Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Skal til første samtale/konsultasjon for IVF imorgen. Regner med at det er rom for å stille spørsmål på denne timen? Lurer dermed på om det er noen spørsmål dere i etterkant av timen/senere i prosessen, angrer på at dere ikke stilte? Har skrevet ned noen spm, men del gjerne erfaringer.

Anonymkode: 6b897...888

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei! Skal til første samtale/konsultasjon for IVF imorgen. Regner med at det er rom for å stille spørsmål på denne timen? Lurer dermed på om det er noen spørsmål dere i etterkant av timen/senere i prosessen, angrer på at dere ikke stilte? Har skrevet ned noen spm, men del gjerne erfaringer.

Er det i det offentlige? 🙂 Jeg følte vi fikk greit med informasjon, også om ventetid, og det var rom for og stille spørsmål på første samtalen, men det var også tidsbegrenset. Vi fikk også beskjed at det er ikke så mye tid til spørsmål på timene som blir satt opp senere, det var mer 10-15 min, så hvis man hadde behov for og prate, var det bedre og be om en konsultasjon. Følte ikke jeg savnet noen spørsmål eller angret på noe som ikke ble stilt: fikk god hjelp her inne til det 😍 

Anonymkode: 6f6f0...153

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.9.2022 den 12.39):

Skal snart på første time selv. Hvordan gikk det? Lov å spørre hvilke spørsmål du har skrevet ned? :)

Jeg har skrevet et par spm i forhold til sprøytene, da jeg har sprøyteskrekk;

-Om det er mulig å bruke bedøvelses/emblakrem før sprøyte. 

-Om det kan settes i magen, da jeg har hørt mange må sette i lår, men at det er vondere. 

Har også tenkt å høre hvilke bivirkninger man eventuelt burde ta alvorlig, og hva som er tegn på overstimulering.

Godt mulig dette er ting de snakker om, men det er ting jeg tenker litt ekstra på, så tenker det er verdt å spørre om ikke 😅

Anonymkode: 44f7b...da4

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Skal snart på første time selv. Hvordan gikk det? Lov å spørre hvilke spørsmål du har skrevet ned? :)

-Om det kan settes i magen, da jeg har hørt mange må sette i lår, men at det er vondere. 

Har også tenkt å høre hvilke bivirkninger man eventuelt burde ta alvorlig, og hva som er tegn på overstimulering.

Godt mulig dette er ting de snakker om, men det er ting jeg tenker litt ekstra på, så tenker det er verdt å spørre om ikke 😅

Jeg brukte en isbit til og numme området 🙈 Merket ikke en eneste sprøyte! Satt alle i magen (slik jeg ble lært opp). 

Anonymkode: 6f6f0...153

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Timen gikk bra! Fikk svar på alt jeg lurte på. Sprøytene kan settes i magen, ja. Fikk god info om overstimulering og konsekvensene av det og hva jeg skulle se etter, fikk info om prosessen, hvor langt fram i tid det er (6mnd) og hva et forsøk innebærer. Eneste spørsmålet jeg trengte å stille selv var ifht fravær fra jobb, da jeg bor 3 timer unna. Ellers fikk jeg så mye info at jeg sikkert har glemt halvparten.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg vil bare kommentere på dette med sprøyteskrekken din. 

Jeg har selv sprøyteskrekk og trenger forberedelser før blodprøver og andre sprøyter. Jeg brakk foten for noen år siden og måtte da ta sette sprøyte på meg selv i magen hver dag så lenge jeg hadde gips. Den første uka var det helt forferdelig og jeg kunne sitte en halvtime før jeg klarte det, men uke nr 2 løsnet det skikkelig og jeg bare satt den inn og var ferdig.

Jeg har like stor sprøyteskrekk idag, men slik jeg forstår IVF så må vi sette samme sprøyte over en tidsperiode, og derfor gruer jeg ikke for å sette den. Jeg tenker at det skal jeg jammen få til, og det tror jeg du vil få til og ❤️

Anonymkode: 7e829...421

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Om det er mulig å bruke bedøvelses/emblakrem før sprøyte. 

Det er mulig, men totalt bortkastet. 

Anonymkode: 46379...acc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...