Gå til innhold

Får angst og depresjoner av prisene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merket lenge at prisene har gått opp men nå går jeg i minus vær mnde. Får ikke sove på natten , spiser lite , bor på landet så må ha bil får å komme meg avsted men har bare vært ute en gang på de siste 10 dagene. Vet ikke hvordan det går har 100 kr å noe pant som skal være i 2 uker. Sluttet å røyke pga jeg ikke har råd til røyk. Hva kan jeg gjøre? Vurdere søke nødpenger hvordan funker det? Men jeg kan jo ikke gjøre det vær mnden akuratt. Hvordan spare mest mulig? Hvordan få penger? 

Anonymkode: c5083...c38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utdanning? Bedre jobb evt jobb nr 2? Onlyfans? 

• Liker 1
Skrevet
herremann skrev (1 minutt siden):

Utdanning? Bedre jobb evt jobb nr 2? Onlyfans? 

Sympatisk å oppfordre fattige til prostitusjon. Nettopp derfor kjøp av seg er ulovlig fordi det er utnytting av fattige 

Anonymkode: c7974...681

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Sympatisk å oppfordre fattige til prostitusjon. Nettopp derfor kjøp av seg er ulovlig fordi det er utnytting av fattige 

Anonymkode: c7974...681

Kanskje det men hadde jeg hatt utsende til det hadde jeg gjort det. Føler jeg må bli kriminell får å overleve. Er uføre og klarer ikke å arbeide men vurdere å finne noen måter å kunne ta en *sides jobb som er enkel å om det er å la noen stikke den inn ett par minutter hadde ikke det gjort noe. Men ja trenger tips til noe enkelt som ikke jeg må binde meg til som med en vanlig jobb så jeg kan gjøre det når jeg klarer. Også spare tips og alt innenfor kategorien egentlig. 

Skrevet

Det er en trist utvikling når folk må vurdere prostitusjon og kriminalitet for å klare seg.  For hver dag blir det flere som sliter i landet vårt.

Skrevet

Ikke rart. Tror mange er redde. syns synd på folk som sliter med bedriftene sine også nå. Blir nok andre tider framover. Du må nok få deg mer/ flere jobber, eller søke en høyere betalt jobb.

Anonymkode: 104be...107

• Liker 1
Skrevet

Hvis du først kuttet ut røyk nå ! Så har du garantert andre dyre uvaner også. Streaming? Alkohol? Snus? Brus? Godteri? Spill/filmer?

Hva har du inn i måneden og hvilke kostnader har du?

Du har garantert noe å kutte, du må bare se på hva du kan kutte!

Anonymkode: 639a5...43a

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis du først kuttet ut røyk nå ! Så har du garantert andre dyre uvaner også. Streaming? Alkohol? Snus? Brus? Godteri? Spill/filmer?

Hva har du inn i måneden og hvilke kostnader har du?

Du har garantert noe å kutte, du må bare se på hva du kan kutte!

Anonymkode: 639a5...43a

Kun brus å det er kanskje 200 kr i mnden så ikke så dyrt. Billigste telefon abonnentet og frossene grønnsaker samt billig mat. Streaming har jeg ordning på betaler 80 kr. Har sett hva jeg kan kutte å det er egentlig ingenting. 

Skrevet

Ingen som vet noe måter å få penger inn i kassa? Eller som vet noe hvordan nød penger funker?

Skrevet

Herreminhatt så trist lesing 😟 Verdens rikeste land..

Anonymkode: 1632c...a54

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingen som vet noe måter å få penger inn i kassa? Eller som vet noe hvordan nød penger funker?

Leie ut deler av boligen. M

Anonymkode: 9a0ea...b74

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva med en ekstrajobb?

Har du satt opp budsjett?

Forstår deg godt..Er selv 5000 i minus på masterkortet etter en tøff sommer. Fikk baksmell på skatten på 30 000 og så har det sjanglet siden. 

Må spare opp 20 000 til neste sommer, eller evt kutte ut halve ferien og bare ha to uker ferie. Synes det er tungt, da jeg ikke har hatt skikkelig ferie med poden siden det ble brudd. Har grei og gjennomsnittlig lønn, men ting koster, og har barn og dyr så..

Anonymkode: c5435...189

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herreminhatt så trist lesing 😟 Verdens rikeste land..

Anonymkode: 1632c...a54

Her er det manglende økonomistyring over tid som ligger til grunn. 

Anonymkode: 9a0ea...b74

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kanskje det men hadde jeg hatt utsende til det hadde jeg gjort det. Føler jeg må bli kriminell får å overleve. Er uføre og klarer ikke å arbeide men vurdere å finne noen måter å kunne ta en *sides jobb som er enkel å om det er å la noen stikke den inn ett par minutter hadde ikke det gjort noe. Men ja trenger tips til noe enkelt som ikke jeg må binde meg til som med en vanlig jobb så jeg kan gjøre det når jeg klarer. Også spare tips og alt innenfor kategorien egentlig. 

Selg ting på tise

Anonymkode: 53730...07a

Skrevet

Hva har du av inntekt og boutgifter pr. mnd?

Anonymkode: ea9d0...b5e

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Nødpenger må du forhøre deg om hos ditt lokale NAV-kontor. De kommer bl.a. til å spørre deg om det samme som jeg gjorde:

Hva har du av inntekt og boutgifter(husleie o.a., strøm/fyring) pr. måned? Alt du har av inntekter og faste utgifter må du dokumentere, så blir det sammenlignet med NAVs sosialsatser om du har for lite pr. mnd. til å klare deg.

Anonymkode: ea9d0...b5e

Skrevet

Hvor mye inntekt har du og hvor mye boutgifter? Hvilke regninger betaler du på ellers? Se en episode luksusfellen og sett opp dit eget ærlige budsjett, så så om du kan endre noe. 

Tipping? Brus? Sjokolade? Abonnemt? Mye dyrt garn? 

Kan du selge noe? Klær, sko, vesker?

Hva spiser du? Mye ferdigmat? Kyllingfilet? Kjøttdeig?

Skrevet

Ang. NAV og nødhjelp så søker du digitalt, eller du ringer kontaktsenteret og forteller at du ønsker å søke sosialhjelp. Da vil du bli satt over til en veileder. Ellers er det som bruker over her sier - du må dokumentere dine utgifter og inntekter. Kommunen du bor i er pliktig å hjelpe deg om du ikke har penger til mat og ingen muligheter til å løse problemet selv til neste utbetaling av penger, men det er ingen varig løsning med sosialhjelp med mindre det er ekstraordinære forhold som gjør at det er umulig å klare seg med de inntektene du har. 

Hvis du tar uføretrygden din og trekker fra husleie og strøm skal du sitte igjen med 6650 kroner til livsopphold om kommunen følger statens veiledende norm for livsopphold. Har du mer enn dette kvalifiserer du normalt ikke til sosialhjelp, men du kan få innvilget nødpenger som en engangsytelse, og få hjelp til å disponere pengene dine på en hensiktsmessig måte. Ta kontakt med NAV-kontoret ditt for å få råd og veiledning.

Anonymkode: 4bbbc...bff

Skrevet

Må du ha bil? Bil er et pengesluk, så det er mye å spare på å kvitte seg med den. De fleste varer og tjenester kan man få levert på døra, og går det ikke kollektivtilbud til helsetjenester så har man pasientreiser. 

Hvor ofte MÅ du bruke bil, hvor kollektivtrafikk overhodet ikke er et alternativ? Hvor mye ville det koste å ta taxi/uber e.l. de gangene du MÅ bruke bil? Ofte vil det være mindre enn årskostnadene for en bil. 

Egen bil er selvsagt mest praktisk og lettvint, men har man ikke råd så har man ikke råd. 

Anonymkode: e8837...f69

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Må du ha bil? Bil er et pengesluk, så det er mye å spare på å kvitte seg med den. De fleste varer og tjenester kan man få levert på døra, og går det ikke kollektivtilbud til helsetjenester så har man pasientreiser. 

Hvor ofte MÅ du bruke bil, hvor kollektivtrafikk overhodet ikke er et alternativ? Hvor mye ville det koste å ta taxi/uber e.l. de gangene du MÅ bruke bil? Ofte vil det være mindre enn årskostnadene for en bil. 

Egen bil er selvsagt mest praktisk og lettvint, men har man ikke råd så har man ikke råd. 

Anonymkode: e8837...f69

Les innlegget før du skriver 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...