Gå til innhold

Først positiv og så negativ graviditetstest - hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg trenger hjelp til å tolke noen tester. 

Jeg går på Cerazette til vanlig, men har noen ganger vært dårlig til å ta pillene til samme tid hver dag. Har en sjeldent gang også glemt en pille og tatt den så snart jeg har husket det dagen etter (mener imidlertid at dette skal være en god stund siden sist skjedde). 

De siste ukene har jeg hatt unormalt ømme og hovne bryster, ikke spottblødd som jeg vanligvis gjør på Cerazette, og kjent noen murringer i underlivet. Fikk en rar følelse og tok en graviditetstest i går kveld. Den fikk to streker, så jeg tenkte umiddelbart at den ikke kune være annet enn positiv. Har lest om "evaporation line" som kan gi et falskt positivt resultat, men leste da at streken som regel er grå. Min var lilla, men tynn. Tok en ny test i dag tidlig, og den var klart negativ.

Er det mest sannsynlig at den første testen var falsk positiv? Hvordan skal jeg tolke dette, og hva er sannsynligheten for at jeg er gravid nå? 

Tusen takk for svar 🥰 

Øverste test er i går kveld, og nederste i dag tidlig. 

Test.jpg

Anonymkode: e8e3e...393

Skrevet

Hadde du drukket mye vann før du la deg? Syns nesten jeg kan skimte en svak linje på den andre også… ville tatt en test til eller gått innom legen. 

Anonymkode: a881c...9c8

Skrevet

Mest sannsynlig gravid tenker jeg, veldig sjelden med falsk positiv. Syns også jeg ser strek på test 2. Ta en ny test i morgen f.eks. Viss du har mye i blæren om morgenen kan det gi utvannet prøve og falsk negativ. Ville også sluttet på Cerazette i tilfelle (skal ikke tas når gravid). 

Anonymkode: 6c27a...fa4

Skrevet

Anbefaler å ta digital test hvis du er usikker om graviditet.

Anonymkode: 3a4de...fd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...