Gå til innhold

Skal i begravelse til et barn - likt andre begravelser? Klær?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En venninne har mistet sitt to år gamle barn brått og uventet og jeg skal i begravelse. Er det samme «regler» som gjelder? Kler man seg feks fortsatt i sort når et barn skal gravlegges?

Anonymkode: c860f...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foreldre nevner ofte ønsker i dødsannonse hvis de ønsker en spesiell farge/mønster/tilbehør. Hvis det ikke er nevnt, så tenker jeg at det er greit med svart.

Anonymkode: 779b7...a9e

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke annet er oppgitt ville jeg gått for svart. Var en barnebegravelse her nylig og da ønsket foreldrene at barna som kom kledde seg i farger, men der var opplyst om på forhånd.

Anonymkode: 4f13e...091

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,jeg mener det.

Sist begravelse jeg var i, var det flere som gikk i hverdagslige klær..syns ikke det passer seg,om man ikke får beskjed om det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kledd meg i svart hvis det ikke var spesifisert ønske om noe annet fra de nærmeste pårørende. Generelt er det alltid lurt å holde seg til de vanlige etikettereglene når man er i tvil, da går man sjelden veldig feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke foreldrene har spesifisert i annonsen at de ønsker fargerike eller hvite klaer, hadde jeg gått for sort/nøytrale, dempede farger.

Anonymkode: 2c5cd...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...