Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen råd? Dette er mitt 4. svangerskap har hypermesis hver gang. :( som er klokka dagen etter positiv test kaster jeg opp :(

Anonymkode: c219d...dda

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Noen råd? Dette er mitt 4. svangerskap har hypermesis hver gang. :( som er klokka dagen etter positiv test kaster jeg opp :(

Hvorfor vil du deg selv så vondt?! 4 ganger til og med. Du har vel alt prøvd det som er å prøve tidligere? Spør lege om kvalmestillende? 

Anonymkode: 3a5b4...2ed

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor vil du deg selv så vondt?! 4 ganger til og med. Du har vel alt prøvd det som er å prøve tidligere? Spør lege om kvalmestillende? 

Fordi det er verdt det når den lille kommer 😍 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva betyr det? Du kaster opp med en gang testen blir positiv? Høres mer psykisk ut.. enn at kroppen har påstartet prosessen og kvalmen kommer naturlig. 

Anonymkode: c6cda...bd5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hva betyr det? Du kaster opp med en gang testen blir positiv? Høres mer psykisk ut.. enn at kroppen har påstartet prosessen og kvalmen kommer naturlig. 

Jeg spyr hver dag i 9 mnd pga psykisk ? Det har vel med at hcg er såpass høyt at jeg reagerer vil jeg tro. Da dette har skjedd 3 svangerskap tidligere og alle gangene hatt hypermesis. 

• Hjerte 3
Skrevet

Jeg har ingen råd, men det høres helt grusomt ut å ha det sånn.

Første svangerskap var uten noe kvalme, og i dette hadde jeg bare alminnelig svangerskapskvalme de første 12 ukene. Vil råde deg til å snakke med lege, men du har kanskje prøvd alt via legen de tre andre gangene?

Jeg har ikke hatt nevneverdige plager, litt bekkenløsning osv, men jeg hater likevel å gå gravid😅 Vi gikk for nummer to ganske fort bare så jeg ble "ferdig" med graviditet for alltid. Du er hvert fall mye sterkere enn meg som ikke bare gjør det 4  ganger, men i tillegg gjør det med 9 mnd spysyke hver gang😅

Anonymkode: 32ad7...35f

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg spyr hver dag i 9 mnd pga psykisk ? Det har vel med at hcg er såpass høyt at jeg reagerer vil jeg tro. Da dette har skjedd 3 svangerskap tidligere og alle gangene hatt hypermesis. 

Det var ikke det jeg skrev. Jeg lurte på om mente at i det du så en gravid test, så begynner du og spy dagen etter. 

• Liker 1
Skrevet

Ah, stakkar! Har også hatt hyperemesis og kjenner jeg får vondt bare av tanken! Men jaggu tøft av deg å stå i det gang, på gang 😅 her må jeg fortrenge ett svangerskap, før tanken på nr 2 kan komme😝

Regner med du har en del mer erfaring enn meg. Jeg gikk på kvalmestillende hele svangerskapet. Det hjalp også å spise omtrent hver 2.time for å holde kvalmen i sjakk. Mannen laget alltid frokost som jeg spiste på senga før jeg sto opp. Hadde også alltid ritz-kjeks tilgjengelig. Drakk kun farris (salter som binder væske til kroppen). 

Velsig usunn periode, men alt for å overleve og komme meg gjennom det. 

Tok også lang tid før jeg skjønte at jeg ble dårlig av jerntabletter. Da jeg kuttet dem ut og begynte med floradix ble kvalmen litt lettere å håndtere. 

Masse lykke til ❤️

Anonymkode: 8b095...731

Skrevet

For meg hjalp det veldig med en kombinasjon av Seabands og ingefærkapsler (fra helsekost). De fjernet ikke kvalmen helt, men gjorde den levelig nok til at jeg kunne leve og spise omtrent som normalt. Gratulerer med baby i magen og lykke til i svangerskapet. :) 

Skrevet

Jeg ble anbefalt å ta Pyridoksin av jordmor, var småkvalm 1 ukes tid bare🤷‍♀️

Ellers spis FØR du reiser deg opp av sengen om morningen (ha mat liggende ved nattbordet). Og spis OFTE og små måltider (typ et knekkebrød, en frukt ellernoe hver 1-2 time). 

spis grønne, sure epler.

Drikke farris 😅  

Anonymkode: 37458...271

Skrevet
Arkana skrev (Akkurat nå):

For meg hjalp det veldig med en kombinasjon av Seabands og ingefærkapsler (fra helsekost). De fjernet ikke kvalmen helt, men gjorde den levelig nok til at jeg kunne leve og spise omtrent som normalt. Gratulerer med baby i magen og lykke til i svangerskapet. :) 

Ingefærkapsler skal man IKKE ta under svangerskapet, da det viser seg at det øker risikoen for abort med så store mengder ingefær 

• Liker 1
Skrevet

Akupunktur ? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Akupunktur ? 

Det har jeg faktisk aldri prøvd, utenom det har jeg prøvd det meste 😂 ❤️Tusen takk for alle tips 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det har jeg faktisk aldri prøvd, utenom det har jeg prøvd det meste 😂 ❤️Tusen takk for alle tips 

Det var ikke jeg som anbefalte deg det, men jeg ville testet om jeg var deg. Da jeg gikk gravid med første så opplevde jeg verdens verste migrene. Jeg fikk kanskje en dag med pause i ny og ne, men alt i alt føltes det som om anfallet varte i over en måned. De eneste medisinene som fungerer for meg kunne jeg ikke ta i svangerskapet, så alt jeg kunne ta var paracet og drikke masse vann. Det er litt som å pisse i havet😅 I desperasjon prøvde jeg akupunktur, som jeg egentlig ikke har hatt mye tro på, men det hjalp. Da hun satte nåler i hodet mitt så kjente jeg virkelig forskjell på den siden migrenen satt, og den "friske" siden. Siden med migrene ga mer motstand da hun satte nålene.

Det er kanskje ikke så lett å sammenligne med kvalme, men verdt å gjøre et forsøk😊

Anonymkode: 32ad7...35f

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har brukt akupunktur mot mage-tarm problematikk og migrene, vet det også kan hjelpe mot svangerskapskvalme så ville absolutt prøvd! Finn noen som er utdannet innen TKM (Tradisjonell kinesisk medisin) som faktisk gjør ordentlig akupunktur eller spør jordmor om anbefaling. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hjelpsomt…

du fant ikke noe som funket de forrige gangene du var gravid da, ts? Høres forferdelig ut å være kvalm hele svangerskapet 😮 

Anonymkode: 3e765...8df

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hjelpsomt…

du fant ikke noe som funket de forrige gangene du var gravid da, ts? Høres forferdelig ut å være kvalm hele svangerskapet 😮 

Anonymkode: 3e765...8df

Nei heldigvis litt bedre med hver graviditet. 🌸

Skrevet

Hyperemesis her også. Å foreslå seaband og epler og farris for hyperemesis blir liksom litt flåsete, selv om jeg skjønner at tanken er god.

Gå til legen. Jeg får afipran og phenergan nå og skal til sykehuset på onsdag for å få vurdert zofran. Medisinene tar ikke all kvalmen, men jeg kaster heldigvis ikke opp så lenge jeg holder meg helt i ro.

God bedring!

Anonymkode: 07a73...7cd

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...