AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #1 Skrevet 5. september 2022 Dette hevdes bastant og med skråsikkerhet i alle tråder om utroskap. Sier han at han skal forlate? Det er bare elskerinnetalen!! Selvsagt vil han ikke det, nå får han jo i pose og sekk må skjønne. Men er det egentlig sant? Selv har jeg sett flere forhold som var resultat av utroskap, spesielt på arbeidsplassen. Har jobbet et par steder med sterk sosial kultur, mye fester og reising, og der var det en hel del ekteskap som døde for og si det sånn, hvor han forlot kona, eller de begge forlot. Nå skal jeg ikke påstå at min bransje er representativ. Men jeg lurer på om de som påstår han aldri forlater, er litt naive og blinde for at til og med de kan kjenne par som er resultat av utroskap. At de tenker at næmmen så hyggelig at han Petter fant en ny kjæreste så raskt etter skilsmissen, eller tenk at Line og Lars som bare var gode venner på jobben fant hverandre etter hun sluttet og han tilfeldigvis skilte seg samtidig.. imens vi andre har sett for lenge siden hva som var på gang. Anonymkode: cf8c2...1cc 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #2 Skrevet 5. september 2022 Det er sjelden man kan si "aldri" eller "alltid", verden er ikke så svart/hvitt. Men man kan vel si at i de fleste tilfeller vil han nok ikke forlate kona. Anonymkode: c6a17...822 12
Wilma89 Skrevet 5. september 2022 #3 Skrevet 5. september 2022 (endret) Jeg har ikke fasiten, men har personlig opplevd et par tilfeller der utroskapen oppdages, kona går og den utro mannen sier til elskerinnen at det var han som gikk😅🤷♀️ Endret 5. september 2022 av Wilma89 10 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #4 Skrevet 5. september 2022 I 99,9 % av tilfellene forlater han nok ikke kona. Anonymkode: 42309...9a3 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #5 Skrevet 5. september 2022 Det finnes statistikk på dette. Kun 3-5% forlater kona. Og viktigere, det nye forholdet varer sjelden utover forelskelses-fasen. Det sier seg selv at forhold som starter i det skjulte sjelden er solide. Man blir ikke kjent med hverandre på en normal måte, og når den nye hverdagen treffer så treffer den også hardt. Men… alle er jo hellig overbevist om at akkurat DE er unntaket, så det nytter ikke å komme trekkende med statistikk. Anonymkode: 5c499...c91 9 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #6 Skrevet 5. september 2022 Wilma89 skrev (3 minutter siden): Jeg har ikke fasiten, men har personlig opplevd et par tilfeller der utroskapen oppdages, kona går og den utro mannen sier til elskerinnen at det var han som gikk😅🤷♀️ Akkurat dette vet jeg er sannheten i de tilfellene der jeg kjenner partene. Kona oppdaget forholdet, mannen gråt å ba, men kona klarte ikke å fortsette. Det har tatt noe tid fra han ble avslørt til hun har bestemt seg. Etter å ha mistet kona, har de så valgt å gå til utroskapspartner. Som om de ikke er i stand til å bo alene. Deres nye partner har trodd hun ble valgt fremfor kona. Anonymkode: af8bc...5cf 6
Isambard Skrevet 5. september 2022 #7 Skrevet 5. september 2022 De fleste menn som forlater kona går rett til en ny kvinne. Det kan umulig være veldig uvanlig. 1
Hulderen Skrevet 5. september 2022 #8 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Akkurat dette vet jeg er sannheten i de tilfellene der jeg kjenner partene. Kona oppdaget forholdet, mannen gråt å ba, men kona klarte ikke å fortsette. Det har tatt noe tid fra han ble avslørt til hun har bestemt seg. Etter å ha mistet kona, har de så valgt å gå til utroskapspartner. Som om de ikke er i stand til å bo alene. Deres nye partner har trodd hun ble valgt fremfor kona. Anonymkode: af8bc...5cf Den der har jeg også sett blant venner. Når hun oppdaget utroskapet, så sa han at det var kona han ville ha, og at han aldri ville forlate henne. Men hun var rasende, byttet lås når han var ute og satte tingene hans på trappa. Da lusket han avgårde til elskerinnen, som trodde at hun ble valgt og tok i mot ham med åpne armer. Virkelig patetisk! 6 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #9 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det finnes statistikk på dette. Kun 3-5% forlater kona. Og viktigere, det nye forholdet varer sjelden utover forelskelses-fasen. Det sier seg selv at forhold som starter i det skjulte sjelden er solide. Man blir ikke kjent med hverandre på en normal måte, og når den nye hverdagen treffer så treffer den også hardt. Men… alle er jo hellig overbevist om at akkurat DE er unntaket, så det nytter ikke å komme trekkende med statistikk. Anonymkode: 5c499...c91 Du kom jo heller ikke trekkende med statistikk, du sier bare et tall uten kilde, som like gjerne kan være en myte. Som den andre som mener tallet er 99,9%. Som en statistiker så vil jeg også si at selv en eventuell kilde på dette vil være noe svak, det er vanskelig å få gode tall på utroskap som fenomen i det hele tatt. Og er det egentlig sånn at 100% av utroskapsforhold er "ment" til å bli noe mer? En stor overvekt er vel mer "fylleknull på julebordet" hvor ingen av partene er spesielt interessert i at noen skal forlate noen som helst. Dersom disse er med i statistikken, så er det klart at de fleste som er utro ikke forlater kone og barn. Det er ikke sånn at alle elskerinner ønsker noe er. Anonymkode: cf8c2...1cc 2 2
Lillpia Skrevet 5. september 2022 #10 Skrevet 5. september 2022 Isambard skrev (21 minutter siden): De fleste menn som forlater kona går rett til en ny kvinne. Det kan umulig være veldig uvanlig. Etter min oppfatning så går de som blir forlatt også rett videre til ny dame! Eksen min hadde ny kjæreste 3 uker etter jeg flyttet ut 🙄 De er fortsatt sammen etter snart 2 år da 😅 Dessuten er han jo veldig blid og dermed enkel å samarbeide med ang barna 😉 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #11 Skrevet 5. september 2022 Nah. Han jeg bor sammen med flyttet fra kona og rett inn til meg. Eller, han hadde en glidende overgang med halve uken hos meg og halve hos henne før hun spurte om han var på vei til å flytte ut. Anonymkode: 37dd3...19f 1
Isambard Skrevet 5. september 2022 #12 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Akkurat dette vet jeg er sannheten i de tilfellene der jeg kjenner partene. Kona oppdaget forholdet, mannen gråt å ba, men kona klarte ikke å fortsette. Det har tatt noe tid fra han ble avslørt til hun har bestemt seg. Etter å ha mistet kona, har de så valgt å gå til utroskapspartner. Som om de ikke er i stand til å bo alene. Deres nye partner har trodd hun ble valgt fremfor kona. Anonymkode: af8bc...5cf Det må komme i tillegg til de tilfellene hvor mannen tar initiativ til skilsmisse på grunn av en ny kvinne. Da tenker jegmå det være ganske vanlig at den "andre kvinnen" ender opp med mannen. 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #13 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Du kom jo heller ikke trekkende med statistikk, du sier bare et tall uten kilde, som like gjerne kan være en myte. Som den andre som mener tallet er 99,9%. Som en statistiker så vil jeg også si at selv en eventuell kilde på dette vil være noe svak, det er vanskelig å få gode tall på utroskap som fenomen i det hele tatt. Og er det egentlig sånn at 100% av utroskapsforhold er "ment" til å bli noe mer? En stor overvekt er vel mer "fylleknull på julebordet" hvor ingen av partene er spesielt interessert i at noen skal forlate noen som helst. Dersom disse er med i statistikken, så er det klart at de fleste som er utro ikke forlater kone og barn. Det er ikke sånn at alle elskerinner ønsker noe er. Anonymkode: cf8c2...1cc Jeg kan gjerne komme med kilder. Og statistikken på dette er vel akkurat like pålitelig eller upålitelig som all annen statistikk som baserer seg på intervjuer om personlige forhold. Anonymkode: 5c499...c91 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #14 Skrevet 5. september 2022 I de tilfellene jeg kjenner hvor mannen har gått fra kona så er det pga en annen kvinne. Kvinner går oftere uten at de har noen andre å gå til. Jeg møtte mannen min mens han var gift, og det kom til et brudd. Etter bruddet så ville eksen ha han tilbake den første perioden, men han valgte likevel å gå. Men vi hadde et langvarig følelsesmessig forhold, og ekteskapet hans var veldig basert på at de var sammen pga barna, og forholdet fungerte godt rent praktisk Nå er vi er gift og har to barn. Etterhvert fikk jeg et godt forhold til barna hans (krevde selvsagt jobb), og det hender til og med at de tar med småsøsken hjem til moren sin. Så vi har vært heldige, og vi er ikke et unikt tilfelle. Men grunnen til at det har gått bra er jo at alle så at forholdet deres ikke var særlig godt. (Eksen var også enig når sjokket ga seg). Så burde han selvsagt ha gått før han møtte meg - men det er vanskelig å bryte opp en familie, og sitter langt inne. Så utroskap er ikke svart/hvitt - og kan ha mange utfall. Anonymkode: 60d70...564 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #15 Skrevet 5. september 2022 Isambard skrev (14 minutter siden): Det må komme i tillegg til de tilfellene hvor mannen tar initiativ til skilsmisse på grunn av en ny kvinne. Da tenker jegmå det være ganske vanlig at den "andre kvinnen" ender opp med mannen. De nye forholdene har bare vart en periode. Anonymkode: af8bc...5cf
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #16 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nah. Han jeg bor sammen med flyttet fra kona og rett inn til meg. Eller, han hadde en glidende overgang med halve uken hos meg og halve hos henne før hun spurte om han var på vei til å flytte ut. Anonymkode: 37dd3...19f Skjønner ikke at du orker. Det er veldig slitsomt aldri å kunne stole på en person. Du vet at han ikke tar fem flate øre for å gå bak ryggen din også, det kan han gjøre når du minst venter det. Snart er ikke du så spennende lenger, og da begynner øynene å vandre til neste. Jeg ville aldri holdt ut å leve i et slikt forhold. Upålitelige og svikefulle folk er noe av det verste jeg vet. Anonymkode: ea724...ff2 5 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #17 Skrevet 5. september 2022 Min far var gift med min mor og møtte min stemor på jobben, og de innledet et forhold som varte en god stund. Min mor merket at noe var annerledes med han, og valgte til slutt å konfrontere. Hun forventet at han skulle legge kortene på bordet og be om tilgivelse og at de skulle gå videre sammen, han trodde hun ville diskutere logistikk rundt bruddet. Det ble en rimelig slitsom ferie, for oss alle. Så i dette tilfellet, valgte min far å forlate kona for elskerinnen, men det hadde nok tatt vesentlig lenger tid om ikke min mor hadde initiert samtalen. min far er litt konfliktsky.. Anonymkode: 4e534...754 1
Isambard Skrevet 5. september 2022 #18 Skrevet 5. september 2022 Lillpia skrev (31 minutter siden): Etter min oppfatning så går de som blir forlatt også rett videre til ny dame! Eksen min hadde ny kjæreste 3 uker etter jeg flyttet ut 🙄 De er fortsatt sammen etter snart 2 år da 😅 Dessuten er han jo veldig blid og dermed enkel å samarbeide med ang barna 😉 Ja, tror det er typisk. Mulig menn er mer avhengig av å ha en dame enn motsatt. 1
Isambard Skrevet 5. september 2022 #19 Skrevet 5. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): De nye forholdene har bare vart en periode. Anonymkode: af8bc...5cf Ja, det vil jeg tro. Det å skaffe elskerinne før man dumper være en feig måte å gjøre det slutt på også. Sørge for en madrass så man lander mykt. Like fullt: Det er nok ikke veldig sjeldent at men mann går fra en samboer til en elskerinne. Endret 5. september 2022 av Isambard 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #20 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De nye forholdene har bare vart en periode. Anonymkode: af8bc...5cf Mange forhold uavhengig av årsak varer også bare en periode, og mange forhold varer lenge. Selvsagt er risikoen høyere i forhold hvor man møttes via utroskap (der det er følelelse/ikke kun sex), men å si at det kun har vart en periode blir for enkelt. Selv om jeg skjønner at det føles bedre for mange å si det. Vi passerer nå over 10 år - så får vi se hvor den perioden ender da. Et annet par i familien er passert 15 år. En arbeidskollega og mannen er nå på 30 år sammen. Det er mange kjente som har møttes på det viset. Geir Lippestad og kona har jo være gift i mange år selv om de begge var gift når de møttes. Anonymkode: 60d70...564 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå