AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #1 Skrevet 5. september 2022 Er samboer med en mann ikke norsk - ikke europeisk... Men fikk godkjent familieinnvandring opphold etter jeg kjempet lang tid for han, vi har et barn sammen på 2 år. Han gjør mye hjemme, og studere norsk og jobber. Men det er helt krise mellom meg og han. Gått i terapi også, og han sier han skal forberede seg. Men det er så tungt å leve med han, føler jeg blir kvalt av forholdet. Han er aldri blid og hyggelig, kun når han vil ha sex.. han sier han er bare sånn og når jeg husker tilbake i tid har han alltid vært litt opp og ned i humøret. Har mistanke om at han røyker cannabis. Men han nekter for det, det er de gangene han er "glad"... Nå synes jeg at jeg er lei av å ikke få en hyggelig god morgen klem eller ha en fin dyp samtale uten at han blir provosert på noe jeg sier, jeg klager jo også på han men det er fordi jeg er bekymret for at barnet merker humøret hans. Naboene og venner reagerer kraftig på han da han trekker seg fra å være sosial, har klaget på meg til dem osv. I det siste har han hatt små utbrudd som han kan kalle meg dum eller idiot for ikke tatt riktig inn i oppvaskmaskinen. Jeg er egentlig en tøff og sterk kvinne, men synes det er sykt ubehagelig å måtte føle jeg går på glassbiter hele tiden for å unngå den dårlige stemningen hjemme. Jeg savner den gangen jeg bodde for meg og hadde full kontroll, nå sliter vi økonomisk fordi han tjener minimalt og vi lever stort sett på min inntekt.. Problemet er at han har ikke noen steder å gå til om jeg vil gjøre det slutt, og jeg tviler på han forlater frivillige vårt hjem.... Anonymkode: 2580d...61b
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #2 Skrevet 5. september 2022 Høres ikke ut som at han respekterer deg eller elsker deg desverre. Kom deg ut av forholdet så du kan få den kjærligheten du fortjener Anonymkode: fe733...9ac 8
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #3 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er egentlig en tøff og sterk kvinne Ja, det er KLASSISK. Det er jo de tøffe sterke kvinnene som slike menn henger seg på. Prøv å være litt mindre tøff og sterk og legg mer over på partneren - med en eneste gang, for å teste at han tar ansvaret - hvis du skal få deg en ny mann. Anonymkode: d12db...e7f 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #4 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Problemet er at han har ikke noen steder å gå til om jeg vil gjøre det slutt, og jeg tviler på han forlater frivillige vårt hjem.... hva mente du med "nok er nok" i overskriften da egentlig? Anonymkode: f0f7e...af8 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #5 Skrevet 5. september 2022 Trolling… hvorfor er det viktig å si at han er kommet på familieinnvandring, at han er fra utlandet og da ikke et europeisk land, osv.. ganske klart at du fisker fram rasistiske kommentarer.. du kunne fint ha lagd denne tråden uten alle de fordomsfulle ytringene. Så Nope, denne kjøper jeg ikke. Anonymkode: 7a91b...2ca 3 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #6 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Er samboer med en mann ikke norsk - ikke europeisk... Men fikk godkjent familieinnvandring opphold etter jeg kjempet lang tid for han, vi har et barn sammen på 2 år. Jeg savner den gangen jeg bodde for meg og hadde full kontroll, nå sliter vi økonomisk fordi han tjener minimalt og vi lever stort sett på min inntekt.. Anonymkode: 2580d...61b Det savner nok han også, men det må dere begge stå i. Dere valgte å få barn i denne situasjonen, og du har bokstavelig talt sagt til staten at denne mannen er ditt økonomiske ansvar. Ellers hadde dere ikke fått familieinnvandring. Nå må han kvalifisere seg til arbeidslivet, og det tar dessverre tid og kommer med mye ulike følelser. Fordelen er at ettersom han faktisk bidrar hjemme, kan du gjøre hyggelige ting utenfor hjemmet og få innput på den måten. Du kan også oppfordre ham til å engasjere seg i noe frivillig arbeid, man lærer gjerne bedre språk der enn via skolen. Anonymkode: e6f90...088 1
Juniper Skrevet 6. september 2022 #7 Skrevet 6. september 2022 Det at han ikke har noe sted å dra er hans problem, ikke ditt. Regner med at det er din bolig? Forhør deg hos namsmannen i forhold til hvordan du skal få han ut på rett måte, og vær obs i forhold til bortføring av felles barn. 2
got2go Skrevet 6. september 2022 #8 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Trolling… hvorfor er det viktig å si at han er kommet på familieinnvandring, at han er fra utlandet og da ikke et europeisk land, osv.. ganske klart at du fisker fram rasistiske kommentarer.. du kunne fint ha lagd denne tråden uten alle de fordomsfulle ytringene. Så Nope, denne kjøper jeg ikke. Anonymkode: 7a91b...2ca Ganske så vesentlig detalj, mtp at denne mannen ikke har noe sted å dra dersom ts skulle kaste han ut fra hjemmet. 7 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #9 Skrevet 6. september 2022 Juniper skrev (12 timer siden): Det at han ikke har noe sted å dra er hans problem, ikke ditt. Tja, har han ingen forsørger, må han dra fra Norge (for ts sin regning). Med de konsekvenser det har for kontakt m/ barnet. Anonymkode: e6f90...088
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #10 Skrevet 6. september 2022 Juniper skrev (12 timer siden): Det at han ikke har noe sted å dra er hans problem, ikke ditt. Regner med at det er din bolig? Forhør deg hos namsmannen i forhold til hvordan du skal få han ut på rett måte, og vær obs i forhold til bortføring av felles barn. Helt enig med deg. Skjønner at det kan være vanskelig å gjøre det slutt hvis man er redd for at mannen skal havne på gata eller verre, TS, men snakk med enten NAV eller namsmannen eller krisesenter eller politi om hvordan du kan gå fram for å få han ut. Du skal ikke måtte behøve å leve i et dårlig forhold. Det går ut over ungen deres også. Anonymkode: 47def...c60 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #11 Skrevet 6. september 2022 Er han villig til å reise hjem igjen mot at du gir han litt penger hver mnd? Han har vel strengt tatt bare deg her. Og det dårlige humøret kan jo komme av at livet her ikke ble slik han så for seg. Anonymkode: 5292b...16e 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #12 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (På 5.9.2022 den 20.25): Trolling… hvorfor er det viktig å si at han er kommet på familieinnvandring, at han er fra utlandet og da ikke et europeisk land, osv.. ganske klart at du fisker fram rasistiske kommentarer.. du kunne fint ha lagd denne tråden uten alle de fordomsfulle ytringene Den som er en rasist her, det er du. Anonymkode: 8e75f...36d 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #13 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Helt enig med deg. Skjønner at det kan være vanskelig å gjøre det slutt hvis man er redd for at mannen skal havne på gata eller verre, TS Anonymkode: 47def...c60 Han havner da ikke på gata i Norge? Tvert imot, TS har skrevet under på at hun alene garanterer økonomisk for hans opphold i Norge, nettopp fordi han ikke kan forsørge seg selv før han har lært språket godt nok. Nei, han havner enten i en annen leilighet, eller på et fly ut av landet, og uansett må ts betale. Anonymkode: e6f90...088
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #14 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han havner da ikke på gata i Norge? Tvert imot, TS har skrevet under på at hun alene garanterer økonomisk for hans opphold i Norge, nettopp fordi han ikke kan forsørge seg selv før han har lært språket godt nok. Nei, han havner enten i en annen leilighet, eller på et fly ut av landet, og uansett må ts betale. Anonymkode: e6f90...088 Er du sikker? Har du noen kilder på det? Anonymkode: 47def...c60
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #15 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (På 5.9.2022 den 20.25): Trolling… hvorfor er det viktig å si at han er kommet på familieinnvandring, at han er fra utlandet og da ikke et europeisk land, osv.. ganske klart at du fisker fram rasistiske kommentarer.. du kunne fint ha lagd denne tråden uten alle de fordomsfulle ytringene. Så Nope, denne kjøper jeg ikke. Anonymkode: 7a91b...2ca Fordi hun forsøkte å forklare situasjonen? Altså, det var lite rasistisk å finne i det innlegget der. Oppfattet du det som rasistisk så tror jeg du må ta et par runder med deg selv. Hun har til og med valgt å få barn med denne mannen og du kaller henne rasist?? Anonymkode: 81eee...954 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #16 Skrevet 7. september 2022 Mette Ask? Anonymkode: 8276b...711
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #17 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (På 5.9.2022 den 20.25): Trolling… hvorfor er det viktig å si at han er kommet på familieinnvandring, at han er fra utlandet og da ikke et europeisk land, osv.. ganske klart at du fisker fram rasistiske kommentarer.. du kunne fint ha lagd denne tråden uten alle de fordomsfulle ytringene. Så Nope, denne kjøper jeg ikke. Anonymkode: 7a91b...2ca Hææ, det kan h noe å si for kvinnesynet hans, og kan bygge oppunder hvorfor TS opplever det hun gjør. Handler om kulturforskjeller heller enn rasisme! Hjelpe meg!! Anonymkode: 475ac...bca 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå