AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #1 Skrevet 5. september 2022 Jeg fikk utbetalt en massiv sum fra forsikringen for noen uker siden. Vi har topp/ super forsikring og pga en skade fikk jeg en voldsom sum. Folk jeg sa det til ble sur og helt stiv i ansiktet.. hvorfor får du det? Jeg hadde jo også en skade, jeg fikk ingenting.. søkte du da? Nei.. det er en grunn til at man forsikrer seg og betaler toppforsikring. Klart en skal bruke forsikringen når en trenger den. Legen fylte ut sitt skjema, og pengene sto på konto en uke etter. hvorfor blir folk sinte når andre får penger av ulike slag? Kan en ikke være glad på andres vegne? Glad for at folk har god forsikring og får igjen for det? hva er problemet? Anonymkode: 47f8c...a27 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #2 Skrevet 5. september 2022 En venninne av meg fikk 500.000kr utbetalt etter en hendelse, og misunnelsen var stor blant familie og vennekrets. Anonymkode: af5e5...225 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #3 Skrevet 5. september 2022 Veldig mange mennesker mangler evnen til å glede seg over andres lykke, ve og vel. Er mange som støtter deg om du sprekker midt i en slankekur, men du verden så mange som ser surt på deg om du virkelig lykkes. Misunnelsen er stor i Norge, jeg har gjort som deg, forsikret meg i "hue og ræva". Ikke alle har råd eller mulighet til å bruke et par tusen i mnd på egen forsikring heller, men jeg tror ikke det er de som er mest "misunnelige". Det er de som har råd, men dropper det. Selv hadde jeg tiet om dette til alle andre enn de aller nærmeste, hvorfor skal man absolutt opplyse om sånt til mange? Jeg er glad for hver dag jeg ikke trenger å bruke forsikringen min i hvert fall. Anonymkode: 559e9...48d 3
Lillpia Skrevet 5. september 2022 #4 Skrevet 5. september 2022 Har opplevd akkurat det samme! Da jeg ble uføretrygdet fikk jeg utbetalt 400.000 fra forsikringsselskapet. Dette var en kjempedyr forsikring som jeg tegnet som ganske ung siden jeg ikke fikk helseforsikring. Mange (spesielt familie) ble sure og misunnelige! Pengene satte jeg rett i fond, det er jo min pensjonssparing siden jeg ikke jobber. 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #5 Skrevet 5. september 2022 Lillpia skrev (19 minutter siden): Har opplevd akkurat det samme! Da jeg ble uføretrygdet fikk jeg utbetalt 400.000 fra forsikringsselskapet. Dette var en kjempedyr forsikring som jeg tegnet som ganske ung siden jeg ikke fikk helseforsikring. Mange (spesielt familie) ble sure og misunnelige! Pengene satte jeg rett i fond, det er jo min pensjonssparing siden jeg ikke jobber. Helt utrolig at folk blir sure og misunnelig fordi du fikk de pengene. Du har jo kjøpt ei forsikring av en grunn, og det er jo ikke for veldedighet og sponse selskapet. Det er jo for å bruke det når en selv trenger det. Hvis ikke er det jo ikke vits å forsikre seg. Anonymkode: 47f8c...a27 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #6 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Veldig mange mennesker mangler evnen til å glede seg over andres lykke, ve og vel. Er mange som støtter deg om du sprekker midt i en slankekur, men du verden så mange som ser surt på deg om du virkelig lykkes. Misunnelsen er stor i Norge, jeg har gjort som deg, forsikret meg i "hue og ræva". Ikke alle har råd eller mulighet til å bruke et par tusen i mnd på egen forsikring heller, men jeg tror ikke det er de som er mest "misunnelige". Det er de som har råd, men dropper det. Selv hadde jeg tiet om dette til alle andre enn de aller nærmeste, hvorfor skal man absolutt opplyse om sånt til mange? Jeg er glad for hver dag jeg ikke trenger å bruke forsikringen min i hvert fall. Anonymkode: 559e9...48d Helt enig! jeg fortalte det til 2 venninner. Hun ene ble jo kjempeglad på mine vegne, mens hun andre ble helt nummen av sjalusi. en forsikrer seg jo av en grunn, og betaler dyre dommer for det. Så klart man skal bruke den Anonymkode: 47f8c...a27 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #7 Skrevet 5. september 2022 Ja skjønner meg ikke på folk. Jeg forteller ikke familie, venner, bekjent noe om mine inntekter og innkomster på konto. Er alene med flere en 3 barn og klarer meg godt økonomisk, eier hus og bil. Reiser på ferie og kan unne oss det lille ekstra. Mange er nysgjerrig og får ofte lit undelige spørsmål om min økonomi og gjerne spydige komentarer. Nytter ikke å si at jeg jobber for folk har da svare klart, hvordan har du tid til barna og såne spørsmål? Er nok lurt å ikke si noe om økonomi/jobb/uføretrygd og sånt? Er så mye fordommer og misunnelse der ute også blant de som står nærmest. Anonymkode: 250c6...e3b 2
Anonym6789 Skrevet 5. september 2022 #8 Skrevet 5. september 2022 Man har jo forsikring av en grunn. De fleste vil heller være frisk enn å bli skadet/ufør. Utbetalingssummen høres kanskje stor ut, men i det lange løp tjener man vel myyye mer på å kunne holde seg frisk og i arbeidslivet? Håper ikke jeg har samme type venner og familie som deg visst jeg kommer i den situasjonen. 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #9 Skrevet 5. september 2022 Jeg fikk pasientskadeerstatning etter grov feiloperasjon som ga meg skader for livet. Jeg har opplevd akkurat det samme. Ikke har jeg fortalt det til så mange. Men opplevde en nær venninne ble svart av misunnelse. Anonymkode: d8793...bb3 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #10 Skrevet 5. september 2022 Anonym6789 skrev (1 time siden): Man har jo forsikring av en grunn. De fleste vil heller være frisk enn å bli skadet/ufør. Utbetalingssummen høres kanskje stor ut, men i det lange løp tjener man vel myyye mer på å kunne holde seg frisk og i arbeidslivet? Håper ikke jeg har samme type venner og familie som deg visst jeg kommer i den situasjonen. Jeg er frisk og i arbeidslivet. Men siden jeg fikk ei skade på reise fikk jeg 300.000 utbetalt. er ferdig operert korsbåndet og er snart klar for jobb igjen. ts Anonymkode: 47f8c...a27 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #11 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg fikk pasientskadeerstatning etter grov feiloperasjon som ga meg skader for livet. Jeg har opplevd akkurat det samme. Ikke har jeg fortalt det til så mange. Men opplevde en nær venninne ble svart av misunnelse. Anonymkode: d8793...bb3 Det er veldig få som klarer å glede seg på andres vegne. når det kommer til penger er folk grådig Anonymkode: 47f8c...a27 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #12 Skrevet 5. september 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg fikk pasientskadeerstatning etter grov feiloperasjon som ga meg skader for livet. Jeg har opplevd akkurat det samme. Ikke har jeg fortalt det til så mange. Men opplevde en nær venninne ble svart av misunnelse. Anonymkode: d8793...bb3 Så dårlig gjort av henne! Du, eller andre som opplever sykdom, skader og ulykke, skal liksom ikke få oppleve noe bra, for da er det "urettferdig " Er det så vanskelig å unne andre noe positivt oppi all motgangen? Skjønner ikke at det går an å være så kjip! Anonymkode: 0695d...eda 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #13 Skrevet 5. september 2022 Sånn er det i Norge. Hele venstresiden og mye av skattesystemet er bygget stort sett på hat/ misunnelse på de som har litt mer penger enn andre. Anonymkode: d9adc...df2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #14 Skrevet 5. september 2022 Største problemet i norge er jo sjalusien og misunnelsen.. Selv fikk jeg en stor utbetaling med privat helseforsikring pga varig skade og ufør. Da var det mange som plutselig skulle være venninne....som aldri hadde giddet før.... Anonymkode: 0caaa...458 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #15 Skrevet 5. september 2022 Jada, joda, sjalusi og misunnelse, bla bla bla. Men hva er greia med å gå rundt å vifte med pengene sine? Det er ganske kleint. Hadde en kollega en gang som fikk kreft og derav en salig sum fra forsikringsselskapet. Hun la aldri ut om hva summen var på, bare at den var betydelig og ville komme godt med i tiden fremover. Hadde hun fortalt meg summen med et glis hadde jeg nok sett rart på henne, dog. Anonymkode: e28cc...15c
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #16 Skrevet 5. september 2022 Synes veldig mange forsikringer er en uting generelt. Skjer det noe alvorlig som en ulykke som fører til uføretrygd, dødsfall av partner, hus som brenner ned osv, så burde samfunnet uansett hjelpe denne personen nok til at en forsikring ikke ville vært nødvendig. Hvor er solidaritetsfølelsen blitt av? Leit at det er sånn at mange ting ikke er kollektivt forsikret men må gå gjennom fordyrende mellomledd. Er vel omtrent bare helsebehandling som man enda får dekket av samfunnet og ikke trenger privat forsikring til nå for tiden. Selv den tanken har vært på vei ut i flere år nå.. Forsikringer burde bare være nødvendig på luksusting. Anonymkode: ca6b6...44b
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #17 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skjer det noe alvorlig som en ulykke som fører til uføretrygd, dødsfall av partner, hus som brenner ned osv, så burde samfunnet uansett hjelpe denne personen nok til at en forsikring ikke ville vært nødvendig. Hvor er solidaritetsfølelsen blitt av? Så samfunnet skal betale ned huset mitt som jeg har fem mill i gjeld på. Og det er verdt det firedobbelte? Skal samfunnet betale mannen min 4,5 mill om jeg skulle dø, sånn at han kan betale huset og samtidig løse ut arven til datteren min på samme beløp? Om jeg blir ufør, så skal samfunnet betale samme inntekt som jeg har nå og trenger for å opprettholde livet mitt? Tjener godt over 2 mill i året. Er derfor jeg er godt forsikret, sånn at jeg ikke trenger å selge alt jeg eier og har fordi jeg blir syk. Anonymkode: 559e9...48d 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #18 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Så samfunnet skal betale ned huset mitt som jeg har fem mill i gjeld på. Og det er verdt det firedobbelte? Skal samfunnet betale mannen min 4,5 mill om jeg skulle dø, sånn at han kan betale huset og samtidig løse ut arven til datteren min på samme beløp? Om jeg blir ufør, så skal samfunnet betale samme inntekt som jeg har nå og trenger for å opprettholde livet mitt? Tjener godt over 2 mill i året. Er derfor jeg er godt forsikret, sånn at jeg ikke trenger å selge alt jeg eier og har fordi jeg blir syk. Anonymkode: 559e9...48d Samfunnet bør sørge for at den syke eller de etterlatte fremdeles kan ha et godt liv etter hendelsen. For eksempel ved å betale din andel av huslånet hvis du dør, sånn at mannen kan beholde huset og fortsette å betjene sin andel av lånet. Om du har en forsikring som sikrer deg en inntekt på 2 millioner i året ved uføretrygd, så faller dette selvsagt under luksus som samfunnet ikke bør dekke, siden ingen trenger så høy inntekt for å ha et flott liv. Anonymkode: ca6b6...44b
Anonym6789 Skrevet 5. september 2022 #19 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Synes veldig mange forsikringer er en uting generelt. Skjer det noe alvorlig som en ulykke som fører til uføretrygd, dødsfall av partner, hus som brenner ned osv, så burde samfunnet uansett hjelpe denne personen nok til at en forsikring ikke ville vært nødvendig. Hvor er solidaritetsfølelsen blitt av? Leit at det er sånn at mange ting ikke er kollektivt forsikret men må gå gjennom fordyrende mellomledd. Er vel omtrent bare helsebehandling som man enda får dekket av samfunnet og ikke trenger privat forsikring til nå for tiden. Selv den tanken har vært på vei ut i flere år nå.. Forsikringer burde bare være nødvendig på luksusting. Anonymkode: ca6b6...44b Det er også kravstort å forvente at samfunnet skal betale alt for oss om noe går galt. 4
Brunello Skrevet 5. september 2022 #20 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er frisk og i arbeidslivet. Men siden jeg fikk ei skade på reise fikk jeg 300.000 utbetalt. er ferdig operert korsbåndet og er snart klar for jobb igjen. ts Anonymkode: 47f8c...a27 Kan jeg spørre hva slags erstatning det er / hva slags forsikringsdekning og hvilke forsikringsselskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå