Gå til innhold

Toscana med barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bo i en liten badeby nær Pisa med to små barn på 4 og 6 år.  Lurer på om noen har noen tips til aktiviteter og steder vi bør få med oss? Dette er et helt ukjent område for oss. Blir jo litt kjedelig å ligge på stranda en hel uke .. Tenkte å leie bil😊

Anonymkode: 0f688...626

Videoannonse
Annonse
Gjest Muffin man
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dette er et helt ukjent område for oss

Cinque Terre som nummer en.. Er veldig turistifisert i høysesongen så det finnes sikkert noe å gjøre for ungene uten at jeg garanterer noe.  . Tilkomst med bil er ikke like praktisk alle plassene.. Anbefaler å ta en dagsbillett på toget for å komme mellom plassene når dere er der i stedet for å bruke bil.

Siena er veldig fint og Firenze er ikke så forferdelig langt unna det heller. Er skinn din greie anbefaler jeg San Gimignano.  Kjenner folk som kjører sju timer fra Nord-Italia til denne plassen når de vil kjøpe skinnjakke/vesker .Utrolig idyllisk sted på toppen av et fjell/ås med fantastisk utsikt. Et av de mest romantiske stedene jeg noen gang har sett solnedgangen fra:)  (så lenge været er fint)

Barneaktiviteter er jeg litt ukjent med på disse plassene, men anbefaler å søke litt rundt..

Endret av Muffin man
Skrevet

Ta en dagstur til Volterra.

Anonymkode: cd31f...577

Skrevet

Vil si at bil er veldig viktig når man ferierer i Torscana.  Spesielt når dere har såpass små barn med dere, men også fordi det gir større fleksibilitet for hva dere vil oppleve.  

Vi bodde på en gammel gård hvor de produserte solsikkeolje.  Måtte kjøre en halvtime for å komme til strand og kyst.  Heldigvis var det svømmebasseng på gården, så noen ganger holdt vi oss der hele dagen.  I hagen var der laget grillplasser under trærne.  Veldig koselig for både små og store.  

Kan ikke huske at der var så mange steder spesielt for barn.  Men våre trivdes godt da vi dro på dagsturer til bl.a. Volterra og Siena som andre har nevnt.  Cinque Terra valgte vi bort fordi det var midt i sesongen og alt for mange turister.  Vi var i Toscana i to uker i starten av august.  

Har dere muligheten til å oppleve Siena om kvelden, så er det en helt spesiell opplevelse.  Her spilles klassisk musikk fra scenen midt i byen, og folk sitter på den runde, eggformede plassen foran med sin mat og vin.  Ta med barna for en annerledes opplevelse!

• Hjerte 1
Skrevet

Firenze er fint med mye å oppleve. Ta dem med i Boboli-hagen og la dem leke og løpe fra seg der og kjøp med noe niste. Finn noen kule butikker som de liker i byen, spis is og siden pizza og hvis de vil og du synes de er store nok kan du ta dem med  opp på toppen av santa Maria del fiore. Siena er også verd et besøk. 

Anonymkode: 40f2f...8c1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...