Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan tar dere steget for å bli kjent med andre voksne?

Har lagt til en mor fra bhg på Facebook, barna hennes er ikke helt samme alder som mine, men skiller ikke mye. Eldste hennes går også på samme fritidsaktivitet som min eldste. 

Lyst å bli bedre kjent med denne mammaen.

Hvordan ta steget uten at det er kleint? Invitere henne sammen med andre mammaer? Invitere henne til å gå tur? Føler dette får meg til å virke noe merkelig, og det er ikke helt normalt for nordmenn å gjøre.

Anonymkode: cfbcc...de2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den enkleste måten å bli kjent med andre foreldre på når barna er små er ved å invitere barna hjem for å leke med dine, treffes på en lekeplass eller lignende. Når barna er små er det da naturlig at en av foreldrene da følger barna, og blir der under leketreffet.

Jeg vet ikke om jeg vil anbefale deg å spørre denne moren om hun vil gå tur med deg, uten barna, med mindre du har sett at hun pleier å gå tur alene. Mange småbarnsforeldre har svært lite egentid, og med mindre denne dama er en ivrig turgåer så kan det bli sett på som litt merkelig å bli invitert ut på tur av en fremmed mor. Men å invitere barna på noe, og se om dere finner tonen, er gull. :) 

Anonymkode: c18b6...8c6

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Den enkleste måten å bli kjent med andre foreldre på når barna er små er ved å invitere barna hjem for å leke med dine, treffes på en lekeplass eller lignende. Når barna er små er det da naturlig at en av foreldrene da følger barna, og blir der under leketreffet.

Jeg vet ikke om jeg vil anbefale deg å spørre denne moren om hun vil gå tur med deg, uten barna, med mindre du har sett at hun pleier å gå tur alene. Mange småbarnsforeldre har svært lite egentid, og med mindre denne dama er en ivrig turgåer så kan det bli sett på som litt merkelig å bli invitert ut på tur av en fremmed mor. Men å invitere barna på noe, og se om dere finner tonen, er gull. :) 

Anonymkode: c18b6...8c6

Enig. Aktiviteter med barna er det mest naturlige, og det letteste. Jeg hadde nok syntes det var merkelig om jeg ble invitert av en "fremmed" til å gå tur, oss to alene. Jeg har ikke så mye egentid å ta av, og ville fort blitt kleint for min del. 

Anonymkode: 2931b...9b5

• Liker 2
Skrevet

Sånn er virkeligheten i Norge....må ha hjelp til å omgås andre mennesker 😅

Glad jeg er vokst opp i et land med sosial kultur, der vi ikke må gjetes.

Anonymkode: 465a3...7c1

• Liker 1
Skrevet

Ble kjent med mødre på lekeplassen da jeg hadde små barn. Og inviterte barna inn for å leke, da satt vi med en kaffe og pratet. Bare koselig det da. 

Anonymkode: ce8ea...07f

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvordan tar dere steget for å bli kjent med andre voksne?

Har lagt til en mor fra bhg på Facebook, barna hennes er ikke helt samme alder som mine, men skiller ikke mye. Eldste hennes går også på samme fritidsaktivitet som min eldste. 

Lyst å bli bedre kjent med denne mammaen.

Hvordan ta steget uten at det er kleint? Invitere henne sammen med andre mammaer? Invitere henne til å gå tur? Føler dette får meg til å virke noe merkelig, og det er ikke helt normalt for nordmenn å gjøre.

Anonymkode: cfbcc...de2

Spør i vei:) Det har jeg gjort. Det ble hyggelig tur, og også vinkveld med flere andre mammaer. Nå er vi venninner. Nordmenn er rare, men de fleste synes det er hyggelig å bli bedt med på ting. (Er norsk selv altså😅kr

Anonymkode: f084f...47a

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dere trenger ikke lete videre, her er dagens mest konstruktive innlegg på kåge. 

Anonymkode: c982e...323

Skrevet

Send en liten melding der du byr på kaffe og playdate:)

Anonymkode: 5203c...ceb

Skrevet

Jeg ville satt pris på et spørsmål om å treffes med kaffe og unger! Da får man skravlet og sosialisert store og små samtidig.

Kvelder med treff uten barn er koselig, men jeg er personlig ganske sliten etter jobb. Tenker at hvis man treffer tonen, så blir det naturlig å holde kontakten uten barn også, når barna vokser og klarer seg litt mer selv. Hvis det ga mening.😅

Anonymkode: 2c812...43b

• Liker 1
Skrevet

Inviter barna hennes , om barna er for store til at mamma er med på besøker kan du by på kaffe når hun kommer med de. FVanskelig å prioritere tid uten barn for mange mødre så det er ikke sikkert tur er det beste. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Amen

Anonymkode: dca3d...adc

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Haha 😆 hvilket land er dette?

Anonymkode: 0b3b3...a61

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...