AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #1 Skrevet 5. september 2022 Hvor detaljert er deres ukeplaner? Får dere oppdateringer underveis på hva som er gjennomført, evt hvorfor ikke osv? Vet dere hva barnehagen gjør løpet av en dag? Anonymkode: 74177...93a
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #2 Skrevet 5. september 2022 Vi får ikke ukesplaner Vi får månedsplaner, og de er av typen mandag: turdag, tirsdag: utelek etter lunsj, onsdag: fellessamling med andre avdeligner, osv. Altså veldig lite detaljert. Vi får en ukesmail på slutten av uken, hvor det såvidt er litt stikkord av typen "koste oss på tur mandag", o.l. Vi får veldig lite informasjon om hva som egentlig foregår i bhg. Anonymkode: 5813a...ace
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #3 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi får ikke ukesplaner Vi får månedsplaner, og de er av typen mandag: turdag, tirsdag: utelek etter lunsj, onsdag: fellessamling med andre avdeligner, osv. Altså veldig lite detaljert. Vi får en ukesmail på slutten av uken, hvor det såvidt er litt stikkord av typen "koste oss på tur mandag", o.l. Vi får veldig lite informasjon om hva som egentlig foregår i bhg. Anonymkode: 5813a...ace Får dere mer informasjon ved henting, eller er det dafft også? Er dere fornøyd med det dere får totalt sett? Anonymkode: 74177...93a
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #4 Skrevet 5. september 2022 Står oppgitt i Mykid hva som er planen for dagen. Ikke hele dagen eller mye detaljer. Men f.eks. turdag til det og det stedet. Eller samling med ferieminner og slikt. Anonymkode: ee05f...37a 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #5 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Får dere mer informasjon ved henting, eller er det dafft også? Er dere fornøyd med det dere får totalt sett? Anonymkode: 74177...93a Som regel er det alt for hektisk ved henting til at vi får pratet med noen ansatte. Det blir kanskje ropt noen få ord over all halloien. Og nei, vi er ikke fornøyd med det. Spesielt med minsten, som ikke kan prate, han aner vi jo ikke hva driver på med. Eldsten kan i det minste si litt av og til (han prater helt fint, men uvillig..). Anonymkode: 5813a...ace
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #6 Skrevet 5. september 2022 Barna medvirkning er viktig i barnehagehverdagen, skjer skjer det plutselig at vi bestemmer oss for å dra i skogen uten å fortelle det på forhånd. Barna skal ha klær etter været uansett, så treng vel ikke noe ekstra planlegging for det? Vi får til å henge opp bilder fra noen av aktivitetene, men ikke alle. Foreldrene får mer detaljert info om hva vi har gjort i månedsbrev. Det er travelt i barnehager, vi må prioritere, velge bort mindre viktige ting for å rekke det som er mest viktig. Det er ikke fordi vi ikke gidder. Anonymkode: c96af...d3f 6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #7 Skrevet 5. september 2022 Vi får ukeplaner, men ikke detaljerte. Står f.eks turdag på tirsdager og hvor de skal gå tur, mens det på mandag bare står innedag. De er dog flinke til å skrive litt hver dag hva de har gjort, så jeg vet jo sånn ca hva de gjør i løpet av en dag uansett. Får bilder fra dagen de dagene de har gjort noe spesielt, som f.eks aktiviteter på tur eller baking på innedagen. Godt fornøyd med barnehagen og informasjonen vi får. Her er det faste turdager, men noen ganger så bestemmer de seg samme dagen for hvor de skal gå tur. Anonymkode: 95e92...14b
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #8 Skrevet 5. september 2022 Får ingen detaljert ukeplan. Faste aktiviteter på de ulike dagene, med ganske stort rom for spontane påfunn virker det som. Men de legger ut en oppsummering hver dag på kidplan. Gjerne med hva som faktisk var viktig for barna den dagen (så masse hestebæsj eller en skikkelig stor bille feks 😅). De ansatte er også veldig flinke til å si noen ord om hva mine barn har drevet med ila dagen. Synes det er kjempehyggelig å få høre hva de har gjort. Selv om eldste er stor nok og pratsom nok til å fortelle selv nå, så er jo hans fokus litt annerledes enn mitt. Anonymkode: 6749a...838
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #9 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Barna medvirkning er viktig i barnehagehverdagen, skjer skjer det plutselig at vi bestemmer oss for å dra i skogen uten å fortelle det på forhånd. Barna skal ha klær etter været uansett, så treng vel ikke noe ekstra planlegging for det? Vi får til å henge opp bilder fra noen av aktivitetene, men ikke alle. Foreldrene får mer detaljert info om hva vi har gjort i månedsbrev. Det er travelt i barnehager, vi må prioritere, velge bort mindre viktige ting for å rekke det som er mest viktig. Det er ikke fordi vi ikke gidder. Anonymkode: c96af...d3f Nå var det fra foreldre jeg var interessert i erfaringer, derav forumet jeg la denne på. Jeg forstår at de fleste barnehager gjør det de kan, og ikke begrenser seg fordi de ikke gidder, men du kan ikke garantere for at det gjelder absolutt alle. Derfor ønsker jeg erfaring fra foreldre hvordan deres barnehager gjør det, og ikke en hel avhandling med krasse kommentarer og eventuelle unnskyldninger. Anonymkode: 74177...93a 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #10 Skrevet 5. september 2022 Tilleggspørsmål fra TS: Har dere ukeplaner hele året? Også om sommeren med ferieavvikling og eventuelle vikarer? Anonymkode: 74177...93a
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #11 Skrevet 5. september 2022 Her er det ikke detaljerte ukeplaner, men hvilken dag som er turdag, varmmat, grupper, samling osv. Hvis det er vikar så informerer de gjerne hvilke dager vikaren jobber. På småbarnsavdelingen får vi oppdatering på fredag med bilder og hva de har gjort den uka. Avdelingen til største har ikke gjort det, men hun er på tredje uka der, så det kan endre seg. Vi snakker med personalet ved levering og henting, så får da litt input om det er noe spesielt de har gjort, ellers bare generelt om hvordan dagen har vært. Ang. sommer så har ikke småbarnsavdelingen hadde ukeplaner om sommeren. Anonymkode: 86088...00e
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #12 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke fordi vi ikke gidder. Anonymkode: c96af...d3f Jo, hadde du vært ordentlig engasjert i jobben din, hadde du fikset dette på fritiden. Anonymkode: 015f3...292
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #13 Skrevet 5. september 2022 Vi får månedsplan + det er lagt inn en generell ukeplan på Mykid (typ, lekegrupper, turdag, varm mat, språkgrupper). Får en liten melding på Mykid hver dag om hva avdelingen har gjort på. Omfanget avhenger av hvor travelt det er, men det er alltid en setning. Kommer som oftest en gang mellom 14 og 15 mens de har full bemanning. Anonymkode: f04fe...121
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #14 Skrevet 5. september 2022 Vår barnehage har årsplan, der alt av møter og planleggingsdager står skrevet. Det står når det skal være teater, når det er ulike feiringer, når barnehagen er stengt, når det er planlagt foreldremøter og foreldremiddag osv. Ikke nødvendigvis akkurat dato da det avhenger av teamet, men ca uke det blir f.eks foreldremiddag. Ukeplan får vi hver uke, med begrunnelser for hvorfor de tenker å gjøre sånn og sånn, følger rammeplan. Innimellom utgår aktiviteter eller planlagte ting (ikke tur, teater, samling osv, men når de bestemmer seg for å leke med togbane i stedet for å perle fordi de var så gøy). Er ikke hver dag vi får dagsrapport, det hadde jeg ikke krevd at de hadde heller, men er noen dager i uken hvor vi får rapport med bilder, ikke kjempemange detaljer, men bildene sier også mye om hva de har gjort. Ikke hver dag jeg slår av en lengre prat, men som regel har de tid til å si "du *navn* må du fortelle hvem vi møtte i skogen i dag. Eller i dag har barnet gått med truse uten uhell eller alt mulig egentlig. Føler de alltid har tid til å si noen ord. Er veldig fornøyd med barnehagen, flotte, trygge voksne og gode verdier. Føler barnet blir veldig godt ivaretatt. Jeg verdsetter mer at de har tid til barna enn at de skal oppdatere alt av planer hele tiden og hva de har gjort og ikke. Anonymkode: 10b77...d0d
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #15 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barna medvirkning er viktig i barnehagehverdagen, skjer skjer det plutselig at vi bestemmer oss for å dra i skogen uten å fortelle det på forhånd. Barna skal ha klær etter været uansett, så treng vel ikke noe ekstra planlegging for det? Vi får til å henge opp bilder fra noen av aktivitetene, men ikke alle. Foreldrene får mer detaljert info om hva vi har gjort i månedsbrev. Det er travelt i barnehager, vi må prioritere, velge bort mindre viktige ting for å rekke det som er mest viktig. Det er ikke fordi vi ikke gidder. Anonymkode: c96af...d3f Jeg synes det er ok å ha LITT kontroll på hva ungene holder på med i bhg. Om man får info på forhånd, kan man prate litt om det før det skal skje - noen unger trenger litt mer forberedelse enn andre. Og om man ikke får info på forhånd, må man ihvertfall få info i etterkant. Det er utrolig frustrerende å ikke ane hva ungen din gjør på så store deler av livet som bhg faktisk er. Da blir det vanskelig for oss foreldre å vurdere om de har det bra også, når vi ikke vet hva de gjør på. Minsten min som ikke kan snakke, elsker å være ute, og jeg aner ikke om han får dekket det behovet for tiden. Akkurat nå i oppstarten er det tydeligvis kaos på avdelingen (noe jeg skjønner, med ørten nye barn som skal innlemmes i flokken), men det skaper altså utrygghet og usikkerhet hos oss når vi ikke får info om hvordan det går med ungen, hva han gjør på, osv. Så det å informere foreldre om hva som skjer i bhg, synes jeg faktisk er veldig viktig. Anonymkode: 5813a...ace
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #16 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo, hadde du vært ordentlig engasjert i jobben din, hadde du fikset dette på fritiden. Anonymkode: 015f3...292 Nå ønsker jeg ikke at tråden skal gå over til en debatt om hva barnehageansatte gjør og ikke gjør i jobben sin. Anonymkode: 74177...93a
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #17 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jo, hadde du vært ordentlig engasjert i jobben din, hadde du fikset dette på fritiden. Anonymkode: 015f3...292 Jeg elsker jobben min, er veldig engasjert, men fritid er fritid. Jeg har et liv utenom jobb. Anonymkode: c96af...d3f
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #18 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg synes det er ok å ha LITT kontroll på hva ungene holder på med i bhg. Om man får info på forhånd, kan man prate litt om det før det skal skje - noen unger trenger litt mer forberedelse enn andre. Og om man ikke får info på forhånd, må man ihvertfall få info i etterkant. Det er utrolig frustrerende å ikke ane hva ungen din gjør på så store deler av livet som bhg faktisk er. Da blir det vanskelig for oss foreldre å vurdere om de har det bra også, når vi ikke vet hva de gjør på. Minsten min som ikke kan snakke, elsker å være ute, og jeg aner ikke om han får dekket det behovet for tiden. Akkurat nå i oppstarten er det tydeligvis kaos på avdelingen (noe jeg skjønner, med ørten nye barn som skal innlemmes i flokken), men det skaper altså utrygghet og usikkerhet hos oss når vi ikke får info om hvordan det går med ungen, hva han gjør på, osv. Så det å informere foreldre om hva som skjer i bhg, synes jeg faktisk er veldig viktig. Anonymkode: 5813a...ace Ja, det er viktig. Foreslår at alle foreldre går ut i streik og krever mer bemanning i barnehagene, så vi faktisk får tid til alt vi må gjøre. Anonymkode: c96af...d3f 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #19 Skrevet 5. september 2022 En annen grunn er at planer veldig ofte går ut fordi det er sykdom blant personalet. Det er nesten umulig å få vikarer, og da er det uforsvarlig å gå turer. Det er flere barn som blir hysterisk når de er så godt forberedt på en tur det ikke blir noe av enn det er barn som trenger å bli forberedt på hva som skjer uten at verden raser sammen uten det. Er det en god lek på avdelingen er det meningsløst å dele opp for å ha lekegrupper eller samlinger. Det er så mye som skjer i en barnehagehverdag det ikke går an å forberede og planlegge, så å bruke tid på planer som går i vasken har vi gitt opp. Anonymkode: c96af...d3f 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #20 Skrevet 5. september 2022 Vi får en månedsplan hvor det skrives om tema og planene for måneden som kommer. I tillegg legges det inn hver dag, hvilke planer de har. Denne uka ser slik ut: M: Topptur til xxx, T: Ha med dag, varmmat pizza, IKT-dag, O: 5-årsklubb, kroppen-anatomi, T: Frukt og grønt-samling, F: Spikkekurs og munnmotorikk. Ved henting tar vi en prat med de voksne om hvordan aktiviteten har gått. Dersom det gjøres endring i planene, så sendes det alltid ut beskjed om det. Anonymkode: 589e9...d6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå