AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #1 Skrevet 5. september 2022 Hei! Jeg har jobbet i mange år "på gulvet", som jeg liker å si. Fysisk tung jobb som jeg har hatet i alle år. Dessverre er dette den eneste jobben jeg har erfaring innen. Jeg har nå sluttet i denne jobben og er på leting etter ny jobb. Men jeg ser jo fort at jeg ikke kvalifiserer til mange jobber jeg kunne tenkt meg. Jeg er en veldig god og pliktoppfyllende ansatt, men sånt kommer jo i andre rekke når man mangler utdanning/erfaring. Jeg lurer derfor på om det har noe for seg å ta en typ 1-års utdanning på nett innenfor noe sånt som "saksbehandler", "kontormedarbeider" eller lignende? Bare for å ha noe annet å vise til når man søker jobb. Hva er din erfaring med nettstudier? Fikk du bruk for det? Var det verdt pengene? Har du en utdanning å anbefale? Eventuelt noen jobber som er enkel å "snike" seg inn i uten mye erfaring? Ser etter en kontorjobb, da jeg er drittlei fysisk jobb og kroppen er sliten. Dette ble langt, beklager det!😅 Anonymkode: 2571c...46e 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #2 Skrevet 5. september 2022 Hva slags type kontorjobb er det du ønsker? Anonymkode: 8a9e9...040
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #3 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hva slags type kontorjobb er det du ønsker? Anonymkode: 8a9e9...040 Det er egentlig ikke så nøye hva det er. Er vant til kjedelig arbeid. Vil bare gjøre noe som er lettere mtp kroppen. Anonymkode: 2571c...46e
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #4 Skrevet 5. september 2022 Begyn med å les stillingsutlysninger og sjekk kvalifikasjonskravene. Hvilke utdanningskrav stilles til jobbene du ønsker deg? Hvis du ikke finner noen jobber som krever ett år med kontorfag eller tilsvarende så må du kanskje ta en bachelor. Anonymkode: 650f6...f58 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #5 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er egentlig ikke så nøye hva det er. Er vant til kjedelig arbeid. Vil bare gjøre noe som er lettere mtp kroppen. Anonymkode: 2571c...46e Det den andre ab'en sier er viktig. Hos oss ville du ikke fått jobb med en generell ettårig utdanning. De fleste hos oss har master, og generalistene har bachelor. Derfor jeg lurte på hva slags kontorjobb du ønsker deg, da er det mye lettere å komme med gode råd og tips. Anonymkode: 8a9e9...040 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #6 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det den andre ab'en sier er viktig. Hos oss ville du ikke fått jobb med en generell ettårig utdanning. De fleste hos oss har master, og generalistene har bachelor. Derfor jeg lurte på hva slags kontorjobb du ønsker deg, da er det mye lettere å komme med gode råd og tips. Anonymkode: 8a9e9...040 Kanskje jeg formulerte meg litt dumt. Jeg vet at jeg ikke får jobb i stillinger som krever høy utdanning. Men det finnes jo en del kundeansvarlig/kundeservice typ stillinger. Men det står ofte at erfaring er et krav. Det har jeg jo ikke. Vil det da hjelpe med en kort utdannelse som veier opp for manglende erfaring? Anonymkode: 2571c...46e
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #7 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kanskje jeg formulerte meg litt dumt. Jeg vet at jeg ikke får jobb i stillinger som krever høy utdanning. Men det finnes jo en del kundeansvarlig/kundeservice typ stillinger. Men det står ofte at erfaring er et krav. Det har jeg jo ikke. Vil det da hjelpe med en kort utdannelse som veier opp for manglende erfaring? Anonymkode: 2571c...46e Kundeservice kan være mye rart. Nøyaktig hva er det du mener? Sånne typiske kontorjobber man ikke trenger utdanning til pleier det å være mange hundre søkere til, så det skal godt gjøres at du får det uten erfaring. Og det er greit at du har vært en god og pliktoppfyllende ansatt der du har vært tidligere, men det trenger ikke å bety at du er det i alle andre typer jobber. Ikke vondt ment, men alle passer ikke til alt. Og uten erfaring er det lurt å begynne nederst for å få erfaring, og ikke minst for å finne ut om du trives med kundekontakt. Hvis du trenger erfaring med kunder, kan du jo begynne i matbutikk, restaurant, ev. bemanningsbyrå, og så gå videre når du har prøvd deg litt der. Anonymkode: c845c...c8f 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #8 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Kanskje jeg formulerte meg litt dumt. Jeg vet at jeg ikke får jobb i stillinger som krever høy utdanning. Men det finnes jo en del kundeansvarlig/kundeservice typ stillinger. Men det står ofte at erfaring er et krav. Det har jeg jo ikke. Vil det da hjelpe med en kort utdannelse som veier opp for manglende erfaring? Anonymkode: 2571c...46e En kort utdanning vil ikke veie opp for det. Har du meldt deg hos de ulike vikarbyråene for å få erfaring? Ofte lettere å komme inn den veien enn å søke direkte. Anonymkode: 8a9e9...040 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #9 Skrevet 5. september 2022 Ta heller en bachelor enn en 1-årig utdanning. Anonymkode: 30fce...b04
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #10 Skrevet 5. september 2022 Jeg lurer på det samme og der hadde vært fint å høre fra enten arbeidsgivere her eller noen som har tatt nettstudie her. Er det bortkastet eller blir det vektlagt? Blir det vektlagt bare for de som har masse andre relevante ting å vise til og med dette som en bonus , eller kan det vektlegges alene for oss som ikke har noe annet å vise til? Vet at en bachelor er bedre men når man er voksen frister det ikke å gå VGS på nytt først for så å ta bachelor. I min by tilbyr de heller ikke det jeg er interessert i og det er ikke aktuelt å flytte så nettstudie virker i teorien veldig passende for meg! Men er det i det hele tatt vits å bruke så mye penger på? Får man igjen for det? Anonymkode: 47843...bad
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #11 Skrevet 5. september 2022 Prøv å søke på kundeservice her og der, se hva som skjer. Ofte er det studenter i tjueårene som jobber der, og hyppig utskifting av ansatte. Hvis du er litt eldre, helt normalt hyggelig og kan tenke deg å bli der, så har du alt et lite fortrinn. De spør kanskje etter bachelor, men drit i det og søk uansett. Alt du trenger for å fungere på kundeservice lærer du på jobben. Anonymkode: 2393a...68d
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #12 Skrevet 5. september 2022 Du får ikke igjen for det. Da er det bedre å ta et årsstudium innen øk/adm, organisasjon, prosjektledelse eller bedriftsøkonomi. Det får du så og si gratis på flere universiteter og høyskoler. https://uit.no/utdanning/program/376614/prosjektledelse_nettbasert https://www.inn.no/studier/vare-studier/arsstudium-i-organisasjon-og-ledelse-nettbasert/index.html https://www.hivolda.no/studietilbod/forvaltningsarbeid/var + kommunal økonomi, offentlig rett 1 og 2 https://uit.no/utdanning/program/380536/bedriftsokonomi_nettbasert_-_arsstudium Nettstudier fra offentlige instanser veier tyngre enn de generelle saksbehandlingskursene hos private. Anonymkode: 8a9e9...040 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå