Gå til innhold

Samlivsbrudd med tre barn, og salg av bolig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gå fram? 

Hvor starte, er bare kaos nå. Har funnet ut at jeg ikke ønsker livet med han noe mer. Han er ikke bra nok for meg, og han behandler meg som søppel. Jeg fortjener så mye bedre! 

Har vært sammen i mange år, så det har vært rom for forbedring men igjen skjer det at han behandler meg som dritt. Nå har han stukket av på fylla i helga å kom hjem kl 10 i går på morgenen.. Unnskyldningen er som alle andre gangene, og jeg har en sterk magefølelse på at han har vært utro. Det er ikke første gangen! Han er ikke laget for familieliv og jeg er veldig mye ensom. Han er ute led kompiser, jobb og fester veldig mye mens jeg sitter hjemme å passer barn og vasker hus og klær. Jeg sier nei takk til dette livet! 

Jeg kan aldri stole på han. Alkoholen kommer alltid først! Han er gjennomført skap-alkoholiker og han er drit flink til å lyve og manipulere. I tillegg bruker han utseendet sitt til alt det er verdt! Han er overhode ikke bra nok for meg lengre! 

Sammen har vi flere hus, og vi ha mange verdier. Har allerede fått tak i megler! Bare begynne å selge unna da eller?

Anonymkode: bea61...862

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først må du ha meglingsattest ang små barn. Når den er i boks søker du om seperasjon på nett. Deretter må dere dele boet. Ikke værre

Anonymkode: f37e5...30a

• Liker 1
Skrevet

Skaff deg en advokat som kan samlivsrett. Det er en uendelig papirmølle når man har barn, og alt tar fryktelig lang tid. Planlegg godt hvor og  hvordan du vil bo for at det skal bli minst mulig omveltninger for barna, og håper du har en god og fornuftig alliert som kan hjelpe deg til å ta overveide beslutninger. Det blir inngripen i privatlivet ditt, dere må til mekling, mange rundt dere vil ta side, og du kommer til å bli overrasket over hvordan enkelte oppfører seg. Dere blir et samtaleemne, og bare slikt som at dere må ha vitner på papirer dokumentasjoner på hvor barna bor, og alt nav skal grave i kan være en stor belastning. Det høres ut som du får det bedre uten ham, men forbered deg på at det blir tøft. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Først må du ha meglingsattest ang små barn. Når den er i boks søker du om seperasjon på nett. Deretter må dere dele boet. Ikke værre

Vi er ikke gift

Anonymkode: bea61...862

Skrevet

Da slipper du å søke seperasjon. Megling må du ha. 

Skrevet

Bestill time til mekling på fvk så fort som mulig. Deretter er det bare å selge det du ikke skal ha med deg videre til neste bosted.

Anonymkode: 25d5f...35e

Skrevet

Bestill meklingstime.  Deretter må dere sette dere ned sammen og finne ut hvordan dere skal dele verdier og eventuelt salg av eiendommer. 

Har dere en plass du/han/barna kan bo mens dette pågår? 

Anonymkode: 0b763...caf

Skrevet

Sånn du beskriver han, høres det ikke ut som han bør ha ansvar for barn alene? I så fall, dokumenter ALT det du opplever. Alkohol, lyving, festing, lite deltagelse i oppdragelse og hjem, osv. Skriv ned og tidfest alt du husker, sånn at det kan komme frem i mekling.

Anonymkode: 5ccbc...ab5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...