Gå til innhold

Ting å ha i bakhode når man dater en alene forelder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å vært på forskjellige datingapper noen måneder, for første gang faktisk etter at mitt ene og lange forhold ble "brutalt" avsluttet. Så tok jeg det veldig rolig i starten siden jeg følte meg egentlig ikke klar, men ble litt mer at jeg bare måtte bli overbevist at det finnes andre for meg også. Så i starten holdt jeg meg langt unna kvinner som hadde barn fra før, siden jeg veit at ting blir litt mer seriøst med barn i bilde. Men nå som jeg er på et mye bedre sted psykisk, og følte at jeg mulig gikk glipp av flotte mennesker bare pga barn.

Litt bakgrunn er at jeg er i slutten av 20 årene, og det ble aldri barn i mitt lange forhold og mulig grunn til at det gikk duken. Men nå har jeg matchet med en alene mor, som interesser, alder, holdninger og forsåvidt utsende føles riktig ut. Hun virker veldig som en person jeg vil bli kjent med, å se hva det kan bli ut av det.

Så da lurer jeg jo på ting jeg bør tenke over, ikke gjøre osv.

Jeg skjønner at jeg automatisk ikke blir første prioritet, og at ting må gjerne planlegges litt bedre. Å det siste jeg vil er å gå for fort frem, eller være en dust som bare er der for å "leke" med hun. (ikke at man skal gjøre det hvis de ikke har barn heller) 

Tips og råd tas imot gjerne.

Anonymkode: af0d5...be8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Være tålmodig,  godta at det vil ta lang tid mellom hver date i begynnelsen,  ikke presse på med hint om overnatting og sex eller sene kvelder og alkohol. 

Skrevet
Silkedyne skrev (9 timer siden):

Være tålmodig,  godta at det vil ta lang tid mellom hver date i begynnelsen,  ikke presse på med hint om overnatting og sex eller sene kvelder og alkohol. 

Akkurat den biten tar jeg som det kommer i tempo man finner sammen. Men litt mer på hvor mye fokus av samtaler bør handle om barnet osv. For det blir vel kanskje feil hvis man i starten bare legger fokus på hun eller tar jeg feil?

Ts.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Akkurat den biten tar jeg som det kommer i tempo man finner sammen. Men litt mer på hvor mye fokus av samtaler bør handle om barnet osv. For det blir vel kanskje feil hvis man i starten bare legger fokus på hun eller tar jeg feil?

Ts.

I starten er det hun du skal bli kjent med og det kan være rødt flagg om du spør og graver for mye om barna. Det er sånn pedofile opererer og de går etter single mødre kun pga barna.. 

La hun fortelle det basic selv som hvor mange barn og evn hvor gamle de er , ikke spør noe mer enn det. Hun kommer sikkert til å fortelle ting som at de er på fotballtrening eller hadde skoleoppvisning og sånne ting selv. Barn er privatlivet hennes så du trenger ikke stille mye spørsmål om de før hun selv involverer deg mer i de 

Anonymkode: 72277...71e

• Liker 1
Skrevet

prøv å prat om alt annet en barn til å begynne med. Vær interessert hvis hun forteller noe og still noen spørsmål. Men la det komme fra henne og ikke deg. 

Anonymkode: 11c19...386

Skrevet

Som andre sier; husk at du i den første fasen skal bli kjent med denne kvinnen som menneske. Ja, barna er en del av det, men ikke hun har interesser og er en selvstendig person. Så kommer barna inn i bildet etter hvert om dere velger å satse og alt føles rett. 

Jeg har datet to menn med barn og gjør nok ikke det igjen (har ikke barn selv). Men håper du har mye bedre hell enn hva jeg har hatt😊

Anonymkode: b6b7e...d11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...