AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #1 Skrevet 5. september 2022 Vis meg hvilket finservise du/dere har Jeg har ikke, så vil gjerne ha tips! Helst så klassisk som mulig! Vis også eventuelt bestikk og vinglass! Anonymkode: 2e4b3...aba
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #2 Skrevet 5. september 2022 Sense fra Porsgrund porselen https://www.cg.no/serviser/servise/porsgrund-porselen-servise/sense-servise. Anonymkode: 484dc...93c
K.B. Skrevet 5. september 2022 #3 Skrevet 5. september 2022 (endret) Finservise? Er du kongelig eller? Vi har tallerkner fra Rosendal Thomas, bestikk fra Iitala og diverse glass, der meste fra Culina, der har de rimelige og gode glass. Hvis du trenger flere typer servise og tilbehør, så har du for mye penger, tid og for stort kjøkkenskap. Endret 5. september 2022 av K.B. 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #4 Skrevet 5. september 2022 Jøss. Har ikke egentlig servise en gang… Kanskje jeg kjøper det når jeg blir voksen nok. Er 53 🤨 Anonymkode: b7651...02b 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #5 Skrevet 5. september 2022 Har bare ett servise, det er fra Pillivuyt. Anonymkode: 0ad72...daa 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #6 Skrevet 5. september 2022 Har et helt hvitt sett fra europris. Bruker det når det er mer høytidelig også. Hvorfor skal man ha flere sett..? Anonymkode: 48321...ab7 4 1
Nymerïa Skrevet 5. september 2022 #7 Skrevet 5. september 2022 (endret) Vera Wang lace (Ikke bry deg om de som synes dette er tull, TS. Klart man må ha et finservise.) Endret 5. september 2022 av NymeriaRhoynar 14 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #8 Skrevet 5. september 2022 Har dagligservise fra IKEA og alveskog til fint. Vi er jegere så det passer godt når vi serverer vilt Anonymkode: d168f...e53 1
Tripptrapp1 Skrevet 5. september 2022 #9 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Vis meg hvilket finservise du/dere har Jeg har ikke, så vil gjerne ha tips! Helst så klassisk som mulig! Vis også eventuelt bestikk og vinglass! Anonymkode: 2e4b3...aba Jeg har servise. Kahler hammershøi og Bitz. De brukes både til hverdags og fint, fordi jeg finner det helt meningsløst å ha et eget servise jeg kun bruker 4 ganger i året. 2
Gjest Athena Catalina Skrevet 5. september 2022 #10 Skrevet 5. september 2022 (endret) Jeg har Aida og Rosendahl. Brukes til både hverdags og fint. Endret 5. september 2022 av Athena Catalina
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #11 Skrevet 5. september 2022 Har Vera Wang Blanc fra Wedgewood. Er veldig fornøyd. Hva gjelder glass så har jeg endt med å bare ha universalglass fra Zalto da de passer til alt. Jeg prøver å unngå så mye glass i skapene. Anonymkode: a6e1f...0e2 1
Sola de Skrevet 5. september 2022 #12 Skrevet 5. september 2022 Har en del juleserviser. Eneste som blir brukt som finserviser her. Har sense fra porsgrund i flere år som hverdagsservise. Ble lei av det og kjøpte Marius også det fra porsgrund som nytt hverdagsservise. Men har såååå lyst på nyeste serviset til Porsgrund. Bølge Får ha det som penservise om jeg bevilger meg det. 2 1
Million Skrevet 5. september 2022 #13 Skrevet 5. september 2022 (endret) Jeg har Foglia, fra Villeroy & Boch. Det er gått ut av produksjon, men man kan få kjøpt det enkelte steder på nett likevel. Jeg valgte dette fordi det er helhvitt, og ikke har noen farger jeg kan bli lei av eller som blir umoderne fort. Man får tak i det noen steder på nett, som sagt. Som her for eksempel, hvor bildet er fra: Endret 5. september 2022 av Million 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #14 Skrevet 5. september 2022 Som finservise (både middag- og kaffeservise) har vi Bogstad gull fra Porsgrund, men det har tydeligvis utgått for finner det ikke lenger.. Som hverdagsservise har vi Linen av Halvor Bakke: https://www.magnor.no/produktkategori/kolleksjon/linen/ Anonymkode: 3787d...41b 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #15 Skrevet 5. september 2022 NymeriaRhoynar skrev (2 timer siden): Vera Wang lace (Ikke bry deg om de som synes dette er tull, TS. Klart man må ha et finservise.) Dette har vi også😁 Ihvertfall middagsservise, for jeg liker ikke koppene. Til kaffe har vi et servise jeg arvet, kremfarget med gullkant. Jeg har også arvet noen kopper med små blomster. Kaffeserviset passer ikke til middagsserviset, men vi pleier uansett ikke å bruke dem sammen. Jeg har også arvet et ganske komplett servise som jeg bruker på søndager og når vi har besøk. Det er ganske komplett, med fat, asjetter, suppeskåler kopper og tefat til 12, og også masse serveringsfat, boller og skåler, fløtemugger, tekanne, salt- og peppebøsse og mer. Det eneste jeg mangler er eggeglass. Jeg ville nok ikke valgt dette selv, men jeg er blitt veldig glad i det. Jeg er tilhenger av å skille mellom hverdag og helg. Hverdagene er så travle, så det er godt å ha en dag i uka hvor vi tar oss litt ekstra tid. Selv pølser med potetmos og amerikansk blanding smaker bedre når man dekker bordet og bruker serveringsskåler, enn når man setter grytene på bordet. Med små barn er det også fint å kunne bruke et litt finere servise, uten å være redd for at det går i gulvet. Anonymkode: 1b99c...d1b 6 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #16 Skrevet 5. september 2022 Villeroy og Bosh white pearl til fint. Til hverdags bruker vi Swedish Grace fra Torstrand eller Iittala Teema. Elsker å ha forskjell på hverdag og fest. Anonymkode: 71e4a...dab 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #17 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vis meg hvilket finservise du/dere har Jeg har ikke, så vil gjerne ha tips! Helst så klassisk som mulig! Vis også eventuelt bestikk og vinglass! Anonymkode: 2e4b3...aba Jeg er ikke 80år, så det eier jeg heldigvis ikke. Anonymkode: 84e92...542
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #18 Skrevet 5. september 2022 Angelina Platinum. Anonymkode: 71e11...f02 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #19 Skrevet 5. september 2022 Vi har Alveskog fra Wiik og Walsøe, hele serien. Anonymkode: 7f387...a79
Mamajune11 Skrevet 5. september 2022 #20 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har et helt hvitt sett fra europris. Bruker det når det er mer høytidelig også. Hvorfor skal man ha flere sett..? Anonymkode: 48321...ab7 For å fylle opp alle kriker og kroker i alle skap vell 😎 Også er det veldig viktig at det vil ta barna dine ukesvis og tømme huset for ræl når du er død ♥️ 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå