AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #21 Skrevet 5. september 2022 Hundejente skrev (7 minutter siden): kjæresten min har det sånn. han drikker aldri hjemme, eller når han er alene, det er alltid sosialt, så han føler seg ikke som en alkoholiker. Men han er ikke i stand til å ta seg et par øl og dra hjem, selv om han vet han skal jobbe dagen etter, for eksempel. Eller han vet at han glemmer alt som heter mobil og kjæreste og andres følelser. Og er gjerne ødelagt fysisk og mentalt en uke etterpå. Han klarer allikevel ikke å droppe det. han har snakket med legen om å sette inn en pellets som gjør at du ikke tåler alkohol, du begynner å spy av kun en slurk. Han har ikke gjort det, men det er en effektiv måte å slutte å drikke på, og kanskje klare å bryte mønsteret. Antabus er ikke noe vidundermiddel. Apropos så finnes det Antabus i pilleform også. Må ikke ha implantat. Anonymkode: 55551...5b2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #22 Skrevet 5. september 2022 Hva drikker du da? Om du absolutt MÅ drikke noe hold deg til noe med lavest mulig alko prosent og drikk sakte eller med ett glass alkoholfritt i mellom hver enhet. Så begrenser det seg. Jeg har funnet en vin på polet jeg liker med 8,5% alkohol, tar med meg en flaske av den på fest og drikker kun den. Blir ikke fyllesyk eller spesielt full. Evt bestem deg for å prøve være edru på sosiale sammenkomster inni mellom og verdsett følelsen å våkne dagen etter uten anger og bakrus. Anonymkode: 905ce...cc8 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #23 Skrevet 5. september 2022 Kan kjenne meg litt igjen. Jeg har ikke det minste lyst på alkohol i ukedager eller når jeg er alene, men synes det er veeeeldig hyggelig å ta seg en drink eller 5(!) i selskap. Jeg gjør aldri noe dumt, men det kan ofte føles sånn allikevel og jeg liker ikke tanken på at jeg er overstadig glad og pratsom. Tenker ofte "herregud, så slitsom jeg var i går". Likevel får jeg tilbakemeldinger på at ingen la merke til noe spesielt med min oppførsel, så noe av det er i mitt hodet. Uansett, jeg har funnet ut at det er mer den psykologiske oppturen ved å ha en drink i hånda, som aller mest trigger meg. Så en løsning er faktisk å blande seg veldig svake drinker. Da har du likevel tilfredsstillelsen av å ha noe å nippe til utover kvelden uten at det får særlig konsekvenser. Jeg er sikker på jeg kunne blitt lurt til å drikke bare ren brus/blandevann om ikke jeg hadde blandet drinken selv. Anonymkode: 8a81a...e3a 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #24 Skrevet 5. september 2022 Enten slutt å gå ut for å drikke, unngå det helt. Eller bytt type alkohol drikk hvis du pleier å drikke øl bytt til vin eller pleier du å drikke drinker bytt til øl , med en annen type drikk kan det være lettere å gi seg etter et glass fordi hjernen ikke assosierer den smaken med å kjøpe ti glass til. Du må omprogrammere hjernen og lære den at med denne type drikken så skal vi hjem etter et glass. Og ikke valse ute i timesvis til sent Eller så kan du få medisin fra legen som gjør deg dårlig etter mer enn et glass. Jeg drakk meg alltid full før og så ikke poenget med å drikke om det ikke var for å bli full, så unngikk jeg alkohol helt i et år og da begynte jeg å føle at jeg ikke engang likte å være full, så når jeg begynte å møte venner ute for en drink igjen så ba jeg om tidlig møte kl 18 ikke 22 også tok bare en drink for det og var bestemt på å ikke bli i festmodus , etterhvert så gadd jeg ikke engang bruke penger på en drink så nå kjøper jeg brus eller står over hele bar-møtet med venninner. Er mere for meg selv siden drikking er sosialt men det føles også helt greit faktisk Anonymkode: 895d0...422 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #25 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Lett for en å si som aldri har slitt med alkohol. Ting er mye mer komplekst enn som så enn å bare si til noen «ikke drikk»…… Anonymkode: 59a56...655 Ts sa hun ikke var avhengig. En som sliter med alkohol og ikke kan la være er vel netopp det.. Disiplin. Eller vente på den dagen der du sier eller gjør noe fullstendig utilgivelig. Det gjelder å ikke ha alkohol i hus, og å si nei når man blir tilbudt. Anonymkode: 38d7b...5cb 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #26 Skrevet 6. september 2022 Jeg har det også sånn som deg, Ts, når jeg først drikker på fest eller ute på byen, så drikker jeg til jeg ikke orker mer. Heldigvis er det lenge før blackout, så jeg gjør ikke dumme ting, men jeg skulle ønske at jeg klarte å kose meg på byen med bare to glass vin. Min løsning har vært å gå over til cider og blande den med masse vann og isbiter. Det smaker likevel godt og varer veldig lenge uten at jeg risikerer å bli helt dritafull. Dessuten forhindrer det tømmermenn. Vin går altfor fort nedpå og jeg risikerer bare å bli dritings, så det drikker jeg ikke lenger, bortsett fra i middagsselskap eller med kjæresten, for da har jeg ingen problemer med å kontrollere inntaket. Anonymkode: f68dd...450 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #27 Skrevet 6. september 2022 Jeg har hatt samme. Er en måte å regulere følelser på. Jeg begynte å trene. 3 ganger i uka. Styrke og kondisjon. Det tok vekk litt av suget. Og jeg drikker aldri i ukedagene. For å unngå dette kjøper jeg aldri alkohol jeg har hjemme, med mindre jeg skal drikke litt i helgene. Og jeg kjøper ikke så mye at jeg blir full. I helgene følger jeg med på meg selv og legger beslutninger om å gå hjem på et klokkeslett jeg sjelden avviker fra. Hvis jeg klarer dette over tid, lar jeg meg skeie ut innimellom. Har til slutt kommet til en balanse. Anonymkode: f6cf8...e17 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #28 Skrevet 6. september 2022 Hvordan er AA møter egentlig? - TS Anonymkode: 59a56...655
Gjest Raffalayla Skrevet 6. september 2022 #29 Skrevet 6. september 2022 Første steg; kjøp og les "Dopamine Nation" av Anna Lembke.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #30 Skrevet 6. september 2022 Ikke tenk at du skal slutte for alltid. Bare for en stund. Når det har gått en stund kommer du til å verdsette følelsen av å slippe skam over å gjort/sagt mye dumt og å våkne frisk og opplagt. Anonymkode: 565f8...d07
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #31 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke tenk at du skal slutte for alltid. Bare for en stund. Når det har gått en stund kommer du til å verdsette følelsen av å slippe skam over å gjort/sagt mye dumt og å våkne frisk og opplagt. Anonymkode: 565f8...d07 Jeg har prøvd dette mange ganger uten hell. Gått lenge uten og tenkt at jeg endelig klarer å drikke uten at det går skeis, i flere år. Nå orker jeg dette ikke lenger. Tror jeg må slutte å drikke for alltid… - TS Anonymkode: 59a56...655
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #32 Skrevet 6. september 2022 24 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har prøvd dette mange ganger uten hell. Gått lenge uten og tenkt at jeg endelig klarer å drikke uten at det går skeis, i flere år. Nå orker jeg dette ikke lenger. Tror jeg må slutte å drikke for alltid… - TS Anonymkode: 59a56...655 Begynn på aa-møter. Anonymkode: 565f8...d07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå