Gå til innhold

Hva har skjedd med Elixir produktene? Føler meg lurt og skuffet når huden blir verre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg brukte dette hudpleiemerket når det var relativt nytt og det gjorde underverker for huden min. De senere årene har de beste produktene endret formel og fungerer overhodet ikke med huden min lenger! Det er lagt til ingredienser som har høy acne og irritasjonsfaktor på INCIdecoder og jeg får dype kviser av flere av de tidligere favorittproduktene mine. Flere som har lagt merke til dette? 

Hvorfor bruker et merke utviklet av hudleger plutselig ingredienser som er bevist at gjør huden verre? Føler det er nesten litt lureri å lage et rent og trygt merke, bygge opp et godt rykte for så å begynne å bruke andre og sannsynligvis billigere ingredienser i de ikoniske produktene..!

Anonymkode: 86d71...272

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes Elixir er generelt veldig oppskrytt, når du får like gode produkter til en billigere pris

Anonymkode: 02d83...25e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg synes Elixir er generelt veldig oppskrytt, når du får like gode produkter til en billigere pris

Anonymkode: 02d83...25e

Støtter! 

• Liker 2
Skrevet
On 9/4/2022 at 10:43 PM, AnonymBruker said:

Jeg brukte dette hudpleiemerket når det var relativt nytt og det gjorde underverker for huden min. De senere årene har de beste produktene endret formel og fungerer overhodet ikke med huden min lenger! Det er lagt til ingredienser som har høy acne og irritasjonsfaktor på INCIdecoder og jeg får dype kviser av flere av de tidligere favorittproduktene mine. Flere som har lagt merke til dette? 

Hvorfor bruker et merke utviklet av hudleger plutselig ingredienser som er bevist at gjør huden verre? Føler det er nesten litt lureri å lage et rent og trygt merke, bygge opp et godt rykte for så å begynne å bruke andre og sannsynligvis billigere ingredienser i de ikoniske produktene..!

Ja, opplever også dette, trist. Og at de har parfyme i flere av produktene. Ufattelig. Oppskrytt, kanskje det er det.

• Liker 2
Skrevet

Jeg elsker Elixir, men synes de er dyre. Hva er det som ligner på dem? 

Anonymkode: 460ee...f36

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg elsker Elixir, men synes de er dyre. Hva er det som ligner på dem? 

Anonymkode: 460ee...f36

Hvilke elixir produkter fungerer for deg og for hvilke hudproblemer og hudtype?

Skrevet

Jeg har kun testet Niactil derfra, har brukt den i flere år og syns ikke den har endret seg. De andre produktene kan jeg ikke uttale meg om, men synd de har endret på dem. 

• Liker 1
Skrevet
jukkapalme skrev (5 timer siden):

Jeg har kun testet Niactil derfra, har brukt den i flere år og syns ikke den har endret seg. De andre produktene kan jeg ikke uttale meg om, men synd de har endret på dem. 

Niactil har fortsatt samme formel. Istedet for å endre den lagde de nytt produkt Niactil Pro.. Men peelingene dems for eksempel har endret formel så nå er de ubrukelige, inneholder alkohol (brukes som billig bindestoff i kremer) som gir kviser og irritasjon, parfyme og tatt vekk noen av de bra ingrediensene som var i de :(

• Liker 1
Skrevet

Elixir går under medisinsk hudpleie. Hvilke merker innen medisinsk hudpleie er å anbefale ? 

Skrevet

Jeg slet med kviser da jeg begynte med Elixir for mange år siden. Elixir fikk susen på dem. Bruker fortsatt Elixir og har ikke merket noen stor forskjell. Men noen av produktene kan virke dehydrerende på huden, særlig niactil og glycolsyrekremen/padsene. Om man ikke er forsiktig så kan huden bli dehydrert og vipps får man kviseproblemer igjen.

Jeg er også 6 år eldre enn da jeg startet. Merker jo at huden min generelt sett er mer tørr nå enn da jeg var yngre. Men vet ikke om jeg vil skylde på elixir for det. Huden er stadig i endring og viktig å tilpasse hudrutine etter både alder og sesong.

Hvis jeg var deg så ville jeg rett og slett sendt Elixir en mail og spurt. Kan jo tenkes de har en god forklaring på ingrediens endringene. Som kjemikere.

Anonymkode: fa134...486

• Liker 2
Skrevet

Krem er krem. Kjøp Spenol

Anonymkode: a4450...784

Skrevet

Det er for meg helt utrolig at så mange lar seg lure til å kjøpe så dyre produkter. Dette sier jeg ikke for å fremstå som en bedreviter. Men tenk hvor mye man tjener på å lansere en hudpleieserie i dag. Veldig mange kjendiser gjør det også, fordi de tjener seg søkkrike på dette. Man utnytter kvinners usikkerhet og ønske om vakker hud. 

Det er bare å ta en titt på ingredienslisten. Den sier alt. Den lyver ikke. Under korona, så kjedet jeg meg såpass at jeg tok meg tid til å lese om hva de fleste ingrediensene faktisk betyr, så det ikke lenger er "greske" ord. Er fremdeles ikke ekspert, men man får en større forståelse for innholdet i produktenene - og ikke hva de sier at det er i reklamen. 

Så mange dyre produkter inneholder stoffer som er irriterende for huden, og som gjør vondt verre. Og det er ikke nødvendigvis forskjell på et dyrt og billig produkt. Det kommer igjen an på ingrediensene. Billige produkter kan også være veldig bra. 

Elixir skiller seg ikke ut på noen måte. De har noen gode aktive ingredienser, men som man fint kan få tak i til under halve prisen i veldig mange andre produkter! De har også noen produkter med ren alkohol, som er direkte irriterende og ikke bra for huden. Flere andre ingredienser de har også som kan irritere sensitiv hud. Og minus også for at de bruker parfyme i flere av produktene. 

Anonymkode: f9b9c...4ca

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er for meg helt utrolig at så mange lar seg lure til å kjøpe så dyre produkter. Dette sier jeg ikke for å fremstå som en bedreviter. Men tenk hvor mye man tjener på å lansere en hudpleieserie i dag. Veldig mange kjendiser gjør det også, fordi de tjener seg søkkrike på dette. Man utnytter kvinners usikkerhet og ønske om vakker hud. 

Det er bare å ta en titt på ingredienslisten. Den sier alt. Den lyver ikke. Under korona, så kjedet jeg meg såpass at jeg tok meg tid til å lese om hva de fleste ingrediensene faktisk betyr, så det ikke lenger er "greske" ord. Er fremdeles ikke ekspert, men man får en større forståelse for innholdet i produktenene - og ikke hva de sier at det er i reklamen. 

Så mange dyre produkter inneholder stoffer som er irriterende for huden, og som gjør vondt verre. Og det er ikke nødvendigvis forskjell på et dyrt og billig produkt. Det kommer igjen an på ingrediensene. Billige produkter kan også være veldig bra. 

Elixir skiller seg ikke ut på noen måte. De har noen gode aktive ingredienser, men som man fint kan få tak i til under halve prisen i veldig mange andre produkter! De har også noen produkter med ren alkohol, som er direkte irriterende og ikke bra for huden. Flere andre ingredienser de har også som kan irritere sensitiv hud. Og minus også for at de bruker parfyme i flere av produktene. 

Hadde vært supert om du kunne si noen av ingrediensene og hva de betyr.

Likevel, de gangene jeg har vært hos hudpleier går det igjen at de har veldig fin hud, dette også før inntoget av Botox og filllere. Tror ikke det er tilfeldig. 

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Akkurat hudpleie holder jeg billig, men når det gjelder shampoo må jeg opp i pris. Om ikke får jeg utslett i hodebunn som sprer seg ned hele ansiktet. Prøvde en billig shampoo sommeren 2019, endte med utslett jeg først fikk kontroll på sommeren 2020, og da med masse kortison osv. Så noen av oss må opp I pris. Det sagt så er ikke dyrt=bra,har hatt bomkjøp av dyre som ikke er noe bedre enn de billige for min del

Anonymkode: 66b57...1e2

• Liker 1
Skrevet
Kvalitet skrev (3 timer siden):

Hadde vært supert om du kunne si noen av ingrediensene og hva de betyr.

Likevel, de gangene jeg har vært hos hudpleier går det igjen at de har veldig fin hud, dette også før inntoget av Botox og filllere. Tror ikke det er tilfeldig. 

Kan være gener 🤷‍♀️
Det er jo ikke gitt at hudpleierne bruker produktene de får provisjon for å selge i salongen.

Jeg tipper de heller har benyttet hudpleie generelt (type dermapen/greenpeel osv). 

• Liker 1
Skrevet
DundreMilfin skrev (42 minutter siden):

Kan være gener 🤷‍♀️
Det er jo ikke gitt at hudpleierne bruker produktene de får provisjon for å selge i salongen.

Jeg tipper de heller har benyttet hudpleie generelt (type dermapen/greenpeel osv). 

Litt rart om alle hudpleiere har gode gener da? Typ: jeg har fin hud så jeg utdanner meg hudpleier😂😂. Har absolutt tro på behandlingene du viser til, men mine anekdoter var også fra tiden før denne typer behandlinger var på plass 😊

Skrevet
Kvalitet skrev (1 time siden):

Litt rart om alle hudpleiere har gode gener da? Typ: jeg har fin hud så jeg utdanner meg hudpleier😂😂. Har absolutt tro på behandlingene du viser til, men mine anekdoter var også fra tiden før denne typer behandlinger var på plass 😊

Hva tenker du er grunnen da?

At tilfeldigvis alle merker de har tatt inn er fantastiske kun for dem?

En periode gikk det i MD Formulations. Så Decleor. Så Matis. Nå er det en del Elixir. 

Hvilke hemmelige ingredienser tenker du hudpleiesalongene alltid har tilbudt? 

Peeling har man drevet med alltid. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er enig med deg. De aller fleste dyre hudpleieserier har lite aktive virkestoffer og man kan like gjerne velge noe billigere. Unntaket er medisinske hudpleieprodukter som feks de med retinol der billige produkter har lave doser og generelt dårligere kvalitet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Akkurat hudpleie holder jeg billig, men når det gjelder shampoo må jeg opp i pris. Om ikke får jeg utslett i hodebunn som sprer seg ned hele ansiktet. Prøvde en billig shampoo sommeren 2019, endte med utslett jeg først fikk kontroll på sommeren 2020, og da med masse kortison osv. Så noen av oss må opp I pris. Det sagt så er ikke dyrt=bra,har hatt bomkjøp av dyre som ikke er noe bedre enn de billige for min del

Anonymkode: 66b57...1e2

Jeg forstår. Men du sier du prøvde en billig Shampo. Jeg er sikker på at det finnes de hårproduktene som er billige som du også kan bruke. Det var helt sikkert en ingrediens du ikke tålte i den billige sjampoen. Se feks på ingrediensene i den dyre Sjampoen. De har mest sannsynligvis utelatt noen ingredienser du reagerer på. De dyre sjampoene er heller ikke noe særlig annerledes i forhold til de billige. Men det handler om å finne riktig produkt til ditt hår. Og det krever litt prøving og feiling🙂

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.9.2022 den 20.04):

Niactil har fortsatt samme formel. Istedet for å endre den lagde de nytt produkt Niactil Pro.. Men peelingene dems for eksempel har endret formel så nå er de ubrukelige, inneholder alkohol (brukes som billig bindestoff i kremer) som gir kviser og irritasjon, parfyme og tatt vekk noen av de bra ingrediensene som var i de :(

Niactil pro har jeg hørt at er skikkelig dårlig, så den gidder jeg ikke teste en gang. Godt de ikke har endret den vanlige, håper aldri de gjør det heller, for jeg er helt avhengig av den i min rutine. Medik8 sin clarity peptides med niacinamide er også bra, men bittelitt i sterkeste laget for meg og dessuten enda dyrere. Så dårlig at de har fjernet flere av de gode ingrediensene, hva er vitsen? Tror de virkelig ikke folk oppdager det? Alkohol og parfyme i kremer for ansiktet er satans verk, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...