AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #1 Skrevet 5. september 2022 Har ei venninne jeg egentlig liker ganske godt. men.. det er mye meg meg meg. Hun kan ringe å snakke om seg og sitt i timesvis, og når jeg vil si noe om meg virker hun uinteressert eller feiler det bort. de siste månedene har jeg begrenset veldig kontakten, og sørger for korte samtaler. Jeg får rett og slett vondt i ørene av non stop meg meg meg. i går sendte jeg henne en melding om hva jeg føler. At jeg veldig gjerne ønsker å snakke sammen, men at det også må være plass til meg. Osv. pakket det fint inn med hjerter og litt emogies så det ikke føles så hardt. Hun har ikke lest mld enda. Er super konfliktsky - men nå må jeg bare stå opp for meg selv og mine behov også dumt? Eller lurt? Anonymkode: be3bf...82b 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #2 Skrevet 5. september 2022 Lurt. Det å verbalt uttrykke hvilke grenser og forventninger man har i en relasjon til et annet menneske, er både sunt og lurt. Om du ikke hadde sagt noe, hadde gjerne vennskapet blitt slutt. Om du føler nag og irritasjon, føler deg sliten, brukt, osv, når du har vært med en person, så er det ikke et sunt vennskap. Da er det bedre å si ifra hva som plager deg, sette en grense og en forventning (vi skal prate om oss begge, ikke bare deg), og formulere den. Anonymkode: e54c3...927 5 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #3 Skrevet 5. september 2022 lurt. Det er forhåpentligvis ubevisst fra hennes side, og hvis det ikke er det så er hun jo egentlig ikke en venninne. Anonymkode: 1e408...204 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #4 Skrevet 5. september 2022 Fikk svar med henne nå faktisk. hun takket for at jeg sa fra, og tok det fint. flere andre som hadde reagert på det også sa hun, glad jeg sa fra da hun har mistet venner pga dette. Anonymkode: be3bf...82b 7 8
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #5 Skrevet 5. september 2022 ikke all verdens smileys kan ta bort budskapet, ei heller om man pakker det fint inn så jeg håper du kan stå for alt du skrev siden du sier du er konfliktsky, men jeg tenker du gjorde det riktige. I verste fall får du mye rom til deg selv.. og det er ikke sikkert å miste en slik venn er noe tomrom.. Anonymkode: 98916...557
kraftwerk Skrevet 5. september 2022 #6 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fikk svar med henne nå faktisk. hun takket for at jeg sa fra, og tok det fint. flere andre som hadde reagert på det også sa hun, glad jeg sa fra da hun har mistet venner pga dette. Anonymkode: be3bf...82b Hvor gamle er dere? Så bra du sa ifra, men er jo litt rart at flere har sagt ifra - og hun har mistet flere venner, men hun fortsetter å oppføre seg slik. Du får se om det blir noe endring. 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #7 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): ikke all verdens smileys kan ta bort budskapet, ei heller om man pakker det fint inn så jeg håper du kan stå for alt du skrev siden du sier du er konfliktsky, men jeg tenker du gjorde det riktige. I verste fall får du mye rom til deg selv.. og det er ikke sikkert å miste en slik venn er noe tomrom.. Anonymkode: 98916...557 Se kommentaren min over. Når en skriver kan det lett tolkes mer krass og angripende hvis en ikke mykgjør det med et hjerte. jeg har mange venner, er heldig der. men de vennene jeg har valgt å ha i min innerste sirkel er folk jeg ønsker å ha der. Folk som gir meg glede. Anonymkode: be3bf...82b 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #8 Skrevet 5. september 2022 kraftwerk skrev (2 minutter siden): Hvor gamle er dere? Så bra du sa ifra, men er jo litt rart at flere har sagt ifra - og hun har mistet flere venner, men hun fortsetter å oppføre seg slik. Du får se om det blir noe endring. Voksne. Hun klarer nok ikke å sette på bremsen. Når hun har meg som lytter og lar henne få snakke, er det lett å bare tømme seg. En må selv sette på bremsen, og ikke være avhengig av at noen må si fra. Noen sier fra, andre forsvinner da de ikke orker Anonymkode: be3bf...82b 4
kraftwerk Skrevet 5. september 2022 #9 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Voksne. Hun klarer nok ikke å sette på bremsen. Når hun har meg som lytter og lar henne få snakke, er det lett å bare tømme seg. En må selv sette på bremsen, og ikke være avhengig av at noen må si fra. Noen sier fra, andre forsvinner da de ikke orker Anonymkode: be3bf...82b Så lenge hun tar det til seg, når noen sier ifra i samtalen så er jo det bare positivt 😊
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #10 Skrevet 5. september 2022 kraftwerk skrev (2 minutter siden): Så lenge hun tar det til seg, når noen sier ifra i samtalen så er jo det bare positivt 😊 Det er ikke alltid lett å si fra, da har jeg allerede hisset meg opp såpass at det kan komme feil ut. Derfor valgte jeg å vente til jeg hadde roet meg ned, der jeg kunne skrive til henne og tenke gjennom hvordan jeg ordla meg Anonymkode: be3bf...82b
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #11 Skrevet 5. september 2022 For det første, ikke kall deg konfliktsky. For det er du ikke når du klarer å sende en slik melding. De fleste hadde bare ebbet ut kontakten. Nå får du se om hun faktisk endrer seg da. Har mine tvil når mange har sagt det før uten at hun har sluttet. Anonymkode: 39597...4b9 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #12 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): For det første, ikke kall deg konfliktsky. For det er du ikke når du klarer å sende en slik melding. De fleste hadde bare ebbet ut kontakten. Nå får du se om hun faktisk endrer seg da. Har mine tvil når mange har sagt det før uten at hun har sluttet. Anonymkode: 39597...4b9 Nei, man kan faktisk være ekstremt konfliktsky og likevel velge å kjempe for noe som betyr mye for en, når det ikke kan fortsette sånn det er. Man har liksom ingenting å tape om det ikke går, men så mye å vinne på om det går.. 🙏🏻❤️ Anonymkode: 649e7...d00 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #13 Skrevet 5. september 2022 Høres ut som du har kommet ut for en narcissist. Å si fra og sette grenser er helt nødvendig, ellers blir det alltid en ensidig relasjon. Personen kan muligens ta seg sammen, og forsøke å fake interesse for den andre. Men det blir sjeldent genuint. Det går å ha et slags vennskap like vel. Men en må være veldig bevisst på at en først og fremst fyller en rolle og behov for den andre til å speile seg selv. Det er fort gjort å bli slukt med hud og hår, for det blir så voldsomt. Uansett hva den personen har opplevd, så er det verre enn, eller bedre enn, hva alle andre står i. Dine lykkestunder eller kriser blir lett feid bort. Det er lett å bli tom, særlig om en ender opp i en støtterolle. Synes du var kjempeflink! Folk skygger stort heller unna, enn å si fra. Håper du kan få til en slags balanse. Anonymkode: 6cc9e...351 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #14 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Høres ut som du har kommet ut for en narcissist. Å si fra og sette grenser er helt nødvendig, ellers blir det alltid en ensidig relasjon. Personen kan muligens ta seg sammen, og forsøke å fake interesse for den andre. Men det blir sjeldent genuint. Det går å ha et slags vennskap like vel. Men en må være veldig bevisst på at en først og fremst fyller en rolle og behov for den andre til å speile seg selv. Det er fort gjort å bli slukt med hud og hår, for det blir så voldsomt. Uansett hva den personen har opplevd, så er det verre enn, eller bedre enn, hva alle andre står i. Dine lykkestunder eller kriser blir lett feid bort. Det er lett å bli tom, særlig om en ender opp i en støtterolle. Synes du var kjempeflink! Folk skygger stort heller unna, enn å si fra. Håper du kan få til en slags balanse. Anonymkode: 6cc9e...351 Wtf!!!!! Unnskyld meg, er du ikke helt klok eller? Nei, dette er ikke en narcissist, venninnen tok jo tilbakemeldingen pent! Anonymkode: 649e7...d00 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #15 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Høres ut som du har kommet ut for en narcissist. Å si fra og sette grenser er helt nødvendig, ellers blir det alltid en ensidig relasjon. Personen kan muligens ta seg sammen, og forsøke å fake interesse for den andre. Men det blir sjeldent genuint. Det går å ha et slags vennskap like vel. Men en må være veldig bevisst på at en først og fremst fyller en rolle og behov for den andre til å speile seg selv. Det er fort gjort å bli slukt med hud og hår, for det blir så voldsomt. Uansett hva den personen har opplevd, så er det verre enn, eller bedre enn, hva alle andre står i. Dine lykkestunder eller kriser blir lett feid bort. Det er lett å bli tom, særlig om en ender opp i en støtterolle. Synes du var kjempeflink! Folk skygger stort heller unna, enn å si fra. Håper du kan få til en slags balanse. Anonymkode: 6cc9e...351 Narsissist faktisk 😅 hva har jeg skrevet i HI som du kan tolke dit hen at hun er det? Kaller du alle folk som er litt selvopptatt for narsissist? Nei, hun er overhode ikke det. ikke svar i tråder du ikke har peiling på. alle har sære sider, og gode venner gjør oss oppmerksom på dette for at de skal få mulighet til å endre det. Anonymkode: be3bf...82b 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #16 Skrevet 6. september 2022 Jeg kan være litt som denne venninnen, særlig i perioder av livet der det skjer mye. Det bobler liksom over for meg, og jeg glemmer at også andre opplever ting i sine liv. Det jeg trenger er at mine venner sier rett ut at jeg må slutte å snakke om meg selv. Trenger en slik påminnelse. Anonymkode: d8eb5...3f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå