode: 7fa35...f81
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #8 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har selv jobb i hjemmesykepleien, og det skjer stadig vekk at vi tilpasser vårt skjema dersom bruker har en avtale. Dersom han har behov for hjelp av to, kan det være litt utfordrende å flytte besøker til eks nattvakt, men det ble være mulig iløpet av kveldsvakten. Kan jo også se at det kan være en utfordring i mindre kommuner med lange avstander, behov for medisinsk bistand til spesifikke klokkeslett osv, men det vet jo han Anonymkode: 03979...52f Jeg vil ikke gå så veldig mye inn på detaljer om hvor, hva og hvorfor, det er tross alt ikke meg det handler om. Dette har bare ikke vært et "problem" for han før, etter han havnet i rullestol. Så han har bare godtatt at de kommer når de kan komme så lenge det er innenfor rimelig tid. Jeg begynner vel også å tenke at spontan sex kanskje bare ikke er i kortene våre slik det er når man er nyforelsket. Men de vil jo skjønne hva "avtale" betyr da han har fast skjema om ting han gjør iløpet hver uke. Er det innefor å ringe å si uten å si det direkte "hei kan dere la være å komme de neste par timene da vi skal ha sex" mener selvfølgelig ikke at jeg skal si det så direkte, men de er jo ikke idioter. Anonymkode: 3998b...ba6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #9 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hjemmesykepleie 3 ganger om dagen? Det var ganske mye, hva trenger han hjelp til? Anonymkode: ac759...455 Opp til tre ganger alt etter som, stort sett to, vil ikke gå inn på mer siden det er ikke jeg som må leve med det. Anonymkode: 3998b...ba6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #10 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er ikke oss du må spørre, du må snakke med HAN Anonymkode: 7fa35...f81 Dette er nytt territorium for han, og nytt for meg også, han har levd med at de kommer og går alt etter som de har mulighet til, så det har ikke vært noe han har måttet tenke på. Jeg har allerede sagt "Jeg spurte han om vi kunne finne et tidspunkt hvor vi viste de ikke kom, men han sa de kommer to til tre ganger om dagen og det er alt etter sine egne timeplaner og andre pasienter de må følge opp. Han er ikke i en posisjon hvor han kan ordne seg med privat pleier hvor han selv kan bestemme timene." Jeg prøver å vise litt respekt til hans privat liv samtidig som jeg prøver å finne en løsning på det. Han har hatt det og har det fortsatt knall tøft, og er takknemlig for all hjelp han får samtidig som han hater å være til bry for andre mennesker. Anonymkode: 3998b...ba6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #11 Skrevet 5. september 2022 Det høres jo litt rart ut at de bare kan komme når som helst. Da lurer jeg veldig på hva slags hjelp han trenger? Når man har hjelp så mye som tre ganger om dagen vil jeg tro det ofte er snakk om å få hjelp til å stå opp og legge seg. Dette vil man gjerne ha til regelmessige tider. Om ikke han trenger hjelp til å stå opp eller å legge seg synes jeg det er rart han får besøk så mye som tre ganger om dagen. Jeg er selv rullestolbruker og har hatt hjemmehjelp, men ble avspist med 1 time hver fjortende dag til gulvvask. Anonymkode: a6d33...345
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #12 Skrevet 5. september 2022 Jeg har hjemmesykepleie, de kommer når jeg ønsker det. Innen en time, f.eks mellom 10 og 11. Det kan han be om de skal tilpasse seg så godt de kan og her gjør de det med glede. Anonymkode: 948ee...61e
AprilLudgate Skrevet 5. september 2022 #13 Skrevet 5. september 2022 Hjemmesykepleie er jo gjerne relativt «låst» i den forstand at de ikke kan velge fritt. Men, man kan jo ringe hjemmetjenesten og forklare problemstillingen. »Dersom man skal date noen og ønsker privatliv, hvordan kan dere tilrettelegge for det». Kan du ikke bare snakke med ham? «Jeg har lyst til å treffe deg igjen - ønsker du det». Sier han ja ber du ham spørre hjemmetjenesten om de kan tilrettelegge om man har date på besøk. For eksempel avtale tidspunkt konkret så dere vet. Om han ikke trenger hjelp til ting som å komme seg på badet/kle seg osv så er jo problemet mindre ang behovet for hjemmehjelp på nøyaktige tidspunkt. BPA høres jo ut som noe for han da Kan jo styre dagene bedre da. 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #14 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vil ikke gå så veldig mye inn på detaljer om hvor, hva og hvorfor, det er tross alt ikke meg det handler om. Dette har bare ikke vært et "problem" for han før, etter han havnet i rullestol. Så han har bare godtatt at de kommer når de kan komme så lenge det er innenfor rimelig tid. Jeg begynner vel også å tenke at spontan sex kanskje bare ikke er i kortene våre slik det er når man er nyforelsket. Men de vil jo skjønne hva "avtale" betyr da han har fast skjema om ting han gjør iløpet hver uke. Er det innefor å ringe å si uten å si det direkte "hei kan dere la være å komme de neste par timene da vi skal ha sex" mener selvfølgelig ikke at jeg skal si det så direkte, men de er jo ikke idioter. Anonymkode: 3998b...ba6 Du skal ikke ringe, det er han som er tjenestemottaker, og han som må ta den telefonen. Nå som han har fått seg kjæreste, er det uansett naturlig med litt mer forutsigbarhet for alle parter? Anonymkode: 03979...52f 1 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #15 Skrevet 5. september 2022 Når jeg jobbet i hjemmespl var det flere bruker hvor det var avtalt at vi skulle komme mellom visse tidspunkt. Vil anbefalt at han ringer til de og avtaler. Anonymkode: f4789...4ae
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #16 Skrevet 6. september 2022 Tviler på at det trådstarter skriver stemmer. Jobber selv i helse. Hjemmesykepleia har ca faste tidspunkt, de banker på osv. Har selv opplevd at pasienter har hatt besøk og da kommer vi etter avtale for å skjerme privatlivet. Noe de har krav på. Må han ha hjelp til å komme seg opp, legge seg og mat så kommer de til ett bestemt tidspunkt. Samme med medisin. Så jeg spør TS hva bistand trenger han, siden de bare kommer uten at han vet om det. Hva om han er borte???. Her er det ei/en som vil prate sex Anonymkode: 17514...24a 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #17 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det høres jo litt rart ut at de bare kan komme når som helst. Da lurer jeg veldig på hva slags hjelp han trenger? Når man har hjelp så mye som tre ganger om dagen vil jeg tro det ofte er snakk om å få hjelp til å stå opp og legge seg. Dette vil man gjerne ha til regelmessige tider. Om ikke han trenger hjelp til å stå opp eller å legge seg synes jeg det er rart han får besøk så mye som tre ganger om dagen. Jeg er selv rullestolbruker og har hatt hjemmehjelp, men ble avspist med 1 time hver fjortende dag til gulvvask. Anonymkode: a6d33...345 Jeg vet om to tilfeller hvor hjemmesykepleien er innom flere ganger i løpet av dagen uten at det er hjelp til å stå opp, det er ikke så pussig. Anonymkode: ed916...133
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #18 Skrevet 6. september 2022 DundreMilfin skrev (12 timer siden): Hjemmesykepleie er jo gjerne relativt «låst» i den forstand at de ikke kan velge fritt. Men, man kan jo ringe hjemmetjenesten og forklare problemstillingen. »Dersom man skal date noen og ønsker privatliv, hvordan kan dere tilrettelegge for det». Kan du ikke bare snakke med ham? «Jeg har lyst til å treffe deg igjen - ønsker du det». Sier han ja ber du ham spørre hjemmetjenesten om de kan tilrettelegge om man har date på besøk. For eksempel avtale tidspunkt konkret så dere vet. Om han ikke trenger hjelp til ting som å komme seg på badet/kle seg osv så er jo problemet mindre ang behovet for hjemmehjelp på nøyaktige tidspunkt. BPA høres jo ut som noe for han da Kan jo styre dagene bedre da. Jeg skjønner godt hva du mener her, jeg vil bare gjøre oppmerksom på at hjemmetjenesten og hjemmesykepleien er to forskjellige instanser. 😊 Anonymkode: ed916...133
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #19 Skrevet 6. september 2022 Hjemmesykepleien tilpasser seg pasientens avtaler. Dessuten trenger han vel ikke tilsyn når du er der, så han kan ringe dem å si de ikke trenger komme på neste tilsyn. Og ellers når han har tilsyn så mange ganger, regner jeg med han har en form for trygghetsalarm han kan trykke på hvis det er krise. Anonymkode: ccc98...db1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #20 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg skjønner godt hva du mener her, jeg vil bare gjøre oppmerksom på at hjemmetjenesten og hjemmesykepleien er to forskjellige instanser. 😊 Anonymkode: ed916...133 Hjemmetjenesten og hjemmesykepleien er det samme, men to ulike måter å si det på. Hilsen en som har jobbet i hjemmesykepleien i 8 år. Hjemmehjelp derimot er noe annet. Anonymkode: ccc98...db1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå