Gå til innhold

Åpner du kartongen med egg og sjekker at alle er hele før du putter den i handlevogna?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sjekker alltid, ja. Og jeg har aldri merket at lokket sitter dårligere fast etter å ha blitt åpnet en gang eller tre. 
Når vi handler på Reko, så sjekker jeg ikke brettene, men der har jeg heller aldri opplevd knuste/sprekte egg. 
Ved kjøp av egg i brett, så gjenbruker vi andre eggekartonger, så vi bare har litt egg av gangen på kjøkkenet.

Anonymkode: 7d50d...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Villfisker
Carrot skrev (5 minutter siden):

kanskje google kan hjelpe, søk på hønseri liksom? Her har de egen FB side, nå for eksempel har de slaktet ned og så må hønseriet stå tomt noen uker før de nye kommer osv og jeg var for sent å kjøpe egg denne gangen så det betyr at jeg nok må kjøpe på butikken de neste ukene 😎 teit av meg,. Det er forresten også rimeligere å kjøpe direkte fra hønseriet og man støtter dem direkte og lokalt, de får veldig dårlig betalt som bønder i dag uansett hva man leverer. 

Lokalt klinger veldig bra i mine ører. Jeg håper flere får øynene opp for verdien i dette. Dessuten fortjener de store matkjedene økt konkurranse. Slik markedet er i dag, har de alt for lite av det. 

Vet hva jeg ville støttet om jeg ble veldig rik en dag, for å si det sånn. Lokalprodusert mat hadde vært en av dem. Tror jeg ville hatt strenge kontroller fra vetrinærer som virkelig brant for yrket også. ☺️

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan jo sjekke om dere har noen gårdsbutikker i nærheten.

Jeg kjøper alltid egg fra en lokal gårdsbutikk.  Han har ikke høner selv, men selger dagsferske egg fra en lokal produsent.

Anonymkode: 090c9...233

Det har de faktisk, men sjeldent egne egg i den av en eller annen grunn. Men ikke så veldig langreiste heller. Skulle bare ønske de hadde større gård, så de kunne hatt dette fast også, for de har mye bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (4 timer siden):

Dersom det er frittgående egg sjekker jeg alltid at alle er på plass og at ingen av eggene har stukket av. 

Jeg bokstavelig talt LOL’et 🤣

Anonymkode: 73209...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør jeg. Lært av sur erfaring. Kommet helt hjem med varene, åpner eggekartongen og finner at ett eller to er knust... og gidder selvfølgelig ikke gå helt tilbake til butikken.

Så de siste årene har jeg alltid åpnet og sjekket eggene før jeg tar med meg kartongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har jeg faktisk aldri gjort, og vi spiser MYE egg. Har ikke en eneste gang opplevd knust egg eller annet i pakken…

Anonymkode: bb2bb...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...