AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #1 Skrevet 5. september 2022 https://forskning.no/arbeidsliv/40-prosent-av-alle-ansatte-i-verden-vil-slutte-i-jobben/2072519 Kapitalismen dreper oss, sakte men sikkert. I Norge har staten bygd ned landet vårt i over 40år! Man forstå at folk ikke gidder mer, se til USA. Dette kommer hit gradvis, vi har allerede etablert sosial dumping og billig arbeidskraft fra andre land. Tror mange i pandemien fant ut at det er deilig å gå uten jobb, å slippe å være slave i det falske arbeidslivet. Men bare motta penger på konto. Selv elsker jeg å være uten arbeid, styre min dager selv. Ha en fin døgnrytme, står opp kl 7 hver dag. Benytter dagen til det jeg vil. Dessverre får jeg ikke ufør. Mennesker som må ha jobb for å leve har et trist liv, null kontakt med seg selv. Kun en robot som lever på autopilot. Anonymkode: b6f22...8b9 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #2 Skrevet 5. september 2022 Det er nok noe i dette, men det handler ikke nødvendigvis om å ikke ville arbeide eller fylle dagene sine med interessante oppgaver. For mange, her i Norge i alle fall, handler det nok mer om at folk har fått erfare hvordan hverdagen kunne ha vært under pandemien, med mer frihet til å styre dagene selv og en høyere grad av autonomi i egen hverdag. Dette kræsjer helt med mange arbeidsgiveres krav om å komme tilbake til kontorene, særlig når det er uten opplagt grunn siden undersøkelser viser at effektiviteten er stabil eller øker med hjemmekontor. Folk sparer både tid og energi på å slippe å stelle seg for å dra på jobb og transportere seg til arbeidsplassen. Å måtte møte på arbeidsplassen betyr mindre fritid, mindre tid med familie og venner og kanskje mindre og dårligere søvn. Mer stress. Jeg ser flere og flere i min omgangskrets som bytter jobb fra arbeidsgivere som krever mye oppmøte på arbeidsplassen og til arbeidsgivere som forstår viktigheten av god work/life balance og er rause med bruk av hjemmekontor. Dette er arbeidsgiverne som kommer til å vinne kampen om de mest attraktive arbeidstakerne i fremtiden. Anonymkode: ee8e9...196 10 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #3 Skrevet 5. september 2022 Klandrer ikke sykepleierne i hvert fall, som ofte opplever å ikke fått gått på do eller spist lunsj sittende, mens regjeringen stadig bygger ned sykehusene. Dette er helt sykt å tenke på da vi erfarte den manglende kapasiteten på sykehusene under pandemien. Anonymkode: 65089...c9b 9 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #4 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Klandrer ikke sykepleierne i hvert fall, som ofte opplever å ikke fått gått på do eller spist lunsj sittende, mens regjeringen stadig bygger ned sykehusene. Dette er helt sykt å tenke på da vi erfarte den manglende kapasiteten på sykehusene under pandemien. Anonymkode: 65089...c9b Ja, klandrer ingen sykepleiere for å ville gi seg. Eller hjelpepleiere ++ for den del. Bare kjipt å være avhengig av deres hjelp, det er synd for oss alle. Gruer meg til å føde igjen, for å si det sånn. Er visst jævla dårlig med folk på fødeavdelingene rundt om. Anonymkode: 6f89e...878 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #5 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): https://forskning.no/arbeidsliv/40-prosent-av-alle-ansatte-i-verden-vil-slutte-i-jobben/2072519 Kapitalismen dreper oss, sakte men sikkert. I Norge har staten bygd ned landet vårt i over 40år! Man forstå at folk ikke gidder mer, se til USA. Dette kommer hit gradvis, vi har allerede etablert sosial dumping og billig arbeidskraft fra andre land. Tror mange i pandemien fant ut at det er deilig å gå uten jobb, å slippe å være slave i det falske arbeidslivet. Men bare motta penger på konto. Selv elsker jeg å være uten arbeid, styre min dager selv. Ha en fin døgnrytme, står opp kl 7 hver dag. Benytter dagen til det jeg vil. Dessverre får jeg ikke ufør. Mennesker som må ha jobb for å leve har et trist liv, null kontakt med seg selv. Kun en robot som lever på autopilot. Anonymkode: b6f22...8b9 Kjipt å gå hjemme uten jobb når man ikke har penger da, noe som gjelder de aller fleste i verden. Det er et relativt lite mindretall som har oppspart kapital/investeringer/andre kilder som kan gå hjemme og fortsatt ha en ok livsstandard. De aller fleste i verden greier seg ikke uten å jobbe på godt og vondt. Anonymkode: 77203...133 1
Heisann1234 Skrevet 5. september 2022 #6 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, klandrer ingen sykepleiere for å ville gi seg. Eller hjelpepleiere ++ for den del. Bare kjipt å være avhengig av deres hjelp, det er synd for oss alle. Gruer meg til å føde igjen, for å si det sånn. Er visst jævla dårlig med folk på fødeavdelingene rundt om. Anonymkode: 6f89e...878 Jeg er sykepleier og kan skrive under på dette. Noe døde i meg og flere av mine gode kollegaer etter pandemien. Det kommer aldri til å bli bra igjen, for systemet vil fortsette å bygge ned på alt for å spare. Privatisering og utenlandsk arbeidskraft blir tingen i nærmeste framtid. Kvaliteten på tilbudet kommer til å suge. Lykke til, til oss 😬 2 5 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #7 Skrevet 5. september 2022 Heisann1234 skrev (16 minutter siden): Jeg er sykepleier og kan skrive under på dette. Noe døde i meg og flere av mine gode kollegaer etter pandemien. Det kommer aldri til å bli bra igjen, for systemet vil fortsette å bygge ned på alt for å spare. Privatisering og utenlandsk arbeidskraft blir tingen i nærmeste framtid. Kvaliteten på tilbudet kommer til å suge. Lykke til, til oss 😬 Dessverre har du rett, alt går til helvete. Sakte men sikkert. AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Klandrer ikke sykepleierne i hvert fall, som ofte opplever å ikke fått gått på do eller spist lunsj sittende, mens regjeringen stadig bygger ned sykehusene. Dette er helt sykt å tenke på da vi erfarte den manglende kapasiteten på sykehusene under pandemien. Anonymkode: 65089...c9b Jeg klandrer ingen som slutter i jobben sin. Arbeidstakere har makten i samfunnet, om ingen vil jobbe så stopper alt opp. Men arbeidstakere er kuet av at de må ha penger... Heldigvis kan man leve et greit liv på NAV i norge. Derfor skulle jeg gjerne sett at tusenvis sa opp jobbene sine i protest mot effektiviseringen og innsparingen! Spesielt innen helse, omsorg, renovasjon og transportbransjen! STREIK ELLER SLUTT NÅ!!!! Sivil ulydighet!!! Anonymkode: b6f22...8b9 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #8 Skrevet 5. september 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Mennesker som må ha jobb for å leve har et trist liv, null kontakt med seg selv. Kun en robot som lever på autopilot. Anonymkode: b6f22...8b9 Nope, stemmer ikke. Jeg må ha jobb for å ha den inntekten jeg ønsker og trives godt med det. Er ikke slave, har kontakt med meg selv, har et bra liv og er ikke en robot. Ikke tro du snakker for andre enn deg selv. Anonymkode: 196c5...4ff 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #9 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjipt å gå hjemme uten jobb når man ikke har penger da, noe som gjelder de aller fleste i verden. Det er et relativt lite mindretall som har oppspart kapital/investeringer/andre kilder som kan gå hjemme og fortsatt ha en ok livsstandard. De aller fleste i verden greier seg ikke uten å jobbe på godt og vondt. Anonymkode: 77203...133 I norge kan man heldigvis leve på NAV. AnonymBruker skrev (1 time siden): Nope, stemmer ikke. Jeg må ha jobb for å ha den inntekten jeg ønsker og trives godt med det. Er ikke slave, har kontakt med meg selv, har et bra liv og er ikke en robot. Ikke tro du snakker for andre enn deg selv. Anonymkode: 196c5...4ff Tenk på all tiden du kaster bort på arbeidet. Som du kunne dyrket deg selv, leve. Ha et liv. Anonymkode: b6f22...8b9 1 1
