AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #1 Skrevet 5. september 2022 Jeg har etter ca 10år på p-pille sluttet. Det er noen dager siden nå og jeg har lest at litt av hvert kommer til å skje i kroppen da. Har merket allerede at jeg får mensensmerter i sånn 5-10minutter helt tilfeldig. Grunnen til at jeg sluttet var også pgr av manglende sexlyst, så håper ærlig talt at den kommer tilbake fort som faen 🤭 Jeg vil veldig gjerne høre andres erfaringer av dere som har sluttet, give me all the details 😁 Anonymkode: 98c39...cb3
|Lisa| Skrevet 27. september 2022 #2 Skrevet 27. september 2022 Jeg startet på p-piller når jeg var 13-14 år pga.intense menssmerter og kraftige blødninger. Gikk på de i rundt 15 år og byttet til p-stav, tenkte det skulle være enklere (slippe å ta pille hver dag) Etter noen mnd med p-stav begynte jeg og blø hver dag. Tok den ut, så tilbake på p-piller. Fortsatte på de noen år, og nå i januar sluttet jeg. Grunnen til at jeg ville slutte var vel fordi jeg følte jeg ikke ville putte noe i kroppen som jeg egentlig ikke trenger. Må sies at jeg har vært mye syk (både fysisk og psykisk) Som jeg føler det nå så kommer jeg ikke til og begynne på p-piller igjen. Mensen stabiliserte seg med en gang, bruker “mensen-kalender“ så jeg får fulgt med. Menssmertene og de kraftige blødningene er tilbake, men det kan jeg leve med siden jeg føler meg mye bedre uten p-piller. Hodet (det hormonelle) er mye mer på plass, jeg føler meg friskere. Det eneste som er litt dritt er at det ikke er like lett og utsette mensen. Skal snart på ferie og har fått resept på primolut for mensenforskyvning, så håper de vil funke bra. Ellers så har jeg jo fast sexpartner og da blir det kondom, men det er helt greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå