Gå til innhold

Hvordan fikk du det etter skilsmisse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nysgjerrig på hvordan andre har opplevd å få det etter skilsmisse. Enten det var positivt eller negativt, om livet ble bedre eller verre? Angret du? Evt hvorfor? Og hvorfor skilte du/dere lag? 

Vil gjerne høre fra både kvinner og menn. 

Anonymkode: a3729...38d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ble mye bedre. Ensomt, men slapp sinneutbrudd, rot, økonomisk kaos, osv. 

Skilte lag fordi han forandret seg veldig da vi fikk barn. Begynte å drikke, ble aggressiv, var utro, osv. Jeg holdt ut i to år, da var det nok. 

Aldri angret, ikke ett sekund. Angret på at jeg ikke dro lenge før. Og angret på at jeg involverte meg med ham i utgangspunktet, han greier å lage mye uro i livet mitt fortsatt. 

Anonymkode: acb6f...74a

• Liker 6
  • Hjerte 5
Skrevet

K.

Vi burde ventet litt. Sitter med en følelse av å ha forhastet oss. Selv om de som kjenner meg godt nok vil si seg uenig i det. Som familie har vi lagt noen utrolig tøffe år bak oss. En kan si det kulminerte i at vi tok ut separasjon. Det kan hende vi greier å finne tilbake til hverandre, vet ikke. Ikke sikker på hva jeg vil heller. Kanskje er jeg i en slags "panikktilstand" nå, og har havnet i en noe negativ tankespiral. Hvem vet hva jeg tenker om 2-3 mnd. Er ikke mer enn 4 mnd siden vi tok ut separasjon.

Anonymkode: d364a...4e7

• Hjerte 5
Skrevet

Jeg fikk ca 4 år med drapstrussler, forfølgelse, telefonterror, kidnapping av barn, fysisk vold etter at jeg kom meg unna ham....Et evig kjør med hendelser hver eneste uke. Er ressurssterk, hadde god jobb med flotte kollegaer og gode venner. Søkte hjelp av fagfolk. Han ga seg til slutt.

Ingen problemer rent praktisk. Skaffet meg bolig, og er selvstendig. 

Det var noen ganger de årene at jeg tenkte at det hadde vært tryggere å bli. Men selvfølgelig måtte jeg forlate ham. Han ble mer og mer sprø. Men de 4 årene etter skilsmisse gjorde negative utslag på helsa. 

Anonymkode: 4eaa0...3ed

• Liker 3
  • Hjerte 8
Skrevet

6 mndr separert nå etter 21 år med psykisk og fysisk vold, der han til slutt nesten greide å ta livet av meg. Jeg har fått orden på livet igjen nå, kjøpt meg et eget sted, bil og orden i økonomien. Det har vært utrolig tøft å komme hit jeg er i dag, men kjenner endelig at det er håp for å finne fred og ro. Og ikke minst, kjenne hva det betyr å føle trygghet.

• Hjerte 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er nysgjerrig på hvordan andre har opplevd å få det etter skilsmisse. Enten det var positivt eller negativt, om livet ble bedre eller verre? Angret du? Evt hvorfor? Og hvorfor skilte du/dere lag? 

Uendelig mye bedre. Jeg ble lykkelig av det, fikk et helt nytt liv. Har aldri angret, det er det beste jeg har gjort for meg sjøl.

• Liker 3
  • Hjerte 6
Skrevet

Mann her, det ble mer ensomt, men på de fleste områder mye bedre, ingen krangling, bedre søv, mer ro, bedre økonomi!

Anonymkode: f358e...2bc

• Liker 2
  • Hjerte 4
Skrevet

Han slo opp midt i barneplanlegging. Dessverre eskalerte ting etter at han flyttet ut og tok ut separasjon, og han ble stadig sintere. Jeg sendte ham i terapi, for i motsetning til venner, familie, arbeidsgiver i helsevesenet og hans nye venn som faktisk jobbet som psykolog, skjønte jeg at eksen min var deprimert, kanskje tom suicidal. 

På sikt ble ting nok bedre for oss begge. Men jeg var lenge redd for hva han skulle finne på.

Anonymkode: b340c...cd8

• Hjerte 1
Skrevet

FANTASTISK!!!

Skiltes i 2017. Ikke angret et sekund...!! Enda jeg kom i et kort voldelig forhold etter skilsmissen (som nå også er over- han fikk fengsel!) - så har jeg ALDRI angret!! 

Anonymkode: 65d4e...494

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg ser meg ikke tilbake etter eksmannen. Hadde grei økonomi og fikk orden på eget liv. Slapp å mase på han for alt mulig, bare fikser det selv. Mye mindre frustrasjon i livet. 

Har ikke møtt noen ny som er bra nok. Bedre å være ensom alene enn ensom i et forhold, mener jeg. 

Anonymkode: 30a9f...7a3

• Liker 3
Skrevet

Helt fantastisk! Jeg mistrivdes. Han var «fri og frank» hele samboerskapet. Alene med tre stk. angrer ikke litt, glad jeg er kvitt han. Vi hadde veldig god økonomi. Jeg har ok økonomi nå, eier hus, bil osv. vil ha det sånn❤️
kvinne 45

Anonymkode: d5c91...63a

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg savner eksmannen. Å skulle meg er det dummeste jeg har gjort. Men nå er det for sent dessverre.

Anonymkode: d9617...205

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg savner eksmannen. Å skulle meg er det dummeste jeg har gjort. Men nå er det for sent dessverre.

*skille

Skrevet

Har hatt det helt fantastisk. Skjønte ikke hvor ille jeg hadde det i forholdet før jeg gikk ut av det. Friheten jeg har følt har nesten vært magisk.

Livet som singel kvinne er ganske så nice, så har ingen planer om å finne meg en mann med det første. Eller noensinne 😆

Anonymkode: 06d60...f25

• Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg fikk ca 4 år med drapstrussler, forfølgelse, telefonterror, kidnapping av barn, fysisk vold etter at jeg kom meg unna ham....Et evig kjør med hendelser hver eneste uke. Er ressurssterk, hadde god jobb med flotte kollegaer og gode venner. Søkte hjelp av fagfolk. Han ga seg til slutt.

Ingen problemer rent praktisk. Skaffet meg bolig, og er selvstendig. 

Det var noen ganger de årene at jeg tenkte at det hadde vært tryggere å bli. Men selvfølgelig måtte jeg forlate ham. Han ble mer og mer sprø. Men de 4 årene etter skilsmisse gjorde negative utslag på helsa. 

Jeg glemte å si at jeg etter dette har vært i et trygt og godt forhold i over 20 år 🙂❤️

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

*skille

Hvorfor skilte du deg da?

Anonymkode: d5c91...63a

Skrevet

Selv om exen har terrorisert meg delvis i to år (de første to, roet seg nå. Vært skillt i 1 år om akk en måned) så har livet mitt disse 27 mnd vært fantastiske ! Jeg elsker å bestemme over livet mitt selv, gjøre hva jeg vil når jeg vil osv. Exen er narsissist å vil fortsatt ha meg tilbake, skjønner ikke hvorfor han vil ha noen som ikke vil ha han ??

Anonymkode: d0ad2...4ea

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Var knust først, men når sjokket hadde lagt seg, så fant jeg ut at jeg hadde det mye bedre uten! Jeg trodde også at jeg skulle få mye dårligere økonomi siden jeg tjener vesentlig dårligere enn han. Men han har mye uvettig luksusforbruk som jeg nå slipper å irritere meg over lenger 😀 Jeg har nå funnet meg en mann som jeg passer mye bedre sammen med, og som har mer like verdier som meg. Jeg tenker at egentlig er det lurere å finne partner som godt voksen enn som 20-åring. Da er man ferdig utviklet og vet mer hvem man er og hva man vil ha og ihvertfall IKKE vil ha

Anonymkode: 45d17...1c9

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Exen er narsissist å vil fortsatt ha meg tilbake, skjønner ikke hvorfor han vil ha noen som ikke vil ha han ??

Narsissister har ikke selvinnsikt. De innser ikke at noen kan mislike de. Hvis du tror at du ikke vil ha han, så tar du rett og slett feil i følge han 🙄

Anonymkode: 45d17...1c9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg angrer nå når jeg er i slutten av 50 årene. Hadde det bra med en gang etter skilsmissen var et faktum. Fikk mer tid til meg selv, slapp endeløse krangler om at han skulle bidra mer hjemme. Økonomien var god. Det er den fortsatt, men merker nå at livet blir annerledes som singel i denne alderen.

Barna våre er nå gift og får nå sine egne barn. Det blir kluss med julefeiring siden vi er skilt. Jeg føler meg som tredje hjul på vogna i sosiale sammenhenger da de fleste av venninnene mine er fortsatt gift. Det er også et problem med å dra på sydenturer. De fleste vil dra sammen med ektefellene sine nå som barna er voksne og ute av hus.

Jeg savner vennskapet 

Anonymkode: ad6ea...e81

• Hjerte 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...