Alauda Skrevet 5. september 2022 #10 Skrevet 5. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 5.9.2022 den 12.42): https://forskning.no/arbeidsliv/40-prosent-av-alle-ansatte-i-verden-vil-slutte-i-jobben/2072519 Kapitalismen dreper oss, sakte men sikkert. I Norge har staten bygd ned landet vårt i over 40år! Man forstå at folk ikke gidder mer, se til USA. Dette kommer hit gradvis, vi har allerede etablert sosial dumping og billig arbeidskraft fra andre land. Tror mange i pandemien fant ut at det er deilig å gå uten jobb, å slippe å være slave i det falske arbeidslivet. Men bare motta penger på konto. Selv elsker jeg å være uten arbeid, styre min dager selv. Ha en fin døgnrytme, står opp kl 7 hver dag. Benytter dagen til det jeg vil. Dessverre får jeg ikke ufør. Mennesker som må ha jobb for å leve har et trist liv, null kontakt med seg selv. Kun en robot som lever på autopilot. Anonymkode: b6f22...8b9 Jeg tenker at man er heldig om man har et arbeid man synes er givende, det må etter min mening være bedre enn å ha uendelig med fritid. Har man et arbeid som synes mindre meningsfylt kan jeg ikke forstå at man heller ønsker fri. I hvert fall om man har en inntekt man kan leve av. Å ikke ha givende arbeid og samtidig ha veldig lite penger synes svært lite attraktivt. Endret 6. september 2022 av Alauda 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #11 Skrevet 5. september 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: I norge kan man heldigvis leve på NAV. Tenk på all tiden du kaster bort på arbeidet. Som du kunne dyrket deg selv, leve. Ha et liv. Anonymkode: b6f22...8b9 Det kunne jeg ikke for jeg hadde ikke hatt penger nok til å dyrke det livet jeg ønsker uten jobb. Jeg har et liv og anser ikke tiden på jobb som bortkastet. Anonymkode: 196c5...4ff 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #12 Skrevet 5. september 2022 Alauda skrev (12 minutter siden): Jeg tenker at man er heldig om man har et arbeid man synes er givende, det må etter min mening være bedre enn å ha uendelig med fritid. Har man et arbeid som synes mindre meningsfylt kan jeg forstå at man heller ønsker fri. I hvert fall om man har en inntekt man kan leve av. Å ikke ha givende arbeid og samtidig ha veldig lite penger synes svært lite attraktivt. Arbeidslivet handler jo bare om penger da. Lite givende. Jeg elsker dagtiden min, på kveldstid har jo alle fri. Kan trene uforstyrret på senter, gå på cafe, lese, tenke, lage mat, dyrke interesser. Reise rundt i norge/verden. Helt topp. Har rett og slett ikke tid til å jobbe. Anonymkode: b6f22...8b9 1
Alauda Skrevet 5. september 2022 #13 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Arbeidslivet handler jo bare om penger da. Lite givende. Jeg elsker dagtiden min, på kveldstid har jo alle fri. Kan trene uforstyrret på senter, gå på cafe, lese, tenke, lage mat, dyrke interesser. Reise rundt i norge/verden. Helt topp. Har rett og slett ikke tid til å jobbe. Anonymkode: b6f22...8b9 Jo, mange er så heldige at de finner arbeidet givende, meg selv inkludert. 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #14 Skrevet 5. september 2022 Jeg er både enig og uenig. Sosial dumping er ikke bra. Heller ikke utnyttelse av arbeidssøkere på blant annet AAP. Jeg er på mitt fjerde år på AAP og det går mot gradert ufør. Jeg merker stor forskjell etter å ha begynt å jobbe igjen. Det var hyggelig å se igjen kolleger, jeg jobber med noe som gir meg glede i hverdagen. Jeg føler jeg bidrar noe og jeg har noe å gå til. Det savnet jeg de første årene på AAP, og jeg merket at om jeg hadde gått hjemme særlig lenger uten noe å gå til, så hadde ikke det vært bra for min psykiske helse. Nå jobber jeg 50% og resten AAP. Er vel der jeg kommer til å stoppe, men jeg er glad for at jeg har noe å gå til igjen! Det tror jeg er viktig for folks egenverdi. Men det kjenner man så klart ikke på om man føler seg utnyttet. De av dere med slike holdninger og/eller som opplever det: Bytt jobb NÅ!! Anonymkode: 5cb04...7fb
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #15 Skrevet 5. september 2022 Jeg liker jobben min, og det er helt greit å gå på jobb. Men jeg liker bare ikke å måtte jobb hver dag. 50% hadde vært perfekt. Men det har jeg ikke råd til. Anonymkode: b3b4a...3a8 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #16 Skrevet 5. september 2022 50% av hadde vært topp, men det har jeg ikke råd til. Jobben tar mye tid og krefter. Dagen er liksom ødelagt fordi man er sliten når man kommer hjem. Liker egentlig jobben min, men hadde vært nok med 50%. Anonymkode: f1a54...fc0 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #17 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I norge kan man heldigvis leve på NAV. Tenk på all tiden du kaster bort på arbeidet. Som du kunne dyrket deg selv, leve. Ha et liv. Anonymkode: b6f22...8b9 Nei, alle kan ikke leve på NAV, med mindre du er så syk at man får innvilget uføretrygd. Arbeidsløshetstrygd får man kun i to år, deretter er det sosialen som vanligvis er vanvittig mye mindre enn en normal lønn. De færreste klarer å leve særlig på det, i alle fall ikke om man ønsker å fylle livet med noen opplevelser og minner. Anonymkode: 77203...133 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #18 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): 50% av hadde vært topp, men det har jeg ikke råd til. Jobben tar mye tid og krefter. Dagen er liksom ødelagt fordi man er sliten når man kommer hjem. Liker egentlig jobben min, men hadde vært nok med 50%. Anonymkode: f1a54...fc0 Ja, dagen er ØDELAGT når man kommer hjem fra jobb. AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg liker jobben min, og det er helt greit å gå på jobb. Men jeg liker bare ikke å måtte jobb hver dag. 50% hadde vært perfekt. Men det har jeg ikke råd til. Anonymkode: b3b4a...3a8 Ikke sant! 50% er nok bra for mange. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei, alle kan ikke leve på NAV, med mindre du er så syk at man får innvilget uføretrygd. Arbeidsløshetstrygd får man kun i to år, deretter er det sosialen som vanligvis er vanvittig mye mindre enn en normal lønn. De færreste klarer å leve særlig på det, i alle fall ikke om man ønsker å fylle livet med noen opplevelser og minner. Anonymkode: 77203...133 Joda. Eier man ikke noe, så skal man få dekket bolig og mat. Livsopphold. Så må de dekke strøm og husleie. For meg tilsvarer dette en lavlønnet jobb. 6650kr, så får jeg dekket strøm og leie der jeg bor. Totalt ca 20 000+. Anonymkode: b6f22...8b9 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #19 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, dagen er ØDELAGT når man kommer hjem fra jobb. Ikke sant! 50% er nok bra for mange. Joda. Eier man ikke noe, så skal man få dekket bolig og mat. Livsopphold. Så må de dekke strøm og husleie. For meg tilsvarer dette en lavlønnet jobb. 6650kr, så får jeg dekket strøm og leie der jeg bor. Totalt ca 20 000+. Anonymkode: b6f22...8b9 Så da er det 6650 utenom strøm og leie, for de aller fleste vil det være svært lite til å fylle et liv, særlig om man har barn eller andre forpliktelser. Å oppfordre folk til å ikke jobbe i det hele tatt er uforsvarlig. Anonymkode: 77203...133
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #20 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så da er det 6650 utenom strøm og leie, for de aller fleste vil det være svært lite til å fylle et liv, særlig om man har barn eller andre forpliktelser. Å oppfordre folk til å ikke jobbe i det hele tatt er uforsvarlig. Anonymkode: 77203...133 Går fint for meg, kan jobbe litt utenom skattefritt. Du får også barnetillegg, har du barn mellom 11-17år får du 4500kr pr barn!! Tenk på deg, derfor forstår du vel at en somalisk familie med 6-7 barn klarer seg fint. De har for eks 4 barn som er mellom 11-17år. Dette alene gir 18000kr! Så kommer husleie og strøm, barnetillegg for de andre...da snakker vi om en utbetaling på rundt 50 000kr++... Sånn er NAV, helt sykt. Anonymkode: b6f22...8b9 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå