Gå til innhold

Når begynner dere med ull på ungene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

begynner å bli kaldt her sørpå. Er meldt ned i 14 grader til uka.. ..Ved hvilken grad er det innafor å kle på ullbody og ulltøy? 
Jeg er så ekstremt frysen av meg at jeg går i ullsokker og langbukse på sommer, så kan ikke ta det ut i fra hva jeg ville gåttt med ..

Anonymkode: 66ee1...63e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle er ungene? :) 

Anonymkode: 82660...1dd

Skrevet

Når det nærmer seg null grader. Jeg fryser, men ungene er så varme. Så jeg venter litt til. 
Her jeg bor var det 8 grader i morges, men meldt 22 grader midt på dagen. Ble levert i langbukser med shorts under. 

• Liker 2
Skrevet

Bruker ull hele året. Han finner vann og blir våt uansett hvor han går, så det er praktisk med ull.

Anonymkode: 7df69...c30

• Nyttig 1
Skrevet

Mine bruker ull i alle måneder med r i, samt mai. 

• Liker 3
Skrevet

Siden når er 14 grader kaldt?! Man har virkelig ikke ull på i 14 grader! Er jo sommer. Folk går fortsatt i shorts sørpå.

Anonymkode: 138a6...c64

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Kommer an på hva vi har fått ordner av yttertøy og hvor varmt det er. Parkdress er kald, så når det er rundt 5 grader i utetider kanskje. 

Anonymkode: 353f0...d55

Skrevet

Det kommer an på alder på ungen, og hva slags klær denne går i i tillegg. Og temperaturen ute. 

På barnehagebarn har vi vært på ull fra september til mai, men da gikk jo ungen i bare ullundertøyet inne i barnehagen, og kledde på bukse/genser/jakke når de skulle ut. 
Store skolebarn kan fint gå vinteren igjennom og kun ha brukt ull 2-3 dager. 

Anonymkode: 2e29f...021

Skrevet

Nåe det nærmer seg 0 grader og snø. 

Anonymkode: 384d9...5ea

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Må bli minusgrader først ❄️

Anonymkode: bf9ef...ef8

• Liker 2
Skrevet

Under 10 grader er det på med ulltrøya😄

Anonymkode: 13f98...bcc

Skrevet

Aldri, ungen er veldig allergisk her 😅Men det har blitt veldig kjølig spesielt på morgenen her, og da har vi iblant måtte ty til fleece allerede nå. Men så blir det plutselig sommer utover dagen så er så vanskelig..

Anonymkode: e2d67...949

Skrevet

Fant frem ull og superundertøy forrige uke til niåringen her. Bor på Østlandet. Kaldt om morran og varmt på ettermiddag. 
Ull er gull🐑

Skrevet

bruker kun ull når det nærmer seg minus grader. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å finne frem ull når temperaturen stort sett er under 10 grader gjennom dagen. Men barn er ulike, og temperatur føles også ulik, f.eks. ut i fra om en bor ved kysten eller i innlandet eller hvor mye vind det er. 

Anonymkode: 73ea0...016

Skrevet

Bor i midt-Norge. I dag var det 5 grader da jeg leverte i barnehagen og 18 grader da jeg hentet. Leverte i bukse og genser, kom hjem i shorts og t-skjorte.

Når det blir mellom 0-5 grader er det greit med ull. Men det ligger klart i barnehagen. Leverer som regel i bukse og genser uansett, så bytter de når de skal være ute, sånn etter behov.

Anonymkode: 3c0fb...abf

Skrevet

Bruker ull stort sett hele året. Tynn ull på sommeren og litt tykkere på vinteren :) Ull puster og fungerer fint for å regulere temperaturen både når det er varmt og kaldt. Vi startet med «vinter ull» nå i August. Bruker ofte ullbody og longs i barnehagen :) 

Anonymkode: d0ccd...874

• Hjerte 1
Skrevet

Enkelte netter nå har vi vært nede i 0 og 4-10 grader om morgenen.. Tatt på tynn ull da det blir kaldt å leke på bakken  om dagen og lettere klær utpå dagen.. 

Anonymkode: 99ac6...f12

Skrevet

Blir.gal.av.ullhysteriet!!!

Anonymkode: a0e65...300

• Liker 5
Skrevet

Når drt er rundt 5 grader og kaldere bruker ungen ull innerst. Men bruker mellomlag av ull (strikkagenser osv) utendørs i bhg før den tid. 

Anonymkode: 52b82...5f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...