Gå til innhold

Mistenker at jenta mi ikke trives på ny avdeling i bhg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi startet i barnehagen i fjor, når hun var 1 år. Dette var en ren 1 års avdeling, og jeg opplevde ikke en eneste gang på hele barnehageåret at hun gråt når hun ble levert, ikke en gang i starten. Hun stortrivdes!

Nå har hun startet på "stor" avdeling, men de er delt inn i mindre grupper etter alder.

Men nå gråter hun ofte og klamrer seg til meg når hun blir levert. Det er 2 ansatte hun elsker, og da er det ikke noe problem. Men med de andre så må jeg gå fra henne gråtende. Det er spesielt en ansatt hun ikke vil til, og jeg skjønner henne. Hun virker veldig sur og gjør ingenting for å prøve å muntre henne til og bli med inn. Bare står og glor på oss.. syntes det er veldig ubehagelig. 

Tror ped-lederen har andre arbeidstider enn meg, for hun er sjelden på jobb om morgenen, og ikke alltid jeg ser henne ved henting heller. Hun virker iallfall veldig koselig og tror barnet liker henne, men hun tar aldri i mot om morgenen så får ikke snakket med henne om dette.

Når hun blir hentet sier de alltid at dagen har vært fin og at hun virker som hun trives.. men jeg syntes dette om morgenen er veldig vanskelig. Spesielt når hun aldri har grått tidligere.. :( ikke gøy å gå med en vond følelse hele dagen. Og hun er jo bare 2 år så hun kan jo ikke forklare selv. 

Noen tips? Er dette noe jeg bare må finne meg i? 

Anonymkode: ca388...0b2

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo be ped-leder ringe deg og så ta en dialog på dette siden det er en bekymring for deg? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun sure tiltaksløse dama.. Spør du om hun kan hjelpe deg med situasjonen? Hva gjør hun isåfall da? 

Anonymkode: 5595a...44e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Carrot skrev (5 minutter siden):

Du kan jo be ped-leder ringe deg og så ta en dialog på dette siden det er en bekymring for deg? 

Ja, jeg tenkte jeg skulle prøve å få henne til siden neste gang jeg så henne! Men kanskje greit å be henne ringe også? Men da må det vel skje innen arbeidstiden hennes? Er som regel på jobb selv og da er det ikke alltid det passer å gå fra for å prate i tlf. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun sure tiltaksløse dama.. Spør du om hun kan hjelpe deg med situasjonen? Hva gjør hun isåfall da? 

Anonymkode: 5595a...44e

Ja, har spurt om hun kan hjelpe. Da spør hun bare barnet "skal vi gå inn og finne frokost?" e.l helt uten innlevelse. Bøyer seg ikke ned på hennes nivå eller noe, bare står rett opp og ned.. heldigvis har som regel en av de hun liker kommet og overtatt eller at det har kommet et annet barn samtidig slik at jeg kan si hun må løpe etter og se hva h*n skal gjøre! Hun har jo bare gått på avdelingen i 2 uker så det er ikke så mange morgener enda. Men om jeg bare sier at nå må jeg gå og hun må være med "navnet til ansatt" inn gråter hun hjerteskjærende og sier nei🥺 da er det tøft å gå.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Kan si at min er 4 år og gråter forsatt når jeg leveren innimellom...flott barnehage og ansatte.

Helt normalt at barn ikke vil at mamma skal gå. Husk at alle ansatte er forskjellige...noen er nesten barn selv og velig flinke til å sette seg på barns nivå..både i når det gjelder snakk og være.

Mens noen er ikke helt der..og det er greit...så lenge din datter har det bra i barnehagen er det viktigste 

Anonymkode: 64e44...d39

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jenta mi startet i barnehagen i fjor, når hun var 1 år. Dette var en ren 1 års avdeling, og jeg opplevde ikke en eneste gang på hele barnehageåret at hun gråt når hun ble levert, ikke en gang i starten. Hun stortrivdes!

Nå har hun startet på "stor" avdeling, men de er delt inn i mindre grupper etter alder.

Men nå gråter hun ofte og klamrer seg til meg når hun blir levert. Det er 2 ansatte hun elsker, og da er det ikke noe problem. Men med de andre så må jeg gå fra henne gråtende. Det er spesielt en ansatt hun ikke vil til, og jeg skjønner henne. Hun virker veldig sur og gjør ingenting for å prøve å muntre henne til og bli med inn. Bare står og glor på oss.. syntes det er veldig ubehagelig. 

Tror ped-lederen har andre arbeidstider enn meg, for hun er sjelden på jobb om morgenen, og ikke alltid jeg ser henne ved henting heller. Hun virker iallfall veldig koselig og tror barnet liker henne, men hun tar aldri i mot om morgenen så får ikke snakket med henne om dette.

Når hun blir hentet sier de alltid at dagen har vært fin og at hun virker som hun trives.. men jeg syntes dette om morgenen er veldig vanskelig. Spesielt når hun aldri har grått tidligere.. :( ikke gøy å gå med en vond følelse hele dagen. Og hun er jo bare 2 år så hun kan jo ikke forklare selv. 

Som barnehagelærer vil jeg si at dette er noe du må ta opp med pedleder med en gang. Trivsel er noe vi prioriterer i bsrnehagen, og når barna viser tegn på å ikke trives blir det tatt tak i! (Dette er min bhg, håper det er likt i andre bhg)

Anonymkode: 4c06e...62b

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Eh, nav har foreslått at jeg skal jobbe i barnehage, og det vil jeg ikke. Jeg liker egentlig ikke alle barn... så jeg tar heller en vaskejobb etter sju års høyskole. Nav sier, javel, men da må du gå blakk. Ok, andre spanderer og låner, gir, og så får jeg vaskejobb.

Er det noe sånt? Ikke alle passer til å jobbe med barn (mennesker). 

Anonymkode: 316b6...1ca

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Eh, nav har foreslått at jeg skal jobbe i barnehage, og det vil jeg ikke. Jeg liker egentlig ikke alle barn... så jeg tar heller en vaskejobb etter sju års høyskole. Nav sier, javel, men da må du gå blakk. Ok, andre spanderer og låner, gir, og så får jeg vaskejobb.

Er det noe sånt? Ikke alle passer til å jobbe med barn (mennesker). 

Anonymkode: 316b6...1ca

?

Anonymkode: 4c06e...62b

• Liker 1
Skrevet

Det er helt normalt at barnet gråter ved levering. Det er også i den alderen hvor de er ekstremt redde for å bli forlatt av foreldrene/tror ikke de kommer tilbake. Du kan også opplevd at barnet ikke vil dra fra bhg fordi det var så gøy.

Om barnet klarer å roe seg raskt etter du drar fra bhg, og de ansatte sier at dagen har gått bra når du henter så er nok dette riktig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Mye skjer jo med barnets utvikling mellom 1 og 2 uavhengig av miljøet rundt, to hendelser som skjer samtidig har ikke nød en sammenheng. 

Anonymkode: 0ed73...6bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...