kaleidoskop Skrevet 5. september 2022 #1 Skrevet 5. september 2022 Jeg blir av mange, venner, familie, kollegaer. Oppfattet som en sur person. Jeg har et resting bitch face og litt mørkt og nøytralt tonefall. Skal innrømme at jeg ikke er en sprudlene og "happy" person, men stiller meg ganske nøytralt til ting. Noen ganger er jeg også bare på "ok". Det vil si at jeg ikke har så mye meninger om den saken. Er klar over at jeg ikke blir oppfattet som en solstråle. Det er greit, men synes det er litt kjedelig å bli oppfattet som sur. Jeg prøver å smile mer og legge opp tonefallet, være engasjert. Men synes personlig jeg høres ut som en smurf, at det er veldig påtatt. Er det noe jeg kan gjøre for å bli en mer hyggelig person? Finnes det smilekurs 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #2 Skrevet 5. september 2022 Føler du på øyeblikk av lykke i hverdagen, eller du generelt alltid litt "flat" i humøret? Jeg vil tro det er måten å skape en forandring, finne flere ting som får deg til å føle på glede og lykke, slik at dette skinner mer gjennom i løpet av dagen? Anonymkode: 6a027...4a3 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #3 Skrevet 5. september 2022 Sliter med det samme. Resting bitch face, øyebryn formet som en karikatur av en sint person, og har ikke en smilende, sprudlende personlighet. Jeg har også en ganske mørk stemme. Jeg ER ikke sur, jeg er helt nøytral og rolig og fornøyd. Men blir altså anklaget for å være sint og sur i hytt og gevær. Mye er utseendet mitt. Jeg får høre at folk ikke har turt å prate til meg, for jeg ser så sint ut. Mens jeg altså ikke er det. Å klistre på seg et falskt smil gjør ofte ting verre. Folk er faktisk veldig flink til å merke om smil er falske eller ei, i ubevisstheten. Man blir gjerne ukomfortabel om man er i nærheten av folk som prøver å fake smil og latter. Jeg har bare infunnet meg med at det er sånn.. Anonymkode: c88da...12c
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #4 Skrevet 5. september 2022 Har akkurat samme greia. jeg har bare begynt å verbalt uttale meg med litt mer gledesord i dagligtalen. Eks: Jeg gleder meg, det blir gøy, takk for *whatever* jeg kosa meg så mye, nå trives jeg etc etc. Funker fint. Og det var egentlig greit å legge det inn i min dagligtale, for når jeg sier det, så kjenner jeg det også. win win. Anonymkode: 4904c...650 6 2
kaleidoskop Skrevet 5. september 2022 Forfatter #5 Skrevet 5. september 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Føler du på øyeblikk av lykke i hverdagen, eller du generelt alltid litt "flat" i humøret? Jeg vil tro det er måten å skape en forandring, finne flere ting som får deg til å føle på glede og lykke, slik at dette skinner mer gjennom i løpet av dagen? Anonymkode: 6a027...4a3 Ja det vil jeg si at jeg føler. Jeg er jo engasjert og glad innimellom også. Men ikke sånn jevnt over hele dagen. Vil si jeg smiler og ler mer hjemme, jobben kan jo bli litt tørr. Jeg er i utganspunktet ikke en sur person. (i følge meg selv) Men får tilbakemeldinger på at jeg virker sånn.
kaleidoskop Skrevet 5. september 2022 Forfatter #6 Skrevet 5. september 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Har akkurat samme greia. jeg har bare begynt å verbalt uttale meg med litt mer gledesord i dagligtalen. Eks: Jeg gleder meg, det blir gøy, takk for *whatever* jeg kosa meg så mye, nå trives jeg etc etc. Funker fint. Og det var egentlig greit å legge det inn i min dagligtale, for når jeg sier det, så kjenner jeg det også. win win. Anonymkode: 4904c...650 Jeg har veldig trua på slike ting At man blir glad av å smile. Men så var det å faktisk praktisere Klarer du å si det med et glad tonefall også?
kaleidoskop Skrevet 5. september 2022 Forfatter #7 Skrevet 5. september 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Sliter med det samme. Resting bitch face, øyebryn formet som en karikatur av en sint person, og har ikke en smilende, sprudlende personlighet. Jeg har også en ganske mørk stemme. Jeg ER ikke sur, jeg er helt nøytral og rolig og fornøyd. Men blir altså anklaget for å være sint og sur i hytt og gevær. Mye er utseendet mitt. Jeg får høre at folk ikke har turt å prate til meg, for jeg ser så sint ut. Mens jeg altså ikke er det. Å klistre på seg et falskt smil gjør ofte ting verre. Folk er faktisk veldig flink til å merke om smil er falske eller ei, i ubevisstheten. Man blir gjerne ukomfortabel om man er i nærheten av folk som prøver å fake smil og latter. Jeg har bare infunnet meg med at det er sånn.. Anonymkode: c88da...12c Høres akkurat ut som meg! Nesten litt greit å høre at vi er flere
Gjest AprilRyan Skrevet 5. september 2022 #8 Skrevet 5. september 2022 Ja, samme her. Jeg har også resting bitch face, har ikke en sprudlende og blid personlighet, er sjenert, har også litt mørkere tonefall og jeg har munnviker som peker nedover. Om jeg er stressa, i litt dårlig humør eller ikke har det bra så forsterker det seg, men selv om jeg har et nøytralt ansikt så ser jeg ikke glad ut. Jeg har også fått høre at jeg har lite ansiktsmimikk. I tillegg har sikkert hvordan man ordlegger seg noe å si og tonefall. Det hjelper heller ikke på at jeg har fått litt sinnarynke med årene heller. Jeg synes det til tider er litt slitsomt og noen ganger vil jeg helst unngå sosiale ting på grunn av det. Jeg prøver å være mer bevisst på det. Prøver å smile selv om jeg ikke synes det er naturlig å gjøre det og jeg tror at jeg ser litt "mykere" ut når ansiktet mitt er mer avslappet. Jeg synes det er vanskeligst å endre hvordan jeg ordlegger meg. Det føles så tåpelig når jeg prøver å være mer entusiastisk og glad. Som om det ikke er meg.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #9 Skrevet 5. september 2022 Å smile litt når man ser andre eller snakker sammen er bare en vanesak. Det føles litt unaturlig i starten frem til man har øvd det inn. Til slutt går det helt automatisk som med alle andre vaner vi har. Hilsen "hun hyggelige damen" med eks-resting bitchface. Anonymkode: 435ec...fe8 3
Gjest Muffin man Skrevet 5. september 2022 #10 Skrevet 5. september 2022 (endret) kaleidoskop skrev (54 minutter siden): Ja det vil jeg si at jeg føler. Jeg er jo engasjert og glad innimellom også. Men ikke sånn jevnt over hele dagen. Vil si jeg smiler og ler mer hjemme, jobben kan jo bli litt tørr. Jeg er i utganspunktet ikke en sur person. (i følge meg selv) Men får tilbakemeldinger på at jeg virker sånn. Det trenger ikke nødvendigvis å være ansiktsuttrykket alene som sender ut disse signalene. Generelt kroppspråk, øyekontakt og om vi underbevist vender kroppen vekk fra andre kan ofte påvirke signalene vi sender ut til verden. Så kan jo anspente trekk ofte tolkes som om man er sur.. Spesielt i musklene rundt øynene. Samtitid så kan typiske grublere som tilbringer veldig mye tid på å evaluere og analysere ofte få et litt morsk utrykk når man havner opp i sin egen boble. Jeg er skyldig her😅 Anbefaler å være litt bevisst på det fysiologiske rundt dette. Dette trenger jo ikke å være årsaken. Å smile er mer naturlig om man er avslappet og bare det å øve på å smile, si "hei/Ha en fin dag" og å senke skuldrene/åpne opp brystet kan være en "gamechanger" for dette. Sam sagt over er dette vaner vi har tilegnet oss. Hilsen enda en eks-resting bitchface😅 Endret 5. september 2022 av Muffin man
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #11 Skrevet 5. september 2022 Husk å være høflig! Hilse på folk, takke for ting, ønske en fin dag osv. være litt interessert i de du har rundt deg! Anonymkode: a83f2...fe5 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #12 Skrevet 5. september 2022 Ikke tenkt på hvordan andre oppfatter deg, bare oppfør deg mot andre. Alle er ikke sprudlende som menneske, ikke jeg heller. Er mer nøytral, sikkert kjedelig for mange. Men er meg selv jeg, skal ikke endre meg! Det verste folka er jo de som skal SMILE, forteller andre at de ser sure ut. Forteller andre at de skal smile...pjuk. Smil er noe man gjør selv naturlig, ikke på kommando. Fake smile er ikke min greie. Det er ikke viktig å smile Anonymkode: 85710...e6a 1
SinEater Skrevet 5. september 2022 #13 Skrevet 5. september 2022 Har samme "problemet" blir vist også oppfattet som skummel pga langt hår og skjegg. Har gitt opp å gjøre noe med det..
Gjest Ghostface Skrevet 5. september 2022 #14 Skrevet 5. september 2022 Jeg også for jeg har alltid et alvorlig ansikt og sjenert, så mange oppfatter meg som sur i stedet for at jeg er stille og sjenert. Prøver å smile litt, men synes ofte det er vanskelig.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #15 Skrevet 5. september 2022 Om du ønsker å endre andres oppfattelse av deg, så henger jeg meg på de som har kommentert før meg her. Det er en øvelse og hvordan du velger å ordlegge deg. Bruk positivt ladete ord når du snakker, øv deg på litt mer utfyllende svar en «ok». Samt bevisst smile mer en du «normalt» gjør. Etterhvert faller det seg mer naturlig. Husk -det er Ingen som orker en som er sprudlende konstant, slitsom det også🙈 Anonymkode: 9a48f...e14
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #16 Skrevet 5. september 2022 Det er jo vanlig folkeskikk å smile og hilse på folk, ihvetfall på jobb. Høres jo kleint ut, er det sjefen din som har gitt deg tilbakemelding? Mulig du ikke er sur, men ser for meg at du utstråler noen ubehagelige vibber - som kan få folk til å vike unna. Anonymkode: 09f7f...5fa 1
kaleidoskop Skrevet 5. september 2022 Forfatter #17 Skrevet 5. september 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo vanlig folkeskikk å smile og hilse på folk, ihvetfall på jobb. Høres jo kleint ut, er det sjefen din som har gitt deg tilbakemelding? Mulig du ikke er sur, men ser for meg at du utstråler noen ubehagelige vibber - som kan få folk til å vike unna. Anonymkode: 09f7f...5fa Hvor står det at jeg ikke smiler i det hele tatt og ikke hilser på folk? 😉 Jeg har helt normal folkeskikk. Snakker med folk, slår noen vitser med kaffemaskinen. Ler høflig når noen kommer med en tørr vits tilbake. Jeg er ikke sur, men får innimellom en kommentar slengt mot meg "smil litt da" eller "ikke vær så sur". Ikke fra sjefen, men som nevnt andre. Noe jeg synes er litt synd, da jeg ikke er sur. Men blir oppfattet som det.
IramnnA Skrevet 5. september 2022 #18 Skrevet 5. september 2022 Jeg har fått høre at jeg ser sur ut i årevis, på grunn av at jeg er så «heldig» å ha en dyp sinnarynke mellom øynene. Det er hovedsaklig menn som kommenterer dette, og om jeg ikke var sur fra før så BLIR jeg sur når de kommenterer dette… 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #19 Skrevet 5. september 2022 Jeg har også resting bitchface, noe som gjør at de som ikke kjenner meg tror jeg er sur. Familie, venner og kollegaer derimot tror ikke det. Jeg er egentlig en ganske sprudlende og blid person, men når jeg slapper av så ser jeg sur ut. Jeg orker heller ikke gå rundt hele dagen å smile, det er jo ikke «slappe-av-fjeset» mitt. Jeg smiler riktignok alltid når jeg møter på noen ute eller i gangene, så de som vet hvem jeg er ville nok ikke beskrevet meg som sur. Ser du meg jobbe, gå til parkeringskjelleren eller i butikken tenker du muligens jeg er sur. Det lever jeg helt ok med. Jeg får også noen ganger slengt «smil litt da», men det opplever jeg egentlig at folk som ikke har resting bitchface også får. Kanskje det ikke stikker like dypt hos dem, men fellesnevneren for de som sier sånn er jo at de er bitch. Jeg synes de aller fleste mennesker har resting bitchface i større eller mindre grad, jeg dessverre større. Anonymkode: de487...dce
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #20 Skrevet 5. september 2022 5 minutter siden, kaleidoskop said: Hvor står det at jeg ikke smiler i det hele tatt og ikke hilser på folk? 😉 Jeg har helt normal folkeskikk. Snakker med folk, slår noen vitser med kaffemaskinen. Ler høflig når noen kommer med en tørr vits tilbake. Jeg er ikke sur, men får innimellom en kommentar slengt mot meg "smil litt da" eller "ikke vær så sur". Ikke fra sjefen, men som nevnt andre. Noe jeg synes er litt synd, da jeg ikke er sur. Men blir oppfattet som det. Jeg har samme problemet. Folk rundt meg tror de vet bedre enn meg hvordan humøret mitt er. De til og med tillegger meg meninger om ting jeg ikke har sagt noe om, basert på at de syntes jeg så sur og negativ ut. Anonymkode: ffa00...06a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå