Gå til innhold

Samleie fortsatt vondt 11 mnd etter keisersnitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette vanlig? Fullammer fortsatt baby og h*n spiser ikke særlig mye enda, så det er mye amming. Kan det ha noe å si? Har heller ikke fått mensen enda 

Har ellers ikke smerter eller ubehag, bare veldig vondt med samleie. Litt kjedelig, for det fører ikke akkurat til særlig sexlyst, selv om jeg på en måte har lyst også. 

flere som har hatt smerter lenge etter barnet ble født, selv om det ikke var vaginalt?

Anonymkode: f46a9...e61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor har du smerter?

Anonymkode: 2587b...53c

Skrevet

Om baby får fast føde, så fullammer du ikke lenger, bare sånn til info. 
Hvor får du vondt under samleie?

• Liker 1
Skrevet

Visst arret gjør vondt så er det ikke normalt. Bruker dere glidemiddel? 

• Liker 1
Skrevet

Hvor gjør det vondt, selve arret eller i skjeden? Jeg hadde vondt under sex til barnet var ca.ett år pga sår skjede. Jeg merket ikke noe til at jeg var sår ellers, bare under sex, men da gjorde det også skikkelig vondt. Det skyldes hormoner, og de minsker jo mindre du ammer. Jeg hadde også keisersnitt, men tror ikke det er relevant, da det som sagt skyldes hormoner. 

Jeg brukte denne regelmessig, og det hjalp veldig: https://www.farmasiet.no/catalog/intim-og-underliv/overgangsalder/multi-gyn-actigel-501,5007695?gclid=CjwKCAjwvNaYBhA3EiwACgndgq9fHwf-0JnPgJ7AecO3ph1mlNy9-pTEg0_1oEQMoWEOLc4onAlooxoC8igQAvD_BwE

Anonymkode: df1a8...6a7

Skrevet

Jeg ammer* flere ganger daglig og om natten

ikke smerter i arret men i skjeden, nevner at det er keisersnitt for å presisere at baby ikke kom ut vaginalt så jeg ikke har noen arr etter rifter eller ble sydd og at det kan være årsak 

takk for tipset og linken ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

ikke smerter i arret men i skjeden, nevner at det er keisersnitt for å presisere at baby ikke kom ut vaginalt så jeg ikke har noen arr etter rifter eller ble sydd og at det kan være årsak 

Det handler mye om hormoner, som de andre skriver. Bruker dere glidemiddel?

Ellers så er jo svangerskap en påkjenning for bekkenbunnen. Det kan hende du er stram i muskulaturen, hvis smertene ved samleie vedvarer så hadde jeg vurdert å dra til fysioterapeut med kompetanse på bekkenbunn. Etter keisersnitt kan man også ha noe endret holdning og bevegelsesmønster (f.eks pga. smerter, man ubevisst vil skåne magen) og egentlig bare pga. det å bære på en baby. Kanskje du trenger hjelp til avspenning. 

Anonymkode: 2587b...53c

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Da har du nok sår skjede pga hormoner, ja. Det middelet jeg linket til, pluss eventuelt glidemiddel, gjorde sex mulig her. Håper det hjelper deg også! 🙂

Anonymkode: df1a8...6a7

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...