Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt fastpris i et år nå, og må snart finne en ny avtale. Noen som kan anbefale noe for Sør-Norge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes ikke fastprisavtaler i sørnorge pdd.

Anonymkode: 915c7...1d2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Finnes ikke fastprisavtaler i sørnorge pdd.

Anonymkode: 915c7...1d2

Vet det, så er det hipp som happ hvilken spotavtale man velger?

Skrevet

Det blir et sjansespill ja

Anonymkode: 57520...396

Skrevet

Manøvrer deg via forbrukerrådets nettsider så får du opp endel fakta og et utvalg av fornuftige avtaler, men aller viktigst en påminnelse om å bytte igjen når fordelene i avtalen utgår

Skrevet

Var inne på elskling.no, men der er det ikke oppdatert . Ingen andre som har innspill?

Skrevet
Diry72 skrev (16 timer siden):

Takk for den. Skal sjekke den ut.

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

https://www.kraftriket.no/privat/stromavtaler/spot12/ dette er vel blant de beste, så lenge man husker å bytte etter 12 mnd.

Anonymkode: 5b93e...e36

Fastbeløpet på 59 kr er noe høyt. 

Skrevet
Diry72 skrev (6 minutter siden):

Det er fastbeløp på 0 kroner. 59 kroner gjelder for lokalstrøm som er avtalen man blir satt på etter 12 mnd. Ettersom jeg sa at man  bytte avtale før det er gått 12 mnd så tenker jeg avtalen er veldig god og er nok zen beste avtalen per nå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er fastbeløp på 0 kroner. 59 kroner gjelder for lokalstrøm som er avtalen man blir satt på etter 12 mnd. Ettersom jeg sa at man  bytte avtale før det er gått 12 mnd så tenker jeg avtalen er veldig god og er nok zen beste avtalen per nå.

Hvis denne avtalen er så bra, hvorfor står den ikke øverst på nettsiden til forbrukerrådet?

Skrevet

Det eneste du kan spare er påslaget i en intro periode og prøve å unngå fast beløp per måned

Jeg har alltid vært fornøyd med Gudbrandsdals energi (de ligger som nr 2 på strompris.no spotpris) med bare 1 øre påslag og ingen fastbeløp og 12 månders garanti for denne avtalen (spot så selve prisen varierer selvfølgelig)

image.png.28f6e4c9a8f17e8bbdd206ce701e0095.png

Skrevet
Diry72 skrev (5 minutter siden):

Hvis denne avtalen er så bra, hvorfor står den ikke øverst på nettsiden til forbrukerrådet?

Det vet ikke jeg. Men nå er vel ikke akkurat forbrukerrådet sin sammenligningsside noe særlig bra heller.

Bestill hva du vil, det er samme for meg. Jeg har selv den avtalen.

Skrevet (endret)
Diry72 skrev (11 minutter siden):

De gjør dette med og sender deg 49 NOK gebyr for papir faktura, så lenge man oppretter autogiro kjapt er det greit men en måneds gebyr ødelegger all besparing for 1200 KwH forbruk.

Dette gjelder ikke bare Kraftriket men er sleipt, Gudrandsdalen Energi gav 1 måned før de tar gebyr ihvertfall.

Endret av NakenPanda
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det vet ikke jeg. Men nå er vel ikke akkurat forbrukerrådet sin sammenligningsside noe særlig bra heller.

Bestill hva du vil, det er samme for meg. Jeg har selv den avtalen.

Jeg går nok for denne avtalen selv. Takk for hjelpen. 

• Liker 1
Skrevet
Diry72 skrev (20 minutter siden):

Jeg går nok for denne avtalen selv. Takk for hjelpen. 

Bare pass på som nakenpanda sier, sett opp avtalegiro/efaktura. Du får en mail (eller sms, husker ikke helt), med de detaljene du trenger for å sette opp avtalen i nettbanken. Faktura blir også tilgjengelig i appen.

Skrevet

Har nettopp tegnet med Gudbrandsdal energi, med pristak på 2,79. Har ikke mottatt første faktura enda men den er vel rett rundt hjørnet 😊

Skrevet
Diry72 skrev (På 5.9.2022 den 17.00):

Vet det, så er det hipp som happ hvilken spotavtale man velger?

Nei, du må se på påslaget. Der er det store variasjoner.

Anonymkode: 78826...eea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...