Gå til innhold

Når mannen spør om du bor alene og det føles ubehagelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde jeg vært 20 og på tinder etter et døgns chatting hadde jeg med en gang skjønt at det var for å hinte om Netflix n chill, men jeg er over 30 og fikk dette spørsmålet i går av en jeg har chattet med fra en mer seriøs app lenge. Jeg ble instant på vakt og syns det er ubehagelig at menn spør om, for meg føles det som at de skal bruke den informasjonen til senere i en sammenheng man møtes og han presser seg på til å komme opp i leiligheten min(med intensjoner om sex) under påslag for å f eksempel "for å låne do" når man har gått en tur i nabolaget før han kjører hjem igjen til seg selv eller "sette fra seg sekken" hvis man møtes rett etter han er ferdig på jobb. Denne mannen bor i nabobyen min og vi har snakket om at han skal komme til byen min for at vi skal gå en tur og ta en matbit på cafe. 

Når han spurte svarte jeg "Ja, hvorfor spør du?" og han snakket det bort og sa nei kunne jo hende jeg delte med noen pga høye boligpriser nå. Ja det er høye boligpriser men hvorfor spør du EGENTLIG tenker jeg,  spørsmålet kom ut fra det blå. Er det bare meg som blir skeptisk av sånt? Alle damer vet hvor manipulerende og pressende enkelte menn kan være så fort de har fått deg innefor husets fire vegger.... Han tekster meg fra jobbtelefonen sin og er leder i et kjent firma men påstår at han er ute etter noe seriøst. Ledertyper tar seg enda mer til rette kanskje tenker jeg. 

Til fremtiden er det greit å svare menn man ikke har møtt som spør om det at man ikke ønsker å svare på det siden man ikke kjenner han, eller tror dere de ville blitt så hårsåre av det naturlige sikkerhetstiltaket at de ikke hadde giddet å fortsette å chatte og avtale date? 

Anonymkode: 2ae50...05f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er ekkelt da. 

Omskrivelse av: er det lett å ha sex hos deg? Får vi være i fred når jeg skal groome deg? 

🤮

Anonymkode: 04e59...5b9

• Liker 6
Skrevet

For et rart spørsmål... De aller fleste over 30 bor vel for seg selv? 'nei, jeg bor hos mamma og pappa', liksom.. Eneste unntaket er om man eventuelt bor med/uten barn da, men da spør man vel heller om personen har barn, ikke om man bor alene. 

Og joda, det er høye priser for tiden, men de fleste velger likevel ikke kollektiv. 

Anonymkode: 430cb...72c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er ekkelt da. 

Omskrivelse av: er det lett å ha sex hos deg? Får vi være i fred når jeg skal groome deg? 

🤮

Ja nettopp! Akuratt det alarmklokkene hos meg også oversetter det til! 

Og det er jo fordi vi VET at det er sånn mange overgrep og ugreie situasjoner skjer.. alle snakker om voldtekt som noe med tvang men det er også de sjarmerende typene som igler seg innpå og er så hyggelige at man ikke tør å si nei når de har makt over deg.. 

Føler det er veldig liten sannsynlighet for at det spørsmålet kom fordi han tenkte på boligprisene...  Han har også sagt ting som at han begynner å føle jeg er jenta for han allerede osv og i yngre dager hadde jeg følt meg spesiell av noe sånt men nå føles det som grooming for at ting skal gå fortere frem enn hva som er vanlig når vi først møtes. Har blitt skeptisk til å møte han nå etter han spurte om jeg bodde alene ,samtidig er det veldig rart å tenke det verste fordi han hadde mistet jobben om det kom ut om han hadde gjort noe uakseptabelt. For sikkerhetsskyld har jeg tatt screenshot av de par meldingene fra han som jeg reagerer på har en pressende undertone... bare sånn i tilfelle 

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes du også er sikkelig merkelig og paranoid. Slapp av og si Nei og han vil inn til deg.

Anonymkode: 9f236...abe

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg synes du også er sikkelig merkelig og paranoid. Slapp av og si Nei og han vil inn til deg.

Anonymkode: 9f236...abe

Takk for ditt syn på saken. Jeg vil umiddelbart tenke at du er mann, jeg kan ta feil respekterer det om du ikke er det også. Forskjellig syn på saken er helt ok og hva jeg er åpen for men må sies at menn vil aldri forstå denne følelsen og utsattheten så det er først og fremst andre kvinner jeg ønsker synspunktene til :)

• Liker 3
Skrevet

Best å møte menn der det er masse folk. Da unngår man det teite moduset hvor de er i den tåka. 

• Liker 1
Skrevet

Er da ikke rart å spørre om. Bor i en stor by og her bor mange over 30 med en venn, leier ut et rom, voksenkollektiv osv. Kjenner også flere single på den alderen som bor hjemme hos mamma og pappa for å spare til egen bolig. 

Anonymkode: d70a7...ab2

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Best å møte menn der det er masse folk. Da unngår man det teite moduset hvor de er i den tåka. 

Ja jeg har ikke tenkt til å invitere han hjem! Er bare så utrolig kinkig situasjon om han f eks spør om han kan få bli med opp å låne toalettet før han kjører en time hjem, siden vi skal møtes i en kjent skulpturpark ved der jeg bor. Han har en hund han skal ta med på gåturen men har også nevnt at hunden kan være i leiligheten min hvis vi skal på cafe etterpå eller så fikk den sitte i bilen sa han (som at jeg skulle få dårlig samvittighet å svare at den kunne være hos meg, men jeg vil ikke ha fyren opp i leiligheten overhodet! Så jeg svarte at vi fikk finne en hundevennlig cafe hvis det ble til at vi ville spise etter en gåtur.) Vanskelig å si nei til harmløse spørsmål selvom man gjennomskuer den egentlige intensjonen, potensielt planlagt helt fra han spurte om jeg bodde alene... 😬

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er da ikke rart å spørre om. Bor i en stor by og her bor mange over 30 med en venn, leier ut et rom, voksenkollektiv osv. Kjenner også flere single på den alderen som bor hjemme hos mamma og pappa for å spare til egen bolig. 

Anonymkode: d70a7...ab2

Hvis man snakker om relaterte ting så , men spørsmålet kom ut fra det blå og personlig kjenner jeg ingen på 30+ som bor i kollektiv.  Det var ikke sånn at vi snakket om hvordan vi bodde ,vi snakket om å møtes og når vi skulle møtes når dette spørsmålet kom. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

en jeg har chattet med fra en mer seriøs app lenge.

En mer seriøs app enn Tinder? Altså, en app der du møter vilt fremmede personer, som er mer seriøs enn Tinder? Hvilken app er dette?

Anonymkode: 19882...9ea

• Liker 1
  • Nyttig 3
Gjest AprilRyan
Skrevet

Hvis man skal møtes for første gang så tenker jeg at det er for å møtes og se om man ønsker å møtes flere ganger. Jeg skjønner ikke hvorfor han må ha med hunden om det blir dumt for den å sitte i bilen mens dere spiser. Man kan ikke forvente at noen man nettopp har truffet skal ha hunden din i leiligheten sin.

Jeg bare synes sånne ting er så sært når man ikke kjenner hverandre skikkelig enda.

Jeg hadde nok tenkt det samme som deg og jeg hadde ikke hatt lyst til å ha med noen hjem såpass tidlig. Sier man nei så kan det bli dårlig stemning, men da vet man i hvert fall at det ikke er en bra fyr.

Skrevet

Tror man ikke trenger å bli såpass paranoid heller.. er vel normalt å spørre om. 

Anonymkode: 39e94...34b

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror man ikke trenger å bli såpass paranoid heller.. er vel normalt å spørre om. 

Normalt, ja, men usexy. 

• Liker 1
Skrevet

Kan dere ikke heller møtes på halvveien?

Eller du drar til han?

Spørre om du bor alene kan være litt enkel spørring ang økonomisk situasjon også. 

Er du redd han vil inn til deg, sier du senere at ei venninne må bo noen dager hos deg, og hun er allergisk mot hund. Hunden kan derfor ikke være inne hos deg. 

Anonymkode: 7b66f...a54

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

En mer seriøs app enn Tinder? Altså, en app der du møter vilt fremmede personer, som er mer seriøs enn Tinder? Hvilken app er dette?

Anonymkode: 19882...9ea

Det er Hinge. Den er utviklet for de som søker mer seriøse og langvarige relasjoner. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Joda det er nok litt paranoid om man ikke har innsikt i sånne pressende seksuelle situasjoner som fort kan skje. Men for de som lar mannen komme opp for å "låne toalettet" eller "skravle en time" og ender med å bli presset til ting de ikke vil, utsatt for voldtekt de får alltid høre "hvorfor var du så godtroende, du burde ikke latt en helt fremmed mann med opp, du ba jo om det!" Så man er liksom damned if you do og damned if you dont. Jeg er såpass voksen nå at jeg syns min sikkerhet er viktigere enn hva en mann ville føle om hvor paranoid han mener jeg er som ikke er komfortabel med å ha en fremmed mann i leiligheten min. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er kvinne og skjønner ikke hvorfor noe av dette er ekle spørsmål. 

Da jeg møtte kjæresten, bodde ingen av oss aleine. Begge bodde med én annen person, en leieboer. Får forøvrig ofte det spørsmålet av folk i ikke-seksuelle sammenhenger. 

Jeg bestemmer helt selv hvorvidt jeg vil ha folk på besøk. Klarer å si nei til ting jeg ikke vil. Og grooming er virkelig ikke rett ord, med mindre du er under seksuell lavalder...

Anonymkode: d8832...ab5

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Ubehagelig spm. Når det nærmer seg ta en hvit løgn- en venninne bor hos deg den uka pga kurs/ samlivsbrudd el. Hun er anergidk mor hund/ har migrene akkurat da så han kan ikke bli med opp for å låne badet/ sette igjen hunden men dere kan møtes ute- da ser du reaksjonen og får avklart om han prøvde noe/ presser eller om han bare var klumsete sosialt. 
beskytt deg selv men ikke la det ødelegge noe bra

Anonymkode: d19d1...d95

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

For sikkerhetsskyld har jeg tatt screenshot av de par meldingene fra han som jeg reagerer på har en pressende undertone... bare sånn i tilfelle 

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du har lyst til å møte noen som du føler har en pressede undertone og du er litt redd for at har kjipe hensikter. 

• Liker 6
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...