AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #1 Skrevet 5. september 2022 Har vært sammen i 6 år og har to små barn sammen. Han har alltid vært litt hissig, veldig kort lunte og lettkrenket. Har blir lettere å leve med etterhvert men nå vet jeg ikke lenger. Han hadde en krangel med sin mor i helgen, hvor vi var hos dem, og han endte opp med å lage masse masse drama. Han kjeftet høyt, foran barna, ba henne holde kjeft og sa at han skulle dra. Pakken bagen sin og skulle til å reise hjem. Han gjorde ikke det fordi jeg sa at om han dro så var forholdet vårt over. Men han kommer tilbake etter 2-3 timer og latet som ingenting. Helgen gikk og han snakket ikke med sin mor om hendelsen i det hele tatt. Moren har stilt opp for han hele livet, og hun har vært syk og redusert fysisk oga det. Men dette driter han i. Han sier at hun må tilpasse seg han, syk eller ei, når han må tilpasse seg henne. Det må jo være likt sier han. Han nekter å beklage seg eller snakke med henne i ettertid for å ordne opp. Sier han skal fryse henne og faren ut for å få pause fra dem. Og det er ikke noe graverende hun har gjort mot han, det kan jeg si med trygghet. Men jeg skjønner at han reagerer litt på det men den måten han håndterte situasjonen på støtter jeg IKKE. Dette fortjente ikke moren hans i det hele tatt. Hun begynte å gråte foran han og han ba henne slutte med krokodilletårer. Altså han har ikke noe empati? Han han alltid hatt store problemer med å ta imot kritikk på egen oppførsel. Reagerer med at det er alle andre som et idioter. Han greier ikke se det selv og reflektere over egen oppførsel. Mener selv han har gjort alt riktig. dette er ikke første gangen. Han har hjemme hos oss klikket før, og vært svært ufornuftig og ekkel i oppførselen sin når han blir sur. Tåler lite og skal ofte ha ting på sin måte. Hvis ikke blir det drama. Sier han skal slå opp nesten hver gang vi krangler, og foreslår dessuten å skille barna ved et evt samlivsbrudd for å slippe unna barnebidrag. han er også sur fordi jeg ikke støttet han i helgen. Han sier jeg alltid skal støtte han uansett faen, uansett om jeg er uenig eller ikke. Og at jeg ikke har noen rett til å støtte hans familie fordi det er hans familie og ikke min. jeg sier til han at han kommer til å miste alle han er glad i om han holder på sånn. Men det driter han i sier han. Så lenge han får ha sin personlighet i fred. Og nekter å endre oppførsel på noen som heldt måte. Mener fortsatt han har rett. Han hører altså ikke på noen som helst, spesielt meg og hans foreldre. De er jo enig med meg, at han må se litt på sin egen oppførsel. Men det skjer jo aldri. Og jeg foreslår hjelp utenfra, som sinnemestring eller parterapi men det avviser han tvert. Det gidder han ikke. jeg er nært på å bare pakke tingene mine og dra. Tenker litt slik om han behandler sine foreldre så stygt så er dette mest sannsynlig ikke siste gangen, og neste gang er det mest sannsynlig meg det går ut over. Føler dette ikke kommer til å ordne seg. For nå har det gått så mange år uten at han gidder endre seg. Og når han ikke gidder endre seg så kommer vi jo ingen vei heller. nå er han ikke slik som dette hele tiden såklart, han er god og snill ellers. Men for hver gang det klikker for han så mister jeg bare mer og mer respekten og følelsene mine for han. flere som han vært i samme situasjon? Anonymkode: e671f...8eb 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #2 Skrevet 5. september 2022 Høres ut som eksen min nesten. Desverre unngikk jeg å ta hensyn til det røde flagget ang dette i starten. Det endte seff med at han med tiden behandlet meg like dårlig og enda verre! En narsisisit av en egoist, som ikke klarer å regulere følelsene sine! Så lenge han ikke ser selv problemet med sin egen oppførsel, vil han aldri bli bedre. Sett ned foten og se hva som skjer? Det endte med at det ble slutt mellom oss, men jeg er lykkeligere uten en slik drittsekk! Anonymkode: 0cc5a...53e 6 1 2
Gjest Less'is'more Skrevet 5. september 2022 #3 Skrevet 5. september 2022 Hei der😊 jeg forstår godt at du gradvis mister både respekten og følelsene dine for samboeren din. Ikke greit å oppføre seg på den måten. Jeg leste noen kloke ord om dette. Man kan lære mye av å observere mannen din/kjæresten din på hvordan han behandler moren sin, servitøren, renholderen, selgeren osv. Jeg var i et forhold for en stund tilbake der jeg opplevde at min voksne kjæreste kunne svare moren sin på 75 år ganske kvasst og uhøflig. Samt at han var frekk mot ekspeditører i butikker. Jeg ble satt ut og flau. Samt at han f.eks ikke stoppet hvis det kom en ambulanse med sirene kjørende. Dette var jo røde flagg de luxe. Jeg er glad vi ikke er kjærester lengre. Ble slutt av sammensatte årsaker da. Håper dere kan snakke ut om dette🧡
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #4 Skrevet 5. september 2022 Mitt eneste råd er egentlig å tenke på barna dine. Er du redd for at oppførselen hans skal påvirke barna til å slite med emosjonell regulering i fremtiden eller at de føler uro og utrygghet når pappa blir sint? Anonymkode: 4e8cf...d70 5 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #5 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Høres ut som eksen min nesten. Desverre unngikk jeg å ta hensyn til det røde flagget ang dette i starten. Det endte seff med at han med tiden behandlet meg like dårlig og enda verre! En narsisisit av en egoist, som ikke klarer å regulere følelsene sine! Så lenge han ikke ser selv problemet med sin egen oppførsel, vil han aldri bli bedre. Sett ned foten og se hva som skjer? Det endte med at det ble slutt mellom oss, men jeg er lykkeligere uten en slik drittsekk! Anonymkode: 0cc5a...53e Ja det at han ikke innser det selv og ikke er villig til å endre seg synes jeg er verre enn selve problemet. Anonymkode: e671f...8eb 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #6 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mitt eneste råd er egentlig å tenke på barna dine. Er du redd for at oppførselen hans skal påvirke barna til å slite med emosjonell regulering i fremtiden eller at de føler uro og utrygghet når pappa blir sint? Anonymkode: 4e8cf...d70 Nå er det ikke hver gang han gjør dette foran barna men det har skjedd at han har irettesatt min datter (har ei fra før, 12 år) ved middagsbordet til hun begynte å gråte. Det har skjedd flere ganger. Vet ikke om de minste har tatt skade av dette enda. Men det vil jo kanskje skje til slutt om han får lov til å fortsette. Anonymkode: e671f...8eb
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #7 Skrevet 5. september 2022 Less'is'more skrev (5 minutter siden): Hei der😊 jeg forstår godt at du gradvis mister både respekten og følelsene dine for samboeren din. Ikke greit å oppføre seg på den måten. Jeg leste noen kloke ord om dette. Man kan lære mye av å observere mannen din/kjæresten din på hvordan han behandler moren sin, servitøren, renholderen, selgeren osv. Jeg var i et forhold for en stund tilbake der jeg opplevde at min voksne kjæreste kunne svare moren sin på 75 år ganske kvasst og uhøflig. Samt at han var frekk mot ekspeditører i butikker. Jeg ble satt ut og flau. Samt at han f.eks ikke stoppet hvis det kom en ambulanse med sirene kjørende. Dette var jo røde flagg de luxe. Jeg er glad vi ikke er kjærester lengre. Ble slutt av sammensatte årsaker da. Håper dere kan snakke ut om dette🧡 Takk for svar❤️ Jeg har jo fått barn med han, så jeg føler jeg må gi alt før jeg gir opp. Men det har jeg jo snart gjort også. Jeg har vært veldig tålmodig med han og han har egentlig fått holdt på alt for lenge. Tror veldig mange andre hadde klikka lenge før meg. Men så er det ikke så lett å bare dra heller. For jeg er jo glad i han, og tanken på at han skal finne noen andre skjærer i meg. Han er også faren til mine barn. Vil jo ikke utsette dem for å dra fra pappaen deres. Anonymkode: e671f...8eb
Gjest Less'is'more Skrevet 5. september 2022 #8 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar❤️ Jeg har jo fått barn med han, så jeg føler jeg må gi alt før jeg gir opp. Men det har jeg jo snart gjort også. Jeg har vært veldig tålmodig med han og han har egentlig fått holdt på alt for lenge. Tror veldig mange andre hadde klikka lenge før meg. Men så er det ikke så lett å bare dra heller. For jeg er jo glad i han, og tanken på at han skal finne noen andre skjærer i meg. Han er også faren til mine barn. Vil jo ikke utsette dem for å dra fra pappaen deres. Anonymkode: e671f...8eb Jeg forstår deg veldig godt. Såklart har du lyst å prøve alt du kan for å bli i forholdet. -Det er overhodet ikke lett å vite om man skal bli eller gå. Jeg tenker at du må mote deg opp til å snakke med han og si hvordan du opplever hans oppførsel. Håper det ordner seg etterhvert🧡
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #9 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nå er det ikke hver gang han gjør dette foran barna men det har skjedd at han har irettesatt min datter (har ei fra før, 12 år) ved middagsbordet til hun begynte å gråte. Det har skjedd flere ganger. Vet ikke om de minste har tatt skade av dette enda. Men det vil jo kanskje skje til slutt om han får lov til å fortsette. Anonymkode: e671f...8eb Der kom du med svaret. Ordne med nytt sted å bo, og så tar du med deg ungene og stikker. Hvis han ikke da innser hvilken komplett idiot han oppfører seg som, så gjør han aldri det. Du kan for eksempel ta kontakt om med de som eier et hus som har ligget ute for salg lenge og spørre om de er interessert i å leie ut for en periode, ett års tid for eksempel. Da vet du jo at du muligens kan kjøpe boligen om du ønsker å bli boende. Hvis kjæresten din endrer fremtoning, så kan dere kanskje forsøke igjen, men da må du sørge for å ha overtaket til enhver tid. For eksempel at han bor hos deg og ikke at dere eier sammen. Du må ha en klar forventning om at han lytter når du snakker, og klikk-atferd er grunn til å bli kasta ut av huset. Anonymkode: b6b07...902 5
BobbySocks Skrevet 5. september 2022 #10 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nå er det ikke hver gang han gjør dette foran barna men det har skjedd at han har irettesatt min datter (har ei fra før, 12 år) ved middagsbordet til hun begynte å gråte. Det har skjedd flere ganger. Vet ikke om de minste har tatt skade av dette enda. Men det vil jo kanskje skje til slutt om han får lov til å fortsette. Anonymkode: e671f...8eb DETTE er så uakseptabelt at jeg hadde flytta tvert. Han hadde fått sett ungene på helg, om han oppførte seg. Han er jo slem! 3 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #11 Skrevet 5. september 2022 Det eneste som vekker optimisme i innlegget ditt er at du ser det er galt. Han har allerede fått din datter til å bryte sammen en gang. Hvor mange ganger har hun bare hatt det vanskelig inni seg. Og hennes småsøsken. Denne helga var et eksempel. Sikkert ikke den eneste. Vil du virkelig la dem vokse opp i et hjem hvor dere som foreldre gjør dem vondt? Som om livet ikke er vanskelig nok fra før.. Anonymkode: 90752...f9b 4 1
Gjest Less'is'more Skrevet 5. september 2022 #12 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Nå er det ikke hver gang han gjør dette foran barna men det har skjedd at han har irettesatt min datter (har ei fra før, 12 år) ved middagsbordet til hun begynte å gråte. Det har skjedd flere ganger. Vet ikke om de minste har tatt skade av dette enda. Men det vil jo kanskje skje til slutt om han får lov til å fortsette. Anonymkode: e671f...8eb Dette er så trist å lese. Jeg hadde blitt utrolig skuffet over en sånn oppførsel mot barnet du har fra før. Jeg hadde skrudd av følelsene mine tvert og beskyttet barnet mitt. Som jeg skrev i stad, min exkjæreste oppførte seg likt som din. Det siste "nådestøtet" kom da han beskrev mitt barn på en ufin måte. Det var dråpen som førte til at jeg gjorde det slutt. Mitt barn kommer aller først. Så får den voksne mannen som ikke kan oppføre seg forsvinne ut av livene våre. Selv om jeg var glad i han måtte jeg la han gå.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #13 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Nå er det ikke hver gang han gjør dette foran barna men det har skjedd at han har irettesatt min datter (har ei fra før, 12 år) ved middagsbordet til hun begynte å gråte. Det har skjedd flere ganger. Vet ikke om de minste har tatt skade av dette enda. Men det vil jo kanskje skje til slutt om han får lov til å fortsette. Anonymkode: e671f...8eb Dette lar du ikke skje flere ganger! Skal datteren din gå med vond klump i magen fordi mamma ikke klarer å se at det er nok for lenge siden? Og det vil garantert skade de minste, det er ikke noe kanskje der!! Anonymkode: 0cb9e...c42 5 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #14 Skrevet 5. september 2022 BobbySocks skrev (6 minutter siden): DETTE er så uakseptabelt at jeg hadde flytta tvert. Han hadde fått sett ungene på helg, om han oppførte seg. Han er jo slem! Vet det er uakseptabelt. Jeg har sagt det til han. Men det nytter ikke å snakke til han om dette, for han mener han har all rett til å reagere med å bli sur. Eksempel på dette kan være feks at han mener min datter har kverulert flere ganger, eller hatt en tone i stemmen han ikke liker. Hun skjønner ofte ingenting og blir først helt som et spørsmålstegn fordi hun ikke skjønner hvorfor han reagerer så sterkt på slike bagateller. Og her støtter jeg og beskytter henne, og da klikker det ofte enda mer for han. Han tåler ikke at jeg går imot, og mener jeg skal støtte han hele tiden , uansett. ts Anonymkode: e671f...8eb
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #15 Skrevet 5. september 2022 Jeg tenker vel at kjærestsen din har store problemer og ikke er spesielt godt egnet som hverken sønn, partner eller far slik han beskrives så jeg ville nok satt en strek og sagt at dette er ikke greit, du får søke hjelp eller vi er ferdig, og du kan drite i å få noe annet enn samvær med barna før du får hjelp til å oppføre deg normalt. Anonymkode: d5af4...c1d 6 1
Carrot Skrevet 5. september 2022 #16 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vet det er uakseptabelt. Jeg har sagt det til han. Men det nytter ikke å snakke til han om dette, for han mener han har all rett til å reagere med å bli sur. Eksempel på dette kan være feks at han mener min datter har kverulert flere ganger, eller hatt en tone i stemmen han ikke liker. Hun skjønner ofte ingenting og blir først helt som et spørsmålstegn fordi hun ikke skjønner hvorfor han reagerer så sterkt på slike bagateller. Og her støtter jeg og beskytter henne, og da klikker det ofte enda mer for han. Han tåler ikke at jeg går imot, og mener jeg skal støtte han hele tiden , uansett. ts Anonymkode: e671f...8eb Vel, har han denne retten har alle andre den også - jeg ville satt meg kraftig på bakbena og gjord et ganske tydelig, rett og slett satt ned foten og sagt fra at nå er det nok fjortissoppførsel han må bli voksen og ta ansvar. 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #17 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Takk for svar❤️ Jeg har jo fått barn med han, så jeg føler jeg må gi alt før jeg gir opp. Men det har jeg jo snart gjort også. Jeg har vært veldig tålmodig med han og han har egentlig fått holdt på alt for lenge. Tror veldig mange andre hadde klikka lenge før meg. Men så er det ikke så lett å bare dra heller. For jeg er jo glad i han, og tanken på at han skal finne noen andre skjærer i meg. Han er også faren til mine barn. Vil jo ikke utsette dem for å dra fra pappaen deres. Anonymkode: e671f...8eb Men du vil utsette dem for å vokse opp i utrygghet? Det er nemlig det som skjer nå, uansett om du merker det eller ikke. Anonymkode: 0cb9e...c42 4 1
Snublefot62 Skrevet 5. september 2022 #18 Skrevet 5. september 2022 Du har jo egentlig svaret. Han oppfører seg skadelig ovenfor sine foreldre, sin familie, deg, felles barn og dine særkullsbarn. Og han takler ikke å få høre noe som går mot sin oppfattelse. Hvor lenge skal du akseptere dette før det setter permanente spor hos alle? 4 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #19 Skrevet 5. september 2022 Dette er ikke et godt oppvekstmiljø for dine barn, tenker det er lurt å flytte fra han, og så må han få hjelp til å kontrollere følelsene sine, hvis han ikke gjør det ville jeg prøvd å få full foreldrerett for barna. Ta kontakt med barnevernet om det må til, for å forhindre at barna må til han. Anonymkode: 774d5...3c3 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #20 Skrevet 5. september 2022 Carrot skrev (15 minutter siden): Vel, har han denne retten har alle andre den også - jeg ville satt meg kraftig på bakbena og gjord et ganske tydelig, rett og slett satt ned foten og sagt fra at nå er det nok fjortissoppførsel han må bli voksen og ta ansvar. Jeg har gjort det flere ganger. Og det varer helt til han blir sur neste gang og følelsene hans tar over kroppen hans. Han greier ikke begrense seg. Greier ikke telle til 10 og roe ned når han kjenner han blir utålmodig eller irritert. Det er helt håpløst. ts Anonymkode: e671f...8eb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